Bouwtekening + foto's Mack crashtender

Auteur Topic: Bouwtekening + foto's Mack crashtender  (gelezen 3199 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

s.ander

• Gast
Gepost op: 28 mei 2006, 09:52:20
Hallo,

Wie kan mij helpen aan bouwtekeningen en foto's van onderstaande crashtender.
Ik ben op zoek naar deze informatie omdat ik deze auto in model wil na maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sander

p.s. de foto komt van internet (bron: onbekend)

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2006, 13:14:51
Hallo,

Wie kan mij helpen aan bouwtekeningen en foto's van onderstaande crashtender.
Ik ben op zoek naar deze informatie omdat ik deze auto in model wil na maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sander

p.s. de foto komt van internet (bron: onbekend)

Ik zal je helpen met de bron.

Foto: Ton van der Toolen
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

ltdoka

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2006, 13:35:13
Ik heb dit eens met een DAF gedaan en heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en een brief geschreven naar de DAF
na enige tijd niks te hebben gehoord werd ik opeens aangenaam verrast door een postpakket van de DAF met daarin een model van revell, de gevraagde bouwtekeningen en een aantal niet gevraagde tekening.

Met andere woorden gewoon zoeken of je een adres kunt achterhalen van de MACK importeur (is volgens mij het zelfde concern als DAF) en schrijven....

suc6 Wout

s.ander

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2006, 13:49:23
Hoi Ton,

bedankt voor je reactie.
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je foto hebt gebruikt.
Ik heb in mijn  computer heel veel foto's staan van brandweer voertuigen en gebruik ze alleen voor mijzelf.
Er zullen ongetwijfeld meer foto's van jouw tussen zitten. Als je er problemen mee hebt dat ik je foto gebruik
laar het mij dan weten, dan verwijder ik hem.

Sander

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2006, 14:04:23

Met andere woorden gewoon zoeken of je een adres kunt achterhalen van de MACK importeur (is volgens mij het zelfde concern als DAF) en schrijven....

suc6 Wout

dit zal moeilijk gaan. aangezien deze niet door MACK gebouwd is. het gaat hier om een door Saval-kronenburg gebouwde crashtender van het type MAC-06. MAC staat voor Major Airport Crashtender. ook hier is een probleem de firma Kronenburg is falliet. dus ik denk dat je meer succes zal hebben op het mobelbouwforum. daar zullen wel meer mensen deze crashtender gebouwd hebben.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

s.ander

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2006, 14:21:10
Ook op het modelbouw forum heb ik deze vraag gesteld, ik heb altijd geleerd niet op 1 paard te wedden.
Maar bedankt voor je tip.

ltdoka

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2006, 14:26:10
dit zal moeilijk gaan. aangezien deze niet door MACK gebouwd is. het gaat hier om een door Saval-kronenburg gebouwde crashtender van het type MAC-06. MAC staat voor Major Airport Crashtender. ook hier is een probleem de firma Kronenburg is falliet. dus ik denk dat je meer succes zal hebben op het mobelbouwforum. daar zullen wel meer mensen deze crashtender gebouwd hebben.    

De goede man heeft het toch echt over een MACK vandaar
maar de strekking blijft het zelfde alleen dan proberen bij SAVAL (of het bedrijf dat die merknaam voert) want ondanks dat Kronenburg failliet is zullen er toch ergens bij die combinatie tekening te vinden zijn.
Dit type is ook veelvuldig gebruikt bij de Luchtmacht, dus daar een balletje opgooien kan waarschijnlijk ook geen kwaad

s.ander

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2006, 14:38:09
Sorry.

Had MAC moeten zijn niet Mack.

In iedergeval bedankt voor de tip, ik zal kijken of Saval mee wil werken.

Sander