Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 816004 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #2100 Gepost op: 10 december 2013, 23:31:15
Citaat van: NikonDirk link=msg=1227335 date=1386687324
Iemand die een HV werkstuk/spreekbeurt maakt en een beetje gericht naar info zoekt komt al snel hier terecht. Dan verwacht je niet zulke plaatjes te zien. Dat bedoelde ik ermee.
lijkt me toch geen reden om deze foto dan te weren maar wel zo plaatsen zoals dat nu gedaan is met de waarschuwing.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #2101 Gepost op: 11 december 2013, 12:24:13
Zie ook het probleem niet.
Zijn geen leuke foto's maar binnen dit forum zie ik geen probleem.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

beantsje

• Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
Reactie #2102 Gepost op: 11 december 2013, 19:14:29
De foto's ervaar ik niet als schokkend, maar dat heb ik eigenlijk nooit met foto's.
Of je ze moet plaatsen, is een tweede. Een (foto-) journalist brengt nieuws. Het is zijn insteek om de wereld over gebeurtenissen te informeren. Dergelijke foto's zullen er vanuit zijn optiek zeker bijhoren.
Sowieso zou je insteek respectvol moeten zijn. Een fotograaf die een half verbrand lijk fotografeert doet dat misschien om het publiek op de ernst van een bepaalde gebeurtenis/situatie te wijzen.
Of die foto's dan ook hier horen, is een tweede.

Enkele maanden geleden was ik hulpverlener bij een dodelijk ongeval bij een publieksevenement. Op dit forum kwam ik een link tegen naar foto's hiervan waar ik ook opsta (niet herkenbaar). Dat is toch wel een beetje bizarre ervaring. Niet voor mijzelf maar het is raar als je voor iemands leven knokt, is dat zo'n intens gebeuren dat zo'n foto voor mij toch wat respectloos overkomt voor het slachtoffer. Vooral omdat een fotograaf (ik weet niet of het deze was) tot 4 x toe weggestuurd moest worden, hij bleef maar terugkomen. Aan decandere kant begrijp ik dat een fotograaf zijn werk doen. Maar ik heb me wel afgevraagd, waarom wordt dit hier geplaatst? Is geen discussieonderwerp en voegt eigenlijk ook niets toe...

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #2103 Gepost op: 15 december 2013, 09:45:38
Zijn het foto's die je voor je plezier bekijkt? Nee, dat zijn het absoluut niet.
Echter het zijn wel foto's met gebeurtenissen uit de wereld. Daar horen ook negatieve gebeurtenissen bij, waar een foto vaak meer zegt dan 1000 woorden.

Ik zie het probleem van het plaatsen op dit forum dan ook niet. De één vindt dat de foto's geen probleem zijn, de ander vindt de foto's TE schokkend.
Ja, er zullen mensen zijn die bewust naar dit soort foto's zoeken, maar of ze de foto's nou hier vinden, of ze gaan kijken op de vele shock-sites, dat is danwel hun eigen verantwoording, of dat van de ouders (mochten het schooljochies zijn die een spreekbeurt houden).

Mijn persoonlijke mening:
Ik zou het zelf pas schokkend vinden, als het negatieve nieuws, inclusief bijbehorend materiaal, niet zou worden gebracht. Dan bedoel ik niet dat alle foto's geplaatst moeten worden, maar de foto's welke Sem hier plaatste, vallen niet in de categorie "gore" (Op het halfverbrande lichaam na) en zijn met respect gefotografeerd.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #2104 Gepost op: 19 december 2013, 17:22:35
Wat vinden jullie van deze foto? Kan dit wel of niet?

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=178630

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2105 Gepost op: 19 december 2013, 17:45:29
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1229947 date=1387470155
Wat vinden jullie van deze foto? Kan dit wel of niet?

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=178630
vind het persoonlijk wel interessant om het te zien, vind het dus ook niet zeer schokkend. Eigen mening...
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2106 Gepost op: 19 december 2013, 17:46:45
Prima foto toch? Als je in het openbaar jezelf als een volledig doorgeslagen rand...idioot gaat gedragen, dan zul je daar ook de consequenties van moeten ondervinden. En zo herkenbaar staat deze meneer er toch niet op? De directe buren weten bovendien toch wel om wie het gaat.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

beantsje

• Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
Reactie #2107 Gepost op: 19 december 2013, 22:31:45
De foto is ok, de man is onherkenbaar en de foto heeft absoluut nieuwswaarde. Is ook geen schokkend beeld.

Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1229959 date=1387471605
Prima foto toch? Als je in het openbaar jezelf als een volledig doorgeslagen rand...idioot gaat gedragen, dan zul je daar ook de consequenties van moeten ondervinden. En zo herkenbaar staat deze meneer er toch niet op? De directe buren weten bovendien toch wel om wie het gaat.

Beetje off topic, maar deze reactie getuigt niet van veel empathie voor een psychiatrisch patient.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #2108 Gepost op: 20 december 2013, 15:32:57
Citaat van: beantsje link=msg=1230056 date=1387488705
De foto is ok, de man is onherkenbaar en de foto heeft absoluut nieuwswaarde. Is ook geen schokkend beeld.

Beetje off topic, maar deze reactie getuigt niet van veel empathie voor een psychiatrisch patient.

Het was eerst een andere foto waar je echt op zag dat er met rubberen kogels werd geschoten..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2109 Gepost op: 20 december 2013, 15:37:20
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1230258 date=1387549977
Het was eerst een andere foto waar je echt op zag dat er met rubberen kogels werd geschoten..
Toch knap, aangezien er geen rubberen kogels gebruikt zijn...
Citaat van: Live link=msg=1230072 date=1387493510
Slagharen Verwarde man aangehouden

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/19/02-slagharen-verwarde-man-aangehouden.html
Uitgeschakeld
Op een gegeven kwam de man naar buiten. Toen men hem wilde aanhouden, gooide de man een brandbare vloeistof over een politieauto. Om verdere escalatie te voorkomen werd hij met een bean-bag (zakje met loden balletjes) uitgeschakeld.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.