ooit aan gedacht om NA de inzet naar de agenten te stappen. om dan te vragen wat er is gebeurt.
met het 2e ben ik het niet eens want als de bureauredacteuren mijn foto's niet willen loop ik geld mis. nou doe ik het niet echt voor het geld maar een zakcentje verdienen met foto's maken is altijd leuk.
Ja, dat kan je doen. Maar als jij vragen gaat stellen over de oorzaak van een ongeval, of andere onderzoeksvragen, terwijl de politie er zelf nog volop mee bezig is, heb je weinig kans van slagen denk ik. Verder zal je vaker dan gemiddeld doorverwezen worden naar een persvoorlichter, bij een beetje serieus incident.
En voor wat betreft je laatste twee zinnen; dat is denk ik waar de conflictsituaties vaak uit voortkomen. Het geld en het plaatje schieten is klaarblijkelijk belangrijker dan de 'band' met hulpverleners in de regio waar je fotografeert. Dus wie is die agent wel niet om te zeggen of vragen of je even aan de kant wil om ruimte te maken, JIJ bent daar immers toch je geld aan het verdienen?
Ik denk dat Ko er een goed beeld bij heeft. Die bureauredacteuren kunnen van alles gaan vragen, maar blijf ook je gezond boeren verstand gebruiken in plaats van achter de $-tekens aanrennen en alles daarvoor laten wijken.