Grappig trouwens dat mensen van buitenaf 't beter denken te weten als mensen die zelf werkzaam zijn in de hulpverlening en zelfs nog beter denken te weten als de agenten hier op 't forum.
Wat ik grappig vindt is dat ''mensen'' die zelf werzaam zijn als hulpverlener het lang niet altijd weten of het verkeerd interpreteren, ook de agenten hier op het forum, ik heb daar hier al vaker discussie over gehad waar ik soms rondom belachelijk werd gemaakt (o.a. het gebruik van blauw bij een prio2 uitruk bij de brandweer) maar achteraf ik wel gelijk had.
Nou is dat niet zo moeilijk, optisch en geluid is mijn dagelijks werk, ben dan wel geen hulpverlener, maar ben wel met de regelgeving en de brancherichtlijnen bezig.( ik herhaal ook nogmaals dat brancherichtlijnen overigens niet verplicht zijn, maar wel gewenst)
Ik kan dan ook direkt de vragen stellen aan de opstellers van de richtlijnen en ik neem aan dat zij het wel weten wat ze bedoeld hebben, overigens kan iedere hulpverlener/burger die vragen zelf ook stellen, daar zijn adressen voor.(email adressen)
Voor wat betreft vrijstelling voor politie, die is niet zo breed als hier nogal een beschreven wordt.
Het verhaal van de bewuste motoragent lijkt mij dan ook gewoon een overtreding, die ze overigens regelmatig begaan, zoals JVO ook omschrijft even lichten aan om in geval van foto de discussie te vermijden.
Ben absoluut niet negatief over de politie,( het is perslot mijn dagelijkse brood) maar daar zitten ook figuren tussen die zich als een cowboy gedragen.