Zeer onrustig na Feyenoord-Ajax - Rotterdam 23-04-2006

Auteur Topic: Zeer onrustig na Feyenoord-Ajax - Rotterdam 23-04-2006  (gelezen 24492 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #50 Gepost op: 24 april 2006, 20:29:05
Had je vanavond naar Radio Rijnmond moeten luisteren.... een ventje van 10 jaar in de tyrerips zetten..... de ene ME groep stuurt mensen de brug op en wordt daarna ingesloten.... goed dat ze de reltrappers aanhouden maar volgens mij zitten er nog wel een paar leerpuntjes in..... :-X :-X


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #51 Gepost op: 24 april 2006, 20:45:18
Had je vanavond naar Radio Rijnmond moeten luisteren.... een ventje van 10 jaar in de tyrerips zetten..... de ene ME groep stuurt mensen de brug op en wordt daarna ingesloten.... goed dat ze de reltrappers aanhouden maar volgens mij zitten er nog wel een paar leerpuntjes in..... :-X :-X

Tsja, dat hoeft dan inderdaad weer niet :-\
Op rijnmond.nl (op +/- 2:36 min.) zag ik ook een jong ventje die in een bus moest, maar dat ging met een hand op zijn schouder en zonder tyrips. Het zal per ME'er verschillen of dat gebeurde of niet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #52 Gepost op: 24 april 2006, 20:46:04
Wordt nou niet echt warm of koud van.
lekker doorgaan met het zero tolerance, herrineren we de uitzendingen nog van Opsporing Verzocht ?
Daar werden ook allerlei meelopers getoond, die daar niet hoorden te zijn.
Zo vergelijk ik het gebeuren gisteren op de Luchtbrug ook, die groep bestond grotendeels uit meelopers.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #53 Gepost op: 24 april 2006, 20:50:36
Wordt nou niet echt warm of koud van.
lekker doorgaan met het zero tolerance, herrineren we de uitzendingen nog van Opsporing Verzocht ?
Daar werden ook allerlei meelopers getoond, die daar niet hoorden te zijn.
Zo vergelijk ik het gebeuren gisteren op de Luchtbrug ook, die groep bestond grotendeels uit meelopers.

Ik denk dat er pas een definitief oordeel geveld kan worden als de rechter uitspraak gedaan heeft...  ;)  Maar ik geloof nooit dat ouders met kinderen gaan 'meelopen'...... ;) Ik schat zo in dat die mensen geen kant meer uitkonden...  ;)


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #54 Gepost op: 24 april 2006, 20:57:14
Nou ik heb het zelf gezien, er lopen heel wat jochies tussen die uit de omliggende wijken komen en er op kicken om er bij aanwezig te zijn.

Maar die opsluiting van de ME vond heel laat na de wedstrijd plaats, er bleven gewoon heel veel mensen hangen op de brug.
De ME hebt diverse malen gesommeerd weg te gaan, een heleboel deden dat ook ! En pas daarna is de ME ook vanaf het Breeplein de brug op komen rijden


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #55 Gepost op: 25 april 2006, 09:47:49
Megaclaim na arrestatiegolf

Door PAUL SMITS en DÉNIS VAN VLIET

ROTTERDAM - De Nederlandse staat dreigt een fikse schadevergoeding te moeten betalen aan de ...
 
Na de wedstrijd Feyenoord-Ajax hield de politie 799 Feyenoordfans aan.

De advocaten A. van der Biezen en F. van Ardenne vinden het logisch, als supporters schadevergoeding gaan claimen. Dan valt te denken aan een bedrag van honderden euro's per persoon. De meeste supporters stonden op een viaduct waar een trein met Ajax-supporters overheen zou komen. Ze werden opgepakt voor het overtreden van het samenscholingsverbod dat volgens een gemeentewoordvoerder in Rotterdam te allen tijde van kracht is. Het samenscholingsverbod houdt in, dat de politie groepen van drie of meer personen met ‘kwaadwillende bedoelingen’ mag aanhouden of uiteendrijven.


