03 juni 2011 Dreamnight at the zoo @ Artis Amsterdam

Auteur Topic: 03 juni 2011 Dreamnight at the zoo @ Artis Amsterdam  (gelezen 91056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #140 Gepost op: 12 juli 2010, 14:18:11
Wat was er op 19.23 in dat filmpje?, was er toen echt iets gebeurd?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #141 Gepost op: 12 juli 2010, 14:22:43
Wat was er op 19.23 in dat filmpje?, was er toen echt iets gebeurd?

Dat was de "erehaag" van brandweer hoofddorp.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #142 Gepost op: 12 juli 2010, 17:20:23
Als aanvulling, op 21.15 komt er een politievoertuig langs op weg naar een spoedmelding  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #143 Gepost op: 23 september 2010, 22:26:42
Op dit moment is op Nederland 1 een aflevering van 'Politie te paard' bezig.
In deze aflevering gaat het onder andere over 'Dreamnight at Artis'.  0098

Ik dacht, misschien leuk om even te vermelden!  O0


Gast

  • Gast
Reactie #144 Gepost op: 19 februari 2011, 09:42:46
In de mail ontving ik, en met mij vele andere vrijwilligers, dit trieste bericht;


Beste Dreamnight vrijwilliger,

Hier een bericht vanuit de Algemene Coordinatie (AC) van het Team Samenwerkende Hulpdiensten (TSH).

Dreamnight at Artis is de afgelopen jaren in snel tempo gegroeid tot een mega groot evenement waar honderden vrijwilligers met veel toewijding aan hebben meegedaan. Mede door jouw inzet hebben veel chronisch zieke en/of gehandicapte kinderen met hun familie één of meer geweldige avonden gehad.

Helaas hebben we de afgelopen jaren als organisatie steeds meer klachten over de sirenes, de wegafzettingen en de tramomleidingen gekregen. Ook liepen we tegen steeds meer bureaucratische problemen aan. Dit heeft er toe geleid dat wij Dreamnight at Artis niet meer kunnen organiseren zoals voorgaande jaren.

Voor 2011 betekent dit dat er vanuit de TSH geen vervoer van de gasten voor Dreamnight at Artis meer zal worden georganiseerd. Dit geldt voor alle diensten; Politie, Ambulance, Brandweer, KMAR, Rode Kruis en Particulieren. Coordinatoren van verschillende diensten hebben aangegeven dat er door de gewijzigde invulling geen taak meer voor hun is weggelegd. Daarom hebben zij besloten om hun taak als coordinator neer te leggen.

Dreamnight at Artis 2011 gaat natuurlijk wel gewoon door. Er zullen dit jaar alleen minder kinderen met hun familie worden uitgenodigd en het vervoer van deze gasten zal worden geregeld door de instelling zelf. Eventuele demonstraties van de hulpdiensten in Artis zullen worden gecoordineerd door het Dreamteam van Artis.

Eigen initiatieven voor het vervoer van de gasten door vrijwilligers van de TSH zullen door het Dreamteam van Artis niet worden gecoordineerd. Houd er ook rekening mee, dat er dit jaar dus niks door de AC zal worden georganiseerd, dus deelname is dan geheel op eigen verantwoording! Er zal bijvoorbeeld geen algemene toestemming zijn voor het rijden met optische en geluidssignalen. Ook zal er niets geregeld worden ten aanzien van verzekering, gereserveerde C2000 gespreksgroepen en voorlichting aan de burgers.

Wij hopen Dreamnight at Artis 2012 weer te kunnen organiseren, maar dan wel in sterk afgeslankte vorm.

Met vriendelijke groeten,


Petra van der Meulen en Frido Stein


********************************************

Dit is diep diep triest, niet alleen voor de honderden vrijwilligers maar nog veel veel meer voor de duizend-plus zieke kinderen met hun ouders.
Die ene keer per jaar dat er een dagje teetuu voorbijtrekt door de stad.... ik kan niet geloven dat dit, met wegafzettingen en treinomleidingen, de enige redenen zijn om het spektakel stop te zetten.

Wellicht dat Blijdorp of Burger's Zoo dit evenement gelijk de afgelopen jaren in Artis kan hosten........


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #145 Gepost op: 19 februari 2011, 10:49:04
Wat is nou 1 dag leven met veel tatutatu   ten opzichte van dagelijks leven met een ziekte  98uiye

Maar het gemene B-woord is al weer gevallen, helaas.  :-\
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #146 Gepost op: 19 februari 2011, 13:24:35
Erg jammer,
ik heb zelf een aantal jaar meegedaan als vrijwilliger vervoer en het is geweldig om al die blije gezichten in de auto te hebben.

Jammer ook dat er geen alternatieve oplossing is gevonden...

 :'(
Nurse powerrrrr


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #147 Gepost op: 21 februari 2011, 19:55:07
wat is dit verschrikkelijk zonde.
Zieke kinderen werden even een daggie weggehaald uit hun dagelijkse sleur van het ziek zijn.
Even iets leuks even iets anders even iets spannends even iets echt met zwaailicht en sirene.
Maar nee hoor al het vrijwillige werk word te niet gedaan door zeurende en zeikende mensen.
Die 1 dag in het jaar zo genaamd overlast hebben van wat dan ook.
Plan op deze dag in dat je niet in de stad bent, ga iets doen wat je leuk vind en waarom OMDAT JE HET KAN.
Deze zieke kinderen kunnen dit niet en sitten soms weken vast aan een ziekenhuis.
Ik vind het een GROF schandaal dat dit de kinderen ontnomen word......
ACH & HBT


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #148 Gepost op: 21 februari 2011, 20:25:48
Ook ik ben al een aantal jaren als vrijwilliger actief geweest. Eerst als fotograaf en de laatste twee jaar als chauffeur.
Ik kan niet anders zeggen als dat ik het enorm triest vind....

Ik kan wel vertellen dat naast alle kinderen óók alle vrijwilligers uitkeken naar de dag ...  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jare

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #149 Gepost op: 21 februari 2011, 20:26:28
dit is zonde, een traditie waar duizenden zieke kinderen maanden naar uit kijken, op deze manier de nek omgedraaid.

ik vraag me af waarom de pubiliciteit niet is gezocht, is er echt niemand met een beetje aanzien, die hiervoor zijn nek durft uit te steken?