Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 827664 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2000 Gepost op: 27 juni 2013, 21:12:46
Citaat van: DiNozzo link=msg=1178486 date=1372360221
Je zou het ook als eis aan jezelf kunnen stellen. Je begeeft je op een terrein waarbij je weet dat je er gewoon wat vaker met ongevallen in aanraking komt. Dan is het niet gek om (voor jezelf) daar eisen aan te stellen zodat je zelf ook eens iemand kan helpen. Zie ook de discussie over fotografen op de snelweg.

Ik weet niet of je je reactie specifiek op mij richt. Maar het behalen van een EHBO diploma is niet voor iedereen even vanzelfsprekend. In mijn geval is het namelijk praktisch onmogelijk.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #2001 Gepost op: 27 juni 2013, 21:19:07
Citaat van: Man112 link=msg=1178368 date=1372351601
Als er iemand in een politieuniform loopt ga je er toch ook vanuit dat het een agent is? Ik vind dat ook standaard moet worden bij een fotograaf dat hij een EHBO diploma heeft. Als je niet tegen bloed kan kan je beter gelijk stoppen.. De kans is te groot dat je bloed ziet bij een incident is best groot. In de 3 jaar dat ik nu meeloop al verschillende malen hulp geboden (meisje met overdosis, nek stabiliseren ect ect.) Zo ken ik ook fotografen die al eerder begonnen zijn met reanimeren.. Die rijden daar niet op voor de foto's maar puur om eerder hulp te kunnen bieden. Ik zeg super! En mocht er al een ambu zijn, vooral niet in de weg lopen en zsm weer weg gaan als je niets meer kan betekenen. Ik weet wel zeker dat het alleen maar wordt gewaardeerd als je eerste hulp verleent.

(Die 10 man die er staan weten misschien wel niet wat ze (moeten) doen)?

Ik zeg: dit lijkt me juist NIET de bedoeling. Ga een medische opleiding volgen en solliciteer bij een RAV, maar blijf in elk geval bij je leest.

Als ik onverhoopt in een situatie kom dat ik eerste hulp moet verlenen zal ik daar zeker niet voor passen, maar het is me nog weinig overkomen. Komt misschien ook doordat ik niet met de insteek rij om per se voor de hulpdiensten ter plaatse te willen zijn. Zij zijn voor de hulpverlening, ik voor de verslaglegging. Laat iedereen maar doen waar hij/zij goed in is.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #2002 Gepost op: 27 juni 2013, 21:23:41
Waarom niet? Denk even aan alle projecten die lopen om buurtbewoners een reanimatie te laten opstarten!
Die zijn er niet voor niets. Al kleven hier ook wel nadelen aan maar ook daarover is voldoende discussie elders.

Als maar niet iedereen als een gek overal naartoe gaat rijden en aan slachtoffers gaat staan sleuren. We hebben het hier over fotografen die toch wel direct in de auto springen, laat die dan ook maar eens netjes de handen uit de mouwen steken.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2003 Gepost op: 27 juni 2013, 21:31:16
Citaat van: hoefhaan link=msg=1178497 date=1372361021
Waarom niet? Denk even aan alle projecten die lopen om buurtbewoners een reanimatie te laten opstarten!
Die zijn er niet voor niets. Al kleven hier ook wel nadelen aan maar ook daarover is voldoende discussie elders.

Als maar niet iedereen als een gek overal naartoe gaat rijden en aan slachtoffers gaat staan sleuren. We hebben het hier over fotografen die toch wel direct in de auto springen, laat die dan ook maar eens netjes de handen uit de mouwen steken.

Waarom worden die burgernet vrijwilligers dan niet ingezet om eerste hulp te verlenen bij ongevallen? Zij zijn daar toch ook voor opgeleid?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #2004 Gepost op: 27 juni 2013, 21:32:06
Citaat van: hoefhaan link=msg=1178497 date=1372361021

Ja, dan spreken we over buurtbewoners die toch al in de buurt zijn. Hier praten we over fotografen die puur naar meldingen rijden om hulp te gaan bieden. Dat zou in de eerste plaats ten koste kunnen gaan van de verkeersveiligheid en in de tweede plaats tot problemen kunnen leiden op de plaats van het incident. De kans is ook nog eens groot dat professionele hulpverlening binnen korte tijd ook ter plaatse is, dus ik durf de meerwaarde te betwijfelen.

Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat fotografen met hun armen over elkaar moeten wachten tot de hulpdiensten ter plaatse zijn, maar als je puur naar meldingen gaat 'omdat ik een EHBO-diploma heb en dus kan helpen' kun je in rare situaties terecht komen. Het lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

Heftrucker

• Forum gebruiker
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #2005 Gepost op: 28 juni 2013, 00:15:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1178500 date=1372361476
Waarom worden die burgernet vrijwilligers dan niet ingezet om eerste hulp te verlenen bij ongevallen? Zij zijn daar toch ook voor opgeleid?

Burgernet en opgeleid?
Waarvoor? Om uit te kijken naar een vermist persoon of voertuig?
En bij aantreffen een belletje te doen?
Kijken kan ik al en bellen lukt ook nog wel (ik kan tot 10 tellen, in ieder geval) 098uo

Maar ik denk dat je AED-Alert bedoelde.....

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2006 Gepost op: 28 juni 2013, 06:49:29
Citaat van: Man112 link=msg=1178418 date=1372356043
Pas hadden we 30.000 bezoekers op 1 dag,
Even los van de discussie en zonder verder offtopic te willen gaan, 30.000 pageviews zijn geen 30.000 bezoekers.

en we gaan verder....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #2007 Gepost op: 28 juni 2013, 14:13:37
Over de discussie van een reanimatie: Als ik een melding krijg, op straat, bij mij om de hoek of ergens waar ik eerder ben dan hulpverleners ga ik hier op af. In het geval van een reanimatie; Hoe eerder de reanimatie begint hoe beter. En over de opmerking wordt verpleegkundige: Over een jaar of 5 hoop ik in een gele auto te zitten naast een chauffeur.

Citaat van: Red link=msg=1178604 date=1372394969
Even los van de discussie en zonder verder offtopic te willen gaan, 30.000 pageviews zijn geen 30.000 bezoekers.

en we gaan verder....

Mijn fout. Laten we zeggen dat een fervent bezoeker 2x kijkt en de rest 1x op een dag.... Maar het gaat om het idee!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2008 Gepost op: 28 juni 2013, 14:23:42
En de bezoeker klikt maar zo een paar artikels op en kijkt een paar foto's en daar gaan je pageviews!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #2009 Gepost op: 28 juni 2013, 15:12:42
Mannen: maakt het aantal pageviews uit in deze discussie ? Als je nieuws van 112-Brugleuningerveen brengt zal je minder kijkers hebben dan wanneer je in 1 van de grote steden actief bent.

Maar volgens mij gaat in deze draad om de inhoud van de foto, niet over het aantal keer dat hij bekeken is ?

Peen
Redacteur van