De raadslieden vragen zich af in hoeverre de supporters daadwerkelijk stonden samengeschoold, laat staan dat ze gezamenlijk iets kwaads van plan waren. ,,Het lijkt er eerder op dat de politie aan beide kanten van het viaduct een cordon heeft opgeworpen. Vervolgens is iedereen op het viaduct zonder aanziens des persoons opgepakt,’’ aldus Van der Biezen, die al eerder succesvol supporters bijstond.


Raadsman F. van Ardenne, bij wie zich al enkele ‘verdachten’ hebben gemeld, ziet dat ook zo. ,,Uit contacten met opgepakte mensen maak ik op dat het hier meer om een dwarsdoorsnede van de bevolking gaat dan om alleen hooligans. Er zitten moeders met kinderen bij.’’

Zijn theorie strookt met het verhaal van ‘ervaringsdeskundige’ Trudy van der Helm uit Rossum, een van de 800 arrestanten en net als haar dochter met volstrekt vreedzame bedoelingen naar Rotterdam gekomen. ,,We waren letterlijk door de ME klemgezet op het viaduct,’’ aldus Van der Helm. ,,Onze auto stond precies de andere kant op. Balen, natuurlijk, omdat we flink moesten omlopen. Maar ook dat ging niet: aan de andere kant van het viaduct stonden óók ME'ers.’’


Advocaat Van Ardenne denkt dat de rechter een deel van de supporters onschuldig acht. Hij vergelijkt het met de Eurotop in 1997 in Amsterdam, waarbij de politie 350 mensen oppakte nog voordat zij enig strafbaar feit hadden gepleegd. ,,Het is alsof de overheid sindsdien niets heeft geleerd. Roda JC-supporters hebben al met succes een stadionverbod aangevochten. Er moet sprake zijn van een dreiging wil je mensen preventief aanhouden.’’


E. van Dorp van de supportersclub Feyenoord gelooft evenmin dat alle 800 opgepakte arrestanten hooligans zijn. Hij heeft in een brief aan de gemeente om opheldering gevraagd. De opgepakte supporters riskeren een stadionverbod, ,,Dat kan rampzalige gevolgen hebben,’’ vreest Van Dorp.

,,Veel van die mensen zijn seizoenskaarthouders. Het betekent financieel een flinke dreun voor Feyenoord als zij het stadion niet meer in mogen.’’ Van Dorp denkt dat het omstreden optreden een reactie is op de wedstrijd Feyenoord-Ajax van april vorig jaar, waarbij supporters het treinverkeer ernstig ontregelden. ,,Maar dit is weer een ander uiterste.’’


Van de 799 aangehouden supporters zitten er nog zeven vast. Zij zouden zich schuldig hebben gemaakt aan vechtpartijen en het gooien van stenen. Een deel van de andere supporters is met een boete tussen de 100 en 270 euro weggestuurd, een ander deel moet zich in juni of juli voor de rechter verantwoorden.

De politie, die had aangekondigd bij wangedrag meteen aanhoudingen te verrichten, ligt niet wakker van eventuele claims. ,,Wij zijn er stellig van overtuigd dat we met ons optreden erger hebben kunnen voorkomen.’’

