We zijn er allemaal niet bij geweest, dus we weten niet of die motordiender inderdaad onterecht door rood is gereden etc, of dat de "journalist" alles heeft opgeklopt. Daar komen we niet achter ook.
Ik vind de reactie van de journalist in casu nogal triest. Hij seint met zijn lichten om de agent tot stoppen te dwingen. Daarmee overtreedt meneer de journalist ook een verkeersregel. Wat meneer de journalist naar mijn mening had moeten doen, is het kenteken noteren, en een en ander doorgeven aan de leidinggevende op het bureau. Dan kan die de motordiender op zijn rijgedrag aanspreken en komt ook de andere kant van het verhaal aan bod.
Op
www.district8.net las ik net een bericht over een jongen die was aangereden door een tram. Jongen wordt door de ambu vervoerd richting ziekenhuis, maar onderweg wordt de ambu even klemgereden door een bestuurder van een andere auto. Die meneer was het niet eens met het rijgedrag van de ambu (die zonder signalen reed). Meneer is later aangehouden.
Natuurlijk zijn agenten geen heilige boontjes en overtreden zij ook wel eens regels. En ik begrijp ook dat het voor de burger niet leuk is om te zien dat een agent door rood rijdt en geen boete krijgt, terwijl de burger zelf wel een boete krijgt. Aan de andere kant; die burger heeft vast ook wel eens door rood gereden zonder een boete te krijgen... Als ik zoiets zie in mijn vrije tijd, besef ik altijd wel dat ik totaal niet weet wat er aan de hand is en of de agent ergens naartoe onderweg is. Als het rijgedrag echt gevaarlijk en asociaal is, kan ik altijd overwegen om er melding van te maken, maar ik zal nooit als een idioot achter de agent aanrijden om deze even op zijn rijgedrag aan te spreken. Zo werkt het nu eenmaal niet!