Red, ik krijg bijna medelijden met je ;-)
Maar gebruikte jij het motorkap argument dan niet om de pers even terecht te wijzen?
Dat eerste hoeft echt niet.
Ik zou niet weten waarom dat noodzakelijk is.
Nee, dat motorkap argument was niet om "de pers" terecht te wijzen. Ik had het over fotografen, en niet "de pers" Onder de pers valt namelijk meer dan alleen een fotograaf. Maar nogmaals, je moet het hele verhaal breder zien en niet alleen naar het voorbeeld kijken. Dat gaf ik in mijn vorige bericht al aan volgens mij.
Het gaat mij om het vraagstuk: Hoe ver gaan we met z'n allen voor een "mooi" plaatje. En dan doel ik dus niet alleen op de pers, maar op een ieder. Dat op grond van de persvrijheid zo ongeveer alles mag op straat dat weet ik ook wel.
Dat geeft maar weer eens aan dat je voorzichtig moet zijn met oordelen, alhoewel het in dit geval ook afhangt van waar je de foto ziet en of het commentaar van de fotograaf toen al bekend was.
Het feit dat hij in de bus zit doet wat mij betreft alleen recht aan het argument dat hij niet kon helpen. De vraag of hij nou net die foto dan ook maar gelijk moet maken is een heel ander punt.
Prima, maar ga dan niet de discussie dood slaan met extreme voorbeelden.
Ik zal proberen in het vervolg met genuanceerde voorbeelden te komen, maar soms heb je een extreem (doch praktijk) voorbeeld nodig om de discussie op gang te brengen.