'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38286 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #170 Gepost op: 20 mei 2006, 16:22:47
Daar geef ik hem ook gelijk in maar mijn ervaring met met fotografen is alleen maar positief.

Jah oke, daar kan iedereen een andere mening over hebben natuurlijk ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #171 Gepost op: 22 mei 2006, 02:02:38
Jah oke, daar kan iedereen een andere mening over hebben natuurlijk ;)

Zijn ervaringen zijn positief, dat is niet hetzelfde als daar een een mening over hebben. Wel vorm je een mening aan de hand van ervaringen.

Dus je bent iets te vroeg met invullen, hij heeft zijn mening daarover nog niet verkondigd.

Ook als iemand slechte ervaringen heeft kan hij onderkennen dat de pers een functie heeft bij ongelukken. Andersom kan ook, ook al heeft iemand niets dan positieve ervaringen met de pers kan hij vinden dat hij die lui kan missen als kiespijn.

Je mening is niet alleen gestoeld op ervaring. Ik ben van mening dat het in Zuid Afrika best wel eens warm kan zijn, maar ben er nooit geweest.

Henk


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #172 Gepost op: 2 juni 2006, 17:52:49
Ik heb het idee dat het in de regio Dordrecht het zelfde is gebleven. Alleen stond ik laatst paf dat een amateurfotograaf via een ander medium een politieperskaart op zak heeft.
1 van de hoofdregels is dat het je hoofdberoep moet zijn, maar dat is hier beslist niet het geval. Heel jammer dat er onderscheid wordt gemaakt  >:( >:( >:(


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #173 Gepost op: 3 juni 2006, 11:43:20
Helaas, de expansie drift die elders in den landen plaats vindt van de fotograven wordt waarschijnlijk hier onderling geregeld, want ik kom uitsluitend de drie bekende fotograven tegen. En die lopen nooit in de weg. Zijn altijd gekleed in herkenbare blauwe kantoniersvesten. Ik moet zelfs `smeken` om een keer gefotograveerd te worden, omdat ik mijn gele busje altijd tever weg zet en dus de veiligheid weet te waarborgen.

RR (ja ja donderdag is het me gelukt, Arno heeft me vast gelegd  ;D  ;D  ;D)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #174 Gepost op: 3 juni 2006, 13:36:35
Je bent in het verleden één keer vastgelegd en dat is genoeg!



Henk


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #175 Gepost op: 3 juni 2006, 18:15:36
Verbieden helpt niet, we leven tenslotte in een dichtbevolkt land en de kans dat mensen op een incident afkomen is groot. ;)


zafara

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 3 juni 2006, 18:29:18
Verbieden helpt niet, we leven tenslotte in een dichtbevolkt land en de kans dat mensen op een incident afkomen is groot. ;)

maarin mijn ogen heb je 3 verschillende groepen:
1) doet het alleen maar voor de foto's en let daarbij niet op of de Hulpdiensten hun werk kunnen doen
2) doet het uit interesse en laat de hulpdiensten hun werk doen
3) doet het alleen maar voor de foto's maar laat de hulpdiensten hun werk doen( op verzoek ;) )

zelf behoor ik tot de laatste groep... het is alleen jammer dat de eerstgenoemde de naam verpest voor je tweedegenoemde groep..
zo denken veel hulpverleners dat amateurfotograven alleen maar slecht zijn
terwijl ik als ik bij een Incident aankom en eerder ben dan de hulpdiensten, verleen ik altijd eerste hulp(zover ik dat kan met mijn EHBO A) en ga daarna pas foto's maken en als dat niet mogelijk dan stel ik aller eerst de/het SO(s) gerust tot het moment dat de Hulpdiensten arriveren en laat vanaf dan het aan hun over en bemoei ik me er niet meer mee(tenzij me dat gevraagd wordt)

zover mijn visie


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #177 Gepost op: 3 juni 2006, 19:32:37
maarin mijn ogen heb je 2 verschillende groepen:
1) doet het alleen maar voor de foto's en let daarbij niet op of de Hulpdiensten hun werk kunnen doen
2) doet het uit interesse en laat de hulpdiensten hun werk doen

Je vergeet groep:

3) doet het alleen maar voor de foto's maar laat de hulpdiensten hun werk doen

Onder die groep reken ik mezelf ;).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


zafara

  • Gast
Reactie #178 Gepost op: 3 juni 2006, 22:31:26
Je vergeet groep:

3) doet het alleen maar voor de foto's maar laat de hulpdiensten hun werk doen

Onder die groep reken ik mezelf ;).

ik heb het bericht al aangepast ;)


Susannah

  • Gast
Reactie #179 Gepost op: 4 juni 2006, 16:41:30
Tja,ik weet eigenlijk niet of het ramptoerisme en amateurfotograven zijn toegenomen.
Ik ga zelf niet op incidenten af,dus heb geen idee hoeveel mensen er telkens weer zijn
te koekeloeren.

Wel fiets ik wel eens (wat iedereen denk ik wel eens overkomt :P ) langs een ongeval,en
dan zie je inderdaad vrij veel mensen er omheen staan,en elkaar aan elkaar drukken om
op 'de mooiste plaats' te staan.Want je wilt toch niets missen van dit spectakel??
Heb ook eens meegemaakt dat een ambulance chauffeur meerdere malen heeft gevraagt
of de mensen wat meer ruimte wilden geven of weg wilden gaan omdat het geen theathershow
was wat er gebeurde.........alleen iedereen bleef stokstijf staan......Ik snap dan niet waarom
mensen dan alsnog blijven staan...Ik denk als iedereen nou eens voor zichzelf zou denken
wat ze zelf het zouden vinden als zij er lagen,en er een groep van 30 man er omheen staat
te kijken...Ik denk dat niemand dat fijn zou vinden.En als je dan de hv-leners ook in hun
werkzaamheden gaat belemmeren.........tja,die mensen snap ik dan niet......

Ik denk dat de meeste mensen in het algemeen gaan kijken bij ongevallen puur uit nieuwschierigheid. Iedereen wil toch wel graag weten wat er aan de hand is in de regio
en wil graag iets 'moois' vertellen tegen de buren/vrienden/familie.

Hoe het met amateurfotograven zit en met regels en rechten,daar weet ik niets van,dus daar
zal ik dan niets over zeggen ;)