Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 816042 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #390 Gepost op: 24 april 2008, 20:36:39
Hallo iedereen, aangezien dit mijn eerste post is, zal ik mij even voorstellen. Ik ben Patrick en ik "beheer" de website 112NoordNederland.nl

En nu ga ik iets zeggen, waardoor ik heel wat over mij heen ga krijgen, maar ook dit is een onderdeel van Karnak Media.

Ik weet dat er redelijk wat commentaar is op Karnak, maar toch wil ik graag mijn standpunt daarover kwijt.
Laat ik voorop stellen, dat wij op 112NoordNederland absoluut RESPECT hebben voor het (de) slachtoffer(s) en de hulpverleners !
Wij proberen ten alle tijden de foto's zo "netjes" mogelijk te houden, en schermen ten alle tijden de gezichten van de slachtoffer af. Meestal is dit geeneens
nodig omdat wij niet ten koste van alles de foto willen maken, en wij netjes achter de linten, en dus op afstand, blijven.
Bewijs dat wij het netjes houden is terug te vinden in de goede samenwerking met de hulpdiensten hier. Dit wil ik graag zo houden, en ik zie er dan ook persoonlijk op toe
dat onze website verschoond blijft zaken die niet door de beugel kunnen.

Wat betreft de foto waar het allemaal om draait, ik heb hem niet gezien, en ik geloof ook niet dat ik hem hoef te zien.
Wat de reden is dat zij wel besloten hebben om deze foto te plaatsen weet ik niet, wat ik wel weet is dat als ik contact heb met de beheerder van deze website. dat zij zeker niet overkomen
als een soort van nieuws-cowboy's.
Ik kan me wel voorstellen dat de foto gemaakt is. Als ik bij een hulpverlenings inzet aan het filmen ben, dan ben ik dusdanig geconcentreerd bezig dat ik vaak
het gevoel heb dat ik naar een film kijk, in plaats van dat ik midden in de werkelijkheid sta. In zo'n situatie film je dus ALLES, simpelweg omdat je GEEN tweede kans krijgt om je beelden te schieten.
Daarom is het erg belangrijk dat je bij thuis komst goed naar je materiaal kijkt, en dan op een verantwoorde wijze de juiste stukken eruit monteert. En voordat het item on-line gaat, bekijk ik hem nogmaals !

Daarnaast ben ik nieuwsgierig wat jullie reactie op deze foto was geweest, als deze bijvoorbeeld op de voorpagina van een grote krant had gestaan.
Als ik bij een brand sta en ik maak een foto, dan wordt er al gauw geroepen dat we "ramptoeristen" zijn, terwijl als bijna dezelfde foto wordt genomen door bijvoorbeeld een grote krant, dan komt deze reactie
er nooit. En dan bedoel ik dus foto's in landelijke dagbladen waar ik zelf diverse keren naar moet kijken, of het nu wel, of niet, een foto van mij is....
Mijn inziens lijkt het erop dat er te snel geroepen wordt van : "Het is een 112site, dus het zal wel bagger zijn." Natuurlijk, er lopen in deze 112-wereld mensen rond, waarvan ook ik denk : "wat doe je hier, ga naar je moeder !" Zie het regelmatig gebeuren dat afzettingslinten genegeerd worden, of dat er dwars door de sporen wordt heen gelopen. Maar NIET iedereen is zo, ook niet bij Karnak ! Sterker nog, voor het grootste gedeelte van de medewerkers durf ik mijn hand in het vuur te steken !

Ook daarom heb ik hier mij bekend gemaakt ! 112Max kan wel zeggen: "Karnak zegt genoeg", maar dat is zeker niet reëel .......

Nou, ik verwacht dat er wel wat reactie's gaan komen, ik hoop dat we daar met z'n allen, op een opbouwende manier op gaan reageren.  O0

Daniël-

• Forum gebruiker
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #391 Gepost op: 24 april 2008, 20:38:43
Laat ik voorop stellen, dat wij op 112NoordNederland absoluut RESPECT hebben voor het (de) slachtoffer(s) en de hulpverleners ![/b]

Ik heb de foto's ook gezien en snap niet hoe je dit kunt zeggen...
[/

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #392 Gepost op: 24 april 2008, 20:48:40
Laat ik voorop stellen, dat wij op 112NoordNederland absoluut RESPECT hebben voor het (de) slachtoffer(s) en de hulpverleners !
Wij proberen ten alle tijden de foto's zo "netjes" mogelijk te houden, en schermen ten alle tijden de gezichten van de slachtoffer af.

