'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38564 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 8 mei 2006, 18:11:37
Ik mag toch hopen dat jij je woorden nu in gaat trekken,en eens goed gaat beseffen wat je nu hebt gezegt want dit slaat werkelijk helemaal nergens op.Dag in dag uit stellen wij als hulpverleners ons leven in de waagschaal voor een ander,maar daarom zijn wij nog steeds geen veredelde kinderjuffen.Een fotograaf is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gedrag,daar zijn wij niet verantwoordelijk voor.Die verantwoording wens ik geen eens te hebben.Ieder wel nadenkend mens kan toch beseffen dat wij niet voor niets met beschermende kleding daar lopen,of moeten we dat ook nog uitgaan leggen?

Bericht aangepast wegens ontoelaatbare persoonlijke aantijging. Persoonlijke frustraties kunnen per PM geuit worden.

Anneke

Moderator

Als je je leven aan de ene kant in "de waagschaal zet", maar aan de ander kant je kinderjuffrouw voelt als je een fotograaf wijst op het feit dat hij gevaarlijk staat, pas je dan niet een merkwaardige selektie toe voor wie je leven wel- en niet in de waagstaal stelt?

Ik zelf pas die selektie niet toe, ik help iedereen: dronkaards, dieven, kinderen, ouden van dagen: ik houd me zelfs niet bezig met wiens schuld het was dat ze in moeilijkheden raakten. Een oude overgevende man die dronken overboord gevallen is reanimeer ik moeiteloos, ook al was het z'n eigen schuld en vind ik het werkje niet leuk.

Ik vind het een beetje ongerijmd: wel voorstaan dat de foto's van slachtoffers die zich voor een tankauto werpen zonder beschermende kleding 24 uur vertraagd op internet gezet worden, de gevoelige kant zou ik maar zeggen, maar de fotograaf zoekt het maar uit als ie onder een muurtje staat dat op instorten staat, dan geldt ineens het eigen schuld dikke bult, de stoere kant zal ik maar zeggen, ik ben immers geen kinderjuf. "Ben ik mijn broeders hoeder"?

Henk

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 8 mei 2006, 18:19:01
Je polariseert het weer leuk henk..... ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 8 mei 2006, 18:22:29
Als je je leven aan de ene kant in "de waagschaal zet", maar aan de ander kant je kinderjuffrouw voelt als je een fotograaf wijst op het feit dat hij gevaarlijk staat, pas je dan niet een merkwaardige selektie toe voor wie je leven wel- en niet in de waagstaal stelt?

Ik zelf pas die selektie niet toe, ik help iedereen: dronkaards, dieven, kinderen, ouden van dagen: ik houd me zelfs niet bezig met wiens schuld het was dat ze in moeilijkheden raakten. Een oude overgevende man die dronken overboord gevallen is reanimeer ik moeiteloos, ook al was het z'n eigen schuld en vind ik het werkje niet leuk.

Ik vind het een beetje ongerijmd: wel voorstaan dat de foto's van slachtoffers die zich voor een tankauto werpen zonder beschermende kleding 24 uur vertraagd op internet gezet worden, de gevoelige kant zou ik maar zeggen, maar de fotograaf zoekt het maar uit als ie onder een muurtje staat dat op instorten staat, dan geldt ineens het eigen schuld dikke bult, de stoere kant zal ik maar zeggen, ik ben immers geen kinderjuf. "Ben ik mijn broeders hoeder"?

Henk

Ik denk dat jij zelf maar eens een keer een wacht moet meedraaien, met een hulpverlenings instantie. En ik hoop dat je eens inziet dat niet elke hulpverlener tijd heeft om iedereen in de gaten te houden!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 8 mei 2006, 18:23:34

Henk
Ik ga niet meer op jouw meningen in,of je wilt het niet snappen of het dringt niet tot je door wat hier meerdere mensen verkondigen.Op de een of andere manier dringen we niet to jou door

Target77

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 8 mei 2006, 18:41:07
Ik denk dat jij zelf maar eens een keer een wacht moet meedraaien, met een hulpverlenings instantie. En ik hoop dat je eens inziet dat niet elke hulpverlener tijd heeft om iedereen in de gaten te houden!

Er zijn altijd mensen die liever zien dat we het druk hebben met fotograven wegsturen dan in plaats van hun dierbaren uit hun benarde positie te bevrijden.....  ::) ::)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 8 mei 2006, 18:41:58
Er zijn altijd mensen die liever zien dat we het druk hebben met fotograven wegsturen dan in plaats van hun dierbaren uit hun benarde positie te bevrijden.....  ::) ::)
het lijkt er wel op ja  :-X :-\

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 8 mei 2006, 18:44:14

Tussen "iedereen in de gaten houden" en negeren als je ziet dat iemand in problemen raakt zit nog een wereld van nuances.

Ja, dat is mijn grote wens: ooit nog eens een dagje meedraaien bij een hulpverlenings instantie!

Henk

7194

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 8 mei 2006, 18:44:41
Er zijn altijd mensen die liever zien dat we het druk hebben met fotograven wegsturen dan in plaats van hun dierbaren uit hun benarde positie te bevreiden.....  ::) ::)
Extra man mee op de TS (met een knuppel)?  ;D

Target77

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 8 mei 2006, 18:44:54

Tussen "iedereen in de gaten houden" en negeren als je ziet dat iemand in problemen raakt zit nog een wereld van nuances.

Ja, dat is mijn grote wens: ooit nog eens een dagje meedraaien bij een hulpverlenings instantie!

Henk

Opeens weet je het.....!!  ;D ;D ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 8 mei 2006, 18:54:41

Iedereen is mij even dierbaar.

Zelfs fotografen -hoe onoplettend ook- tellen volledig mee en kunnen rekenen op mijn mededogen.  ;D

Henk