Het aanspreken opzich vind ik oké. Maar dan moet je niet eerst zelf de regels overtreden.
Ja, en zo werkt dat ook bij agenten
Ik vraag me af waarom die journalist het nou midden in de nacht in zijn hoofd haalt om achter een motoragent aan te rijden en hem aan te spreken op zijn verkeersgedrag. Er stond vast niet op z'n helm geschreven "ik ben nu niet met een opdracht bezig". Journalist een tikje gefrustreerd?
De agent ging een gesprek/woordenwisselling aan met onze journalist. Conclusie: Hij was niet met een opdracht bezig anders was hij wel door gereden. Als je trouwens woorden kan wisselen met een journalist hoef je ook niet met OGS door rood licht te rijden.
Kortom: we weten het niet, en ik vind het volkomen terecht dat agenten burgers aanspreken op hun gedrag in verkeer, maar ik vind ook dat burgers ook agenten mogen aanspreken op hun gedrag. Zo moeten we hier met elkaar kunnen omgaan. Het verschil is dat politie de bevoegdheid heeft boetes uit te delen
Maar als een agent mij bekeurd omdat ik mijn gordel niet draag: Volste recht.... maar als er agenten zijn die de wet OGS aan hun laars lappen, mag je als burger best om een verklaring vragen. Nu is mijn vraag wat hier "walgelijk" aan is. Dit is toch gewoon onderlinge communicatie? Verhaal halen? Dat moet toch kunnen lijkt mij? De vraag is of je antwoord krijgt maar je mag altijd vragen waarom een agent iets doet. daar is niks mis mee mijn inziens.