Zeer grote Bosbrand - Hoog Soeren 06-05-2006

Auteur Topic: Zeer grote Bosbrand - Hoog Soeren 06-05-2006  (gelezen 48152 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

ltdoka

• Gast
Reactie #160 Gepost op: 7 mei 2006, 18:29:17
De mensen wordt denk ik in principe de toegang tot een dergelijk perceel ontzegt / ontraden men sluit tenslotte ook de doorgaande wegen af (al dan niet voor aan en afvoer van materieel) hoe hard het misschien ook klinkt maar er is een spreekwoord voor dat soort lieden die op eigenhoutje afsluitingen negeren....
Wie zijn gat brand moet op de blaren zitten, het is alleen zo lullig dat een ander ook het risico op blaren loopt om een dergelijke sufkop uit het bos te halen

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #161 Gepost op: 7 mei 2006, 18:30:36
Even iets anders.

Steeds meer mensen maken tegenwoordig foto's. Professioneel of niet, dat doet er even niet toe.
Je ziet echter een hoop foto's vanuit het bos.
Hebben die mensen ook door wat voor gevaar ze lopen in een brandend bos/hei/duin??
De kans is zeer groot om ingesloten te raken.
Met alle gevolgen van dien...

Ik zat er net aan te denken toen ik de foto's van Scoutcow zat te bekijken.
De mensen staan wel hééééél erg dichtbij. Gevaar van insluiting is wel erg reëel.

Hoewel het mooie foto's zijn (zo niet super) vraag ik me af of dat wel zo verstandig is.
Snap eerlijk gezegd ook niet dat hier tegen niet wordt opgetreden door de politie o.i.d.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #162 Gepost op: 7 mei 2006, 18:32:42
Ik zat er net aan te denken toen ik de foto's van Scoutcow zat te bekijken.
De mensen staan wel hééééél erg dichtbij. Gevaar van insluiting is wel erg reëel.

Hoewel het mooie foto's zijn (zo niet super) vraag ik me af of dat wel zo verstandig is.
Snap eerlijk gezegd ook niet dat hiertegen niet wordt opgetreden door de politie o.i.d.

Iedereen denkt echt dat er 1000 agenten bij zo'n brand zijn, de meeste agenten zullen bezig zijn geweest met het inrichten van een COPI, afsluiten van wegen en dergelijke. En als er dan al agenten geweest waren die dat hadden kunnen doen, dan nog zijn er zoveel paden en wegen dat je alsnog dichtbij de brand zou kunnen komen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #163 Gepost op: 7 mei 2006, 18:49:11
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln_binnenland/article307775.ece/Brandweer+moet+langer+nablussen+op+Veluwe

Brandweer moet langer nablussen op Veluwe
(Novum) - Apeldoorn. De brandweer moet waarschijnlijk nog tot zondagnacht nablussen op de Veluwe, waar zaterdag ongeveer 150 hectare bos en heide werd verwoest door een grote brand. Door droogte en harde wind blijft het vuur langer branden dan verwacht, zegt hoofdofficier Martin Nouwen van de brandweer zondag. Eerder werd verwacht dat het nablussen tot zondag in de namiddag zou duren.

De bosbrand werd zaterdagmiddag rond 13.30 uur gemeld. De brandweer rukte met meer dan twintig wagens en ruim honderd brandweerlieden uit. Defensie zette een blushelikopter in. Rond 18.30 uur was de vuurzee bedwongen. De brandweer zet zondagmiddag acht wagens in voor het nablussen. In de loop van de avond wordt het aantal wagens gehalveerd.

De brand heeft volgens Nouwen 'meer impact op het hout' dan was verwacht. Bovendien zit de brand volgens de hoofdofficier 'best diep in de grond'. Ook de grootte van het gebied, zestienhonderd meter lang en zeshonderd meter breed, speelt de brandweer parten.

Verder heeft de brandweer last van kijkers. Honderden mensen fietsen en lopen zondag rond in het natuurgebied, maar volgens Nouwen lukt het wel de nieuwsgierigen op afstand te houden.

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #164 Gepost op: 7 mei 2006, 19:14:35
Even iets anders.

Steeds meer mensen maken tegenwoordig foto's. Professioneel of niet, dat doet er even niet toe.
Je ziet echter een hoop foto's vanuit het bos.
Hebben die mensen ook door wat voor gevaar ze lopen in een brandend bos/hei/duin??
De kans is zeer groot om ingesloten te raken.
Met alle gevolgen van dien...

Uiteraard zorgden we goed voor onze veiligheid! De meeste foto's zijn dan ook met de 70-300mm telelens gemaakt. We hebben ook met een aantal brandweerlieden overlegd en die vonden het goed dat wij daar het bos in gingen zolang we zelf goed op onze veiligheid zouden letten. De OVD-P heb ik ook nog gesproken en hij zei ook dat we ons daar niet op verboden terrein bevonden. Er zijn ook genoeg momenten geweest waarop ik gewoon weer terugliep omdat het toch wat te gevaarlijk begon te worden, maar we zijn nooit echt in gevaar geweest

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #165 Gepost op: 7 mei 2006, 20:00:42
Uiteraard zorgden we goed voor onze veiligheid! De meeste foto's zijn dan ook met de 70-300mm telelens gemaakt. We hebben ook met een aantal brandweerlieden overlegd en die vonden het goed dat wij daar het bos in gingen zolang we zelf goed op onze veiligheid zouden letten. De OVD-P heb ik ook nog gesproken en hij zei ook dat we ons daar niet op verboden terrein bevonden. Er zijn ook genoeg momenten geweest waarop ik gewoon weer terugliep omdat het toch wat te gevaarlijk begon te worden, maar we zijn nooit echt in gevaar geweest
Alleen je longen zijn nu een beetje zwart zeker?  :P
343, never forget.

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #166 Gepost op: 7 mei 2006, 20:03:59
Ik heb amper rook ingeademd..... Alleen ruiken mn kleren wel lekker nu ::) :-X

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #169 Gepost op: 7 mei 2006, 20:28:30