Laatst had ik zelf het ideé om eens te gaan bellen naar het MMT Team in Rotterdam, een heel gezeik met de telefoonnummers maar uiteindelijk kreeg ik dan de Lifeliner Piloot aan de telefoon, ik vroeg hem of ik eens langs kon komen op afspraak om wat foto's te maken van de Lifeliner en de Mercedes Vito, maar dat kon allemaal niet want ze mochten mij niet toelaten op het terrein, want het was luchtvaarterrein enz enz. Er klopt helemaal niets van want ik heb een aantal vrienden en die zijn daar al eens een paar keer langs geweest om daar foto's te maken, deze piloot had naar mijn zeggen gewoon geen zin om mensen toe te laten die wat foto's wilde maken van de Lifeliner en de MMT Trauma Bus. Ik vindt het erg jammer en dan ook niet begrijpelijk dat andere mensen het wel mogen, en dan nog iets ik sprak laatst een brandweerman en die werkt ook als brandweerfotograaf en die zei tegen mij je kan ook eens langs gaan bij de luchthavenbrandweer van Rotterdam-Airport, als er dan een aantal mensen zitten dan willen ze je wellicht een demonstratie geven of een rondleiding geven, dit heb ik tevens nog niet gevraagd en daar ben ik ook nog niet langs geweest maar dit is dan toch ook luchthaventerrein of ben ik nu gek
Het verschil tussen een brandweerman en een piloot op een luchthaven is., dat de brandweerman een medewerker is met toegang op het hele vliegveld en waarschijnlijk begeleidingsbevoegdheden heeft op het luchthaven terein. De piloot mag alleen van en naar zijn vliegmachien heen en weer.
De regels voor betreden van luchthavens in nederland zijn laatste maanden door justitie behoorlijk aangescherpt. ALs je fotos wilt maken op de luchthaven zal je naast dat je toegang geregeld moet zijn via de luchthaven en de lifeliner bemanning mee wil werken, ook even toestemming vragen om te mogen fotograveren op het luchthaven terein. Deze regels gelden op schiphol maar zijn wettelijk vast gelegd en zullen ook op rotterdam gelden.
excuses voor de late reactie maar ik hoop dat je er nog iets aan hebt :-)