'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38560 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

firemanmies

• Gast
Reactie #110 Gepost op: 11 mei 2006, 17:47:26
Ja het is ckr jammer dat er mensen zijn die voor de lintjes gaan lopen, en daardoor de hulpdiensten in de weg lopen. Zulke mensen verpesten het voor ons.  ;D

Mvg,

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 11 mei 2006, 18:27:49
Communicatie van politie ZHZ heeft al te kennen gegeven dat er geen uitzondering komt voor officiele brandweerfotografen (met of zonder pas) maar alleen de enige echte politieperskaart en voor de rest achter het lintje.

Het is jammer dat hier zo verpest gaat worden voor de oude garde, door al die "guppies"
Inderdaad, dit is  in een paar maandjes tijd even lekker verziekt in ZHZ door een klein clubje gupies in een paar maandjes tijd   :-\ :-\ >:( >:( >:( Zoals gewoonlijk lijden de goede weer onder de kwade!  >:(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Lifeliner

• Gast
Reactie #112 Gepost op: 11 mei 2006, 19:45:13
Ja het is ckr jammer dat er mensen zijn die voor de lintjes gaan lopen, en daardoor de hulpdiensten in de weg lopen. Zulke mensen verpesten het voor ons.  ;D

Mvg,

Tuurlijk.. Wij mochen ook nog wel de leeftijd van 15 hebben, maar dat betekend niet geljik dat niet weten hoe je je moet gedragen bij zo'n calamiteit.. Het is jammer dat de mensen die zich niet gedragen bij een ongeval etc. zich niet in dit gesprek durven te mengen.. maar goed ik ben het compleet eens met Michel  ;D

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #113 Gepost op: 11 mei 2006, 20:12:28
Ja het is misschien jammer deze maatregelen moeten nou eenmaal genomen worden en die worden hier in Haaglanden ook genomen. De categoriën die langs zijn gekomen geven een goed beeld, mensen met politieperskaart worden toegelaten en menen die in dienst zijn van. Het lijkt mij geen goed plan om een brandweer perskaart te laten ontwikkelen die dan via een brandweerkorps aangevraagd kan worden. Ik zie hier geen meerwaarde in omdat de politie er toch altijd nog is en je met een brandweerlegitimatie ver genoeg komt. Daarnaast ben ik het met iedereen eens dat mensen met een hesje brandweer fotograaf dit neit moeten dragen als ze niet in dienst zijn van de brandweer. Daarnaast moeten de officiele brandweerfotografen duidelijk herkenbaar zijn als medewerker van de brandweer.

Ik ben sinds kort ook in dienst van en daar hoort dan ook herkenbare kleding bij (blusbroek, blauwe jas met de tekst fotograaf brandweer, helm en laarzen) en een legitimatie, dan weet iedereen dat je van de brandweer ben, wat je doet etc. En er kan dan ook geen verwarring over ontstaan.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

bally86

• Gast
Reactie #114 Gepost op: 11 mei 2006, 20:34:46
Ik ben het zeker eens met de stelling. Ik ben al enige jaren aanwezig bij incidenten voor het maken van foto's. Zeker sinds de invoering van p2000 zijn er steeds meer guppies, zoals jullie ze noemen, die met een camera rondlopen. Het idee om via de brandweer aan een brandweerperskaart te komen vind ik een goed idee. Laat dan inderdaad de minimum leeftijd 18 zijn en een maximaal aantal fotograven per gebied, zodat je niet alsnog 10 fotograven per korps hebt.

Peterw410

• Forum gebruiker
    • Brandweer
Reactie #115 Gepost op: 11 mei 2006, 20:40:25

Ik ben sinds kort ook in dienst van en daar hoort dan ook herkenbare kleding bij (blusbroek, blauwe jas met de tekst fotograaf brandweer, helm en laarzen) en een legitimatie, dan weet iedereen dat je van de brandweer ben, wat je doet etc. En er kan dan ook geen verwarring over ontstaan.

Gr. Ricardo

Hoe doe je dat met de verzekering? Want je ben niet verzekerd bij de brandweer.? En een legitimatie is geen perskaart. Dus ze kunnen je weigeren.
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #116 Gepost op: 11 mei 2006, 20:42:16
Hoe doe je dat met de verzekering? Want je ben niet verzekerd bij de brandweer.? En een legitimatie is geen perskaart. Dus ze kunnen je weigeren.

iin haaglanden zijn er brandweer fotografen en zover ik weet kunnen deze niet geweigerd worden.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #117 Gepost op: 11 mei 2006, 21:07:26

Ricardo geeft toch duidelijk aan dat hij in dienst is van de brandweer?
Dat betekend dan dat hij verzekerd is via de brandweer, anders zou die ja niet in dienst kunnen zijn van de brw

en wat is dat met dat weigeren.  

Als ik mij met  een legitimatiebewijs van een hulpdienst toegang tot een incident wil verschaffen kan ik geweigerd worden en met een ppk niet??????. Je weet duidelijk niet waar je over praat.  Even 2 dingen.

Het begrip brwfotograaf en pers hebben helemaal niks met elkaar van doen.
de officiele brwfotograaf werkt op het incident onder de OVD/HOVD/RCVD  en heeft verder niks van doen met de politie. De enige die mij bij een incident kan wegsturen zal dan ook iemand van eerder genoemde staf van de brandweer zijn. In de praktijk is dit echter nooit voorgekomen omdat het wel een erg extreme situatie/werkverhouding is.  Een agent van verkeersanalyse word ook niet wegestuurd terwijl die foto's van een situatie maakt omdat die geen perskaart heeft.

Iemand met een PPK is werkzaam voor de officiele pers en kan zeker door de politie geweigerd worden op basis van diverse zaken. gevaarlijke/onveilige situatie, belemmering van een onderzoek en ga zo maar door. Ik vind wel dat we met veel respect met deze beroepsgroep moeten omgaan omdat door het toedoen van deze guppy's (leuk woord trouwens) hun werk ook vaak onmogelijk word gemaakt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #118 Gepost op: 11 mei 2006, 21:10:34

Zoals je kon lezen is Ricardo in dienst genomen bij de brandweer als fotograaf.
Daarmee zullen waarschijnlijk ook de verzekeringen geregeld zijn.
Ook ik ben namelijk als fotograaf in dienst bij mijn korps. Aanstelling als vrijwilliger, gekeurd, verzekerd en in het bezit van een gemeentelijk legitimatiebewijs, bluskleding, kazerne-tenue (donkerblauw dus) e.d., maar wel alleen met taakgebied pr, fotografie en websitebeheer.
Een perskaart is dus niet nodig omdat je gewoon officieel in dienst bent en in opdracht van de brandweer zelf bij een incident fotografeert. Met het gemeentelijk- of brandweerlegitimatiebewijs kan je dat ook nog aantonen als dat nodig is.

Gr
Erik

firemanmies

• Gast
Reactie #119 Gepost op: 11 mei 2006, 21:11:13
Kijk ik blijf altijd gewoon netjes achter de lintjes. Maar er komen van die mensen die ik nog nooit bij de brandweer heb gezien, en die gaan voor de lintjes en gaan foto's maken en lopen daarbij alle hulpdiensten in de weg. :-[        En trouwens achter de lintjes kan je toch ook mooie foto's maken.  :D