Ik lees dit topic als fotograaf/cameraman altijd met plezier. Het is altijd prettig om te weten hoe er tegen de media wordt aangekeken, zodat wij daar ook rekening mee kunnen houden.
Toch vraag ik mij wel eens af, waarom in dit topic zo vaak de pijlen worden gericht op de 112sites en de hobbyfotografen.
Wat betreft hun houding, daar kan ik mij soms wel wat bij voorstellen.
Wat ik niet snap is waarom men vaak van mening is dat hun beeldmateriaal te shokerend, c.q. over de grens is.
Niet omdat ik vind dat sommig beeldmateriaal WEL zou moeten komen, maar wel om het volgende :
De afgelopen dagen heb ik op de publieke en commerciële beelden gezien, waarvan ik zeker weet dat als ze op een 112site hadden gestaan, ze tot op de grond toe waren afgefikt.
Blijkbaar worden beelden op de publieke/commerciële zenders heel anders beoordeeld ?
Misschien heb ik het gemist, maar heeft er iemand gereageerd op het forum vanwege deze beelden :
- Jongen verdrinkt voor ogen ouders, terwijl HV zoekt, worden de ouders die op de kant zitten in beeld gebracht.
- Het stoffelijk overschot van de vermoorde Jennefer wordt uit huis gehaald : vol in beeld.
- Klasgenoten tonen emoties vanwege Jennefer : vol in beeld.
Persoonlijk kan ik goed inschatten welke beelden ik wel, en vooral welke beelden ik niet wil hebben, maar welke beelden "de kijker" wil zien, en wat de reacties op beelden zullen zijn, dat blijft mij onduidelijk, geen peil op te trekken....