het feit dat je bij een suïcide gaat filmen vind ik niet kunnen.
Als je dat zo zwart-wit stelt, denk je er niet over na. Normaliter is suïcide geen nieuws. Maar... normaliter !
Redenen voor ons om wel te publiceren zijn bijvoorbeeld dat het veel impact heeft op de omgeving (denk aan verkeershinder,
voorbeeld) of dat veel mensen 'iets' gezien hebben en er allerlei onzinverhalen rondgaan (
voorbeeld).
En ik heb heb het ook al eerder gezegd: soms weet je gewoon (nog) niet dat het suïcide is. Blijkt het later toch moord te zijn, om maar wat te noemen.
Tuurlijk: in zo'n geval met een trein is de kans groot dat het wel 'gewoon' suïcide is, dat geef ik toe. Maar ik reageer even op je zwart-wit stelling 'het is suïcide, dus dan ga je geen beelden maken'. Nou, soms wel dus.
Dit is bijvoorbeeld vanmiddag gebeurd. Wie weet blijkt achteraf wel opeens dat het expres was, en dan is het dus ook poging suïcide (denk het niet, maar bedoel maar: we hebben ook mensen de zee in zien lopen of expres zware aanrijdingen veroorzaken). Als het nog niet 100% duidelijk is, wordt er dus gewoon beeld gedraaid.
Peen