Bron:AD


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #56 Gepost op: 25 april 2006, 18:35:02
dit is weer nederland krap door de bocht. waar gaat dit over als de politie mensen sommeerd om weg te gaan meerdere malen en ze blijven daar dan toch hangen. dan zeg ik KEIHARD AANPAKKEN!!! en als da jochies zijn van 10 jaar gewoon oppakken ouders bellen en gewoon goed bang maken en dan kun je zeggen aaaaaaaaaaaaaaaah zielig. luister ik denk als je da zo nie doet dan zullen ze over 5 jaar op straat staan en schoppen ze iemand dood omdat hij per ongeluk iets verkeerd zegt. iedereen zal nu wel over me heen vallen van dat dat erg ver gezocht is maar dat denk ik echt er wordt veel te weinig aangedaan om jongen kinderen op het rechte pad te houden ik zeg continu in de gaten houden continu sturen die jongens en meiden continu controleren en dan de touwtjes laten vieren maar gaat het dan weer verkeerd gewoon die touwtjes weer wa straker en dan hebben ik het nie over simpelen vergrijpen  hoor net als een winkel diefstalletje ofzo maar gewoon als blijkt dat een jongere zich stelselmatig schuldmaakt hieraan gewoon keihard aanpakken. en net als op die brug als ze daar gaan staan nadat de politie hen sommeerd om weg te gaan ja dan kies je er zelf voor. AANPAKKEN DIE MENSEN!!! en dan nie gaan lopen janken over een schadevergoeding , we zitten gvd nie in amerika!!!!!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #57 Gepost op: 25 april 2006, 20:48:24
dit is weer nederland krap door de bocht. waar gaat dit over als de politie mensen sommeerd om weg te gaan meerdere malen en ze blijven daar dan toch hangen. dan zeg ik KEIHARD AANPAKKEN!!! en als da jochies zijn van 10 jaar gewoon oppakken ouders bellen en gewoon goed bang maken en dan kun je zeggen aaaaaaaaaaaaaaaah zielig. luister ik denk als je da zo nie doet dan zullen ze over 5 jaar op straat staan en schoppen ze iemand dood omdat hij per ongeluk iets verkeerd zegt. iedereen zal nu wel over me heen vallen van dat dat erg ver gezocht is maar dat denk ik echt er wordt veel te weinig aangedaan om jongen kinderen op het rechte pad te houden ik zeg continu in de gaten houden continu sturen die jongens en meiden continu controleren en dan de touwtjes laten vieren maar gaat het dan weer verkeerd gewoon die touwtjes weer wa straker en dan hebben ik het nie over simpelen vergrijpen  hoor net als een winkel diefstalletje ofzo maar gewoon als blijkt dat een jongere zich stelselmatig schuldmaakt hieraan gewoon keihard aanpakken. en net als op die brug als ze daar gaan staan nadat de politie hen sommeerd om weg te gaan ja dan kies je er zelf voor. AANPAKKEN DIE MENSEN!!! en dan nie gaan lopen janken over een schadevergoeding , we zitten gvd nie in amerika!!!!!

Ik ga voor jou een afspraak boeken voor een TV show  ;D ;D ;D ;D. Ik zit nog tussen twee shows te twijfelen:

http://www.drphil.com/images/_drphil_header.jpg

of

http://paginas.terra.com.br/lazer/minhasestrelas/Imagens/JSpringer.jpg


en nu weer back to topic!  ;)


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #58 Gepost op: 26 april 2006, 01:21:57
is dat positief of negatief.  >:( ;)
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


MHL

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 28 april 2006, 15:09:23
Sta toch deze keer echt achter de politie.  8)

In het videofragment op de tv is te horen dat de ME aan een ieder op de brug verzoekt zijn/haar weg te vervolgen. Iedereen blijft lekker staan. Mensen op de brug, waarschijnlijk dan achteraf ook jongentjes van 10 jaar, staan daar ook tussen. Dan wel met of zonder ouders.

Ik vindt dat iedereen die op die brug stond dan wel in dat bierhonk beneden die achteraf zijn gaan zeuren dat ze aangehouden werden zichzelf eens moeten laten nakijken. Een gehoor dan wel een ogentest zou een absolute aanrader zijn.

Top zoals het ging! De hele mikmak oppakken die niet luisteren wil. Wie niet luistert die moet maar voelen toch?

Tis altijd wel weer wat is ook zo mooi in Nederland. Als er niet ingegrepen wordt dan is het de fout van de politie. Dan wordt er eens stevig ingegrepen en is het weer niet goed. Doe maar lekker tijdens wedstrijden Feyenoord - Ajax alleen de thuissupporters. En als dat niet werkt dat maar helemaal geen supporters meer bij die wedstrijden.  ;D :D