Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 806936 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #290 Gepost op: 26 juli 2007, 22:06:18
Dat zijl spannen heeft ook niet veel nut, in Maart is hier een ongeval gebeurt. Ik stond er ook bij om te fotograferen maar ik wacht dan nog totdat het slachtoffer uit de auto is gehaald om dan foto's te gaan maken. Een of andere 'persfotograaf' die kwam met zijn auto keihard aangereden en sprong uit zijn auto, pakte zijn camera ging naar de politie toe met zijn perskaart, ging over het zijl heen fotograferen. Wagelijk!! :-X



Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #291 Gepost op: 27 juli 2007, 13:10:55

Meisje verongelukt in ****
**** - Een 16-jarig meisje uit **** is vrijdagmiddag in haar woonplaats overleden na een ongeval met een auto op de *** *** in *** (gemeente ***).

Volgens een woordvoerster van de politie gebeurde het ongeluk om *** uur. Het slachtoffer zat in een auto die door onbekende oorzaak in de slip raakte en tegen een boom botste.

Het meisje was na het ongeval niet aanspreekbaar en zat bekneld. Brandweer, ambulance, politie en een traumahelikopter snelden te hulp, maar het slachtoffer bezweek even later aan haar verwondingen.

Het zusje van het slachtoffer wist dankzij "sensatiefotografen" al voor de politie aan de deur was dat ze was overleden.
Zij kreeg "netjes" een foto op haar mobiele telefoon binnen


Ik pleit 100% voor "Alle mensen, ook fotografen, achter de afzetting houden tot de plaats wordt vrijgegeven".
 
 


Hoe triest dit ook is gaan we nu mensen met een mobieltje ook al onder de categorie fotograaf plaatsen?


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #292 Gepost op: 27 juli 2007, 13:28:02
Hoe triest dit ook is gaan we nu mensen met een mobieltje ook al onder de categorie fotograaf plaatsen?

Nee, ik plaats fotografen in de categorie omstanders.
(m.u.v. fotografen ingezet door een discipline of fotografen met perskaart)


William206

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #293 Gepost op: 27 juli 2007, 13:31:01
Dat zijl spannen heeft ook niet veel nut, in Maart is hier een ongeval gebeurt. Ik stond er ook bij om te fotograferen maar ik wacht dan nog totdat het slachtoffer uit de auto is gehaald om dan foto's te gaan maken. Een of andere 'persfotograaf' die kwam met zijn auto keihard aangereden en sprong uit zijn auto, pakte zijn camera ging naar de politie toe met zijn perskaart, ging over het zijl heen fotograferen. Wagelijk!! :-X

Inderdaad, mijn camera is ook nog nooit uit mijn zak gehaald voor de slachtoffers weg waren (kan me tenminste niet herinneren dat ik dat eens gedaan heb). Mijn camera gaat wel altijd mee als ik naar een uitruk ga, maar of 'ie gebruikt wordt en wanneer is een tweede vraag ;). En wat betreft die "persfotograaf": Gewoon camera innemen, alle foto's eraf wissen en pas weer terug geven wanneer alle voertuigen zijn vertrokken en dus niks meer te zien is van het incident. Evt. de camera nog langer in beslag houden. Ik hoop dat de politie hier het recht wel toe heeft?? :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #294 Gepost op: 27 juli 2007, 13:47:44
Gewoon camera innemen, alle foto's eraf wissen en pas weer terug geven wanneer alle voertuigen zijn vertrokken en dus niks meer te zien is van het incident. Evt. de camera nog langer in beslag houden. Ik hoop dat de politie hier het recht wel toe heeft?? :|

En op welke grond zou jij of de politie dit mogen doen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #295 Gepost op: 27 juli 2007, 13:49:35
Die grond is er niet... kan alleen via de rechter geloof ik.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #296 Gepost op: 27 juli 2007, 13:54:15
Dat is dus weer het nadeel / voordeel, je kunt er officieel niets tegen beginnen, omdat het allemaal plaatsvind op de openbare weg. Wel kun je iemand natuurlijk verzoeken om weg te gaan (of vorderen als politieagent zijnde). Alleen daar moet ook weer een goede grond voor zijn ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #297 Gepost op: 27 juli 2007, 13:57:29
omstanders wegsturen / naar achteren manen kan altijd, mijn reactie was bedoelt op het in beslag nemen van foto / filmmateriaal.  ;)


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #298 Gepost op: 27 juli 2007, 17:03:10
Nee der politie mag gelukkig niks in beslag nemen.
Kreeg dit artikel uit een korpsblad uit het limburgse.
Het is heel duidelijk over de rechten en plichten van de politie.
En dat zullen bepaalde personen hier niet leuk vinden.

Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #299 Gepost op: 27 juli 2007, 17:55:12
Nee der politie mag gelukkig niks in beslag nemen.
Kreeg dit artikel uit een korpsblad uit het limburgse.
Het is heel duidelijk over de rechten en plichten van de politie.
En dat zullen bepaalde personen hier niet leuk vinden.


Leuk of niet maar het schept wel duidelijkheid. Als dat de regels en afsraken zijn is dat nu eenmaal zo en daar dient men zich wederzijds aan te houden. We hebben het hier wel over professionals die in het algemeen weten hoe het werkt (uitzonderingen daar gelaten)

Denk dat het probleem meer speelt bij de niet journalisten die dienken dat ze journalist of fotograaf zijn, en als enig doel hebben hun website zo snel mogelijk te vullen met bloederige foto's.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.