Van de zijde van de politie heb ik in de loop der jaren al veel te horen gekregen. Dit mocht niet, dat mocht niet, rekening houden met zus en zo! Vaak overbodige opmerkingen daar ik toch altijd al rekening hou met de privacy van betrokkenen. Op foto's worden kentekens en gezichten geblurd of komen domweg niet in beeld.
Maar laatst heb ik al gezegd dat ik geen rekening kan houden met dit soort verzoeken als ze mijn collega's daar NIET op aanspreken. Iets van gelijke monnikken, gelijke kappen.
Helemaal treurig wordt het als datgeen wat de politie mij verzoekt door hun eigen collega's met voeten wordt getreden. Kijk naar de wijkagent van Santpoort. Hij komt bij een ongeval op de Hagelingerweg en nog tijdens de eerste fase van de hulpverlening publiceert hij een foto waarbij zowel het slachtoffer als het kenteken van de auto keihard zichtbaar zijn.
Nu is een kijkje in het dagelijk leven van de wijkagent best goed en een goede PR voor de politie, maar op de meest slechte manier persfotograafje spelen is niet slim.
Op bijgaande foto heb ik uiteraard wel het slachtoffer en het kenteken geblurd.
De wijkagent heeft de foto overigens al verwijderd.