Wellicht was het verstandig geweest om de foto's eerst te bekijken, voordat je deze reactie plaatste. Ook kan ik je melden dat deze foto's nooit in een krant geplaatst zouden worden.
Op de foto's waar het over gaat zijn de gezichten dan wel onherkenbaar gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook gelijk "Door de beugel" kunnen.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #393 Gepost op: 24 april 2008, 20:53:01
Hallo iedereen, aangezien dit mijn eerste post is, zal ik mij even voorstellen. Ik ben Patrick en ik "beheer" de website 112NoordNederland.nl

Beheer?? Dat betekent dus dat jij in de Karnak organisatie zit, van mijnheer Derksen beheert 112noordholland.nl

Ook daarom heb ik hier mij bekend gemaakt ! 112Max kan wel zeggen: "Karnak zegt genoeg", maar dat is zeker niet reëel .......

Dit heeft Karnak er toch zelf naar gemaakt... Met name de familie Smit heeft hier aandeel in gehad. Volgens mij zeg dat al genoeg; ik vraag me af of je daar ook je hand voor in het vuur wilt steken, beste Karnakman.

Sam

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #394 Gepost op: 24 april 2008, 20:54:28
Wat betreft de foto waar het allemaal om draait, ik heb hem niet gezien, en ik geloof ook niet dat ik hem hoef te zien.
Wat de reden is dat zij wel besloten hebben om deze foto te plaatsen weet ik niet,................
Beetje vreemd dat je hier een reactie post en daaropvolgend een discussie wilt opstarten over een foto die je zelf nog geen eens "hoeft te zien...."  ???

Inderdaad, alleen dat zegt volgens mij al genoeg.......  :|

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #395 Gepost op: 24 april 2008, 20:59:45
Ja, ik zit inderdaad bij Karnak, ik heb geen enkel probleem om daarvoor uit te komen.

En ik steek inderdaad mijn handen in het vuur voor al diegene die voor 112NoordNederland hun "werk" doen.

En even voor alle duidelijkheid, ik beheer 112NoordNederland, NIET 112NoordHolland. Ze willen wel eens door elkaar gehaald worden.

Als iemand op 112NoordNederland iets ziet wat NIET door de beugel kan, dan hoor ik dat graag !

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #396 Gepost op: 24 april 2008, 21:02:21
Beetje vreemd dat je hier een reactie post en daaropvolgend een discussie wilt opstarten over een foto die je zelf nog geen eens "hoeft te zien...."  ???

Inderdaad, alleen dat zegt volgens mij al genoeg.......  :|

Wat zegt al genoeg ? Als ik lees waar de foto's over gaan, hoef ik dat echt niet te zien. Kom al ellende genoeg tegen, zit daar dus echt niet op te wachten !

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #397 Gepost op: 24 april 2008, 21:07:14
Als je iets zelf niet gezien hebt, kun/mag je er ook niet over oordelen. Da's simpel zat.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #398 Gepost op: 24 april 2008, 21:11:15
Waarom werp jij je dan in deze strijd, als je er eigenlijk helemaal niets mee te maken heb!

Het is aan de fotograferen, beheerder en hoofd/woordvoerder(voor zover ze die in petto hebben)om iets te veruidelijken, niet aan iemand die er buiten staat, zoals Dirk al zegt.

Sam

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #399 Gepost op: 24 april 2008, 21:14:27
Denk je nou echt, dat ik aan de hand van de reactie's, geplaatst vanaf pagina 46, geen enkele verbeelding kan maken over hoe deze foto er ongeveer uit zal zien ?  :(

Maakt voor mijn reactie ook niet uit, ik schrijf duidelijk dat ik, en vele met mij, op 112NoordNederland geen foto's plaatsen die NIET kunnen. Zelfde geldt trouwens ook voor vele andere Karnak sites, zoals 112Beilen, 112Grunn, enz ...

Waarom ik mij in de strijd werp ? Heel simpel, Karnak wordt nu over één kam geschoren, en dat is, in mijn ogen, NIET terecht.