Waarom niet? Denk even aan alle projecten die lopen om buurtbewoners een reanimatie te laten opstarten!
Die zijn er niet voor niets. Al kleven hier ook wel nadelen aan maar ook daarover is voldoende discussie elders.
Als maar niet iedereen als een gek overal naartoe gaat rijden en aan slachtoffers gaat staan sleuren. We hebben het hier over fotografen die toch wel direct in de auto springen, laat die dan ook maar eens netjes de handen uit de mouwen steken.
Ja, dan spreken we over buurtbewoners die toch al in de buurt zijn. Hier praten we over fotografen die puur naar meldingen rijden om hulp te gaan bieden. Dat zou in de eerste plaats ten koste kunnen gaan van de verkeersveiligheid en in de tweede plaats tot problemen kunnen leiden op de plaats van het incident. De kans is ook nog eens groot dat professionele hulpverlening binnen korte tijd ook ter plaatse is, dus ik durf de meerwaarde te betwijfelen.
Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat fotografen met hun armen over elkaar moeten wachten tot de hulpdiensten ter plaatse zijn, maar als je puur naar meldingen gaat 'omdat ik een EHBO-diploma heb en dus kan helpen' kun je in rare situaties terecht komen. Het lijkt mij geen goede ontwikkeling.