Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 815908 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

petre

• Forum gebruiker
Reactie #2060 Gepost op: 2 augustus 2013, 11:58:17
Een foto kan best geënsceneerd worden. In hoeverre het dan nog een 'nieuwsfoto' is, is een tweede ;).

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #2061 Gepost op: 2 augustus 2013, 12:57:03
Het kan best nog een nieuwsfoto zijn, want de achterliggende gebeurtenis heeft nog steeds plaatsgevonden. :)

Ik denk dat er een grens overschreden wordt als er dusdanig geënsceneerd wordt dat de waarheid geweld wordt aangedaan. Dus als de foto een andere indruk wekt van het incident dan dat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2062 Gepost op: 2 augustus 2013, 15:10:44
Inderdaad. Iemand die bewust ergens gaat staan is nog net binnen 't hek. Wanneer je 3 jonge meisjes inhuurt om te komen huilen bij een kat in de boom is dat natuurlijk een heel ander verhaal.  :P
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #2063 Gepost op: 12 september 2013, 16:42:22
In te Telegraaf vandaag pagina 11.

Privacy, herkenbaarheid van het slachtoffer? :-X
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #2064 Gepost op: 12 september 2013, 16:50:51
De foto is op zich niet schokkend, maar wij zouden de vrouw hebben geblurd.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2065 Gepost op: 12 september 2013, 17:06:09
Wij zouden deze foto niet hebben geplaatst, 1 so in beeld zonder enige toevoeging 2 het gaat ons om de hulpverleners die op deze foto amper te zien zijn waardoor deze foto gewoon vervalt. Mijn persoonlijke mening is vrijwel hetzelfde....So is in beeld en voor mij niet nodig in dit geval dus of ik zou de foto bluren (neemt in deze foto volledige beeld weg) of ik doe er niks mee.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2066 Gepost op: 12 september 2013, 17:12:12
Tsja, vraag me sterk af welk maatschappelijk belang de Telegraaf belangrijker vindt dan de privacy van het slachtoffer in kwestie (2.4.1 leidraad RvdJ).
Senior GGP / Oost-Brabant

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #2067 Gepost op: 12 september 2013, 17:29:24
Ik vind het zelf een veelzeggende, goede foto  O0 Maar ik snap wel dat er mensen zijn die er niet zo blij mee zijn.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2068 Gepost op: 12 september 2013, 17:35:39
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1200994 date=1378999764
Ik vind het zelf een veelzeggende, goede foto  O0 Maar ik snap wel dat er mensen zijn die er niet zo blij mee zijn.
Verklaar dit aub nader? Ik vind dit namelijk totaal niet maar misschien kan je me overtuigen
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #2069 Gepost op: 12 september 2013, 17:43:56
Citaat van: noordernieuws link=msg=1200996 date=1379000139
Verklaar dit aub nader? Ik vind dit namelijk totaal niet maar misschien kan je me overtuigen

Een oudere vrouw die zojuist een aanrijding heeft gehad, die het stuur stevig vasthoudt, stijf voor zich uit kijkt... en dan nog dingen zoals de spiegel die bungelt en een ambulancebroeder die met zijn hand in zijn zij staat.