Dragen van logokleding door hulpverleningsgeinteresseerden

Auteur Topic: Dragen van logokleding door hulpverleningsgeinteresseerden  (gelezen 8036 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2006, 15:36:42

Ik kan het verkeerd hebben maar volgensmij geld het voor functies wat met ambtenaren te maken heeft, een agent is een ambtenaar maar een Ambu-vpk/chauff daarintegen weer niet  ;)

Klopt, je mag dus in principe ook gewoon met 'n ambu uniform rondlopen, maar als er (zoals dat bij verschillende diensten 't geval is) aan de voorkant zo'n klitteband patch opzit waar "Verpleegkundige" of "Ambulance Verpleegkundige" opstaat dan is 't weer een ander verhaal, want dan doe je je voor als verpleegkundige, en dat mag weer niet  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2006, 17:26:18
Voor zover ik weet willen ze de ambukleding binnenkort ook onder een 'beschermende' regeling laten vallen.
Het toevoegen van de geregistreerde SOVAM-striping en herkenningstekens/ logo's aan het uniform zou dit mogelijk maken.


Wordt dat dan net zo'n strook met striping als bij de politie op de rug zit?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #22 Gepost op: 3 juli 2006, 18:44:02
Kleding met de MMT kleuren worden bij de firma "van de Putte Medical" gewoon verkocht als SIGMA kleding.
Ook Medical Rescue draagt volgens mij jasjes met deze kleuren.
Voor het medisch team waar ik zelf ook wel eens voor werk heb ik ook eenzelfde kleur broek en soms werkoverhemd aan.
Ik heb wel eens meegemaakt dat bij een ongeval het MMT ingevlogen werd, en dus liepen er allemaal mensen met dezelfde kleding en kleuren. Zij zeiden er ook niets van. Er staat bij hun duidelijk MMT op de rug en bij ons Medic of Doctor.

Rood/Geel is niet alleen de kleur van MMT maar ook van de reddingsbrigades.. (Zowel op de kleding van reddingsbrigades en van medicalrescue.nl staan aparte badges en logo's zo dat ze op redelijke grote afstand zijn te onderscheiden een MMT team.)


Karim

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 3 juli 2006, 18:47:18
Rood/Geel is niet alleen de kleur van MMT maar ook van de reddingsbrigades.. (Zowel op de kleding van reddingsbrigades en van medicalrescue.nl staan aparte badges en logo's zo dat ze op redelijke grote afstand zijn te onderscheiden een MMT team.)

Klopt , maar reddingsbrigades zul je niet vaak samen zien werken met MMT leden (behalve misschien als er een heli land voor een pt, maar dat is meestal nog goed te overzien dan) terwijl als 't Sigma wordt ingezet er toch meer aan de hand is, en er dus ook meer mensen terplaase zijn.
In zo'n geval is het niet handig als sigmaleden en mmt'ers op elkaar lijken, ookal kan je van dichtbij lezen met wie je te doen hebt, ik geef de voorkeur aan dat geel-donkergroen wat je nu bij steeds meer sigma's ziet.

Iedereen z'n eigen kleurtje, dat maakt 't geheel een stuk duidelijker.


N9213Q

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 3 juli 2006, 21:36:25
Ik denk dat je er wijs aan doet om je verzamelde spulletjes gewoon lekker in de kast te houden. Je kunt het jezelf alleen maar moeilijk mee maken en indirect ook je mede geinteresseerden. Straks worden we door dit soort "vage acties" allemaal over één kam geschoren...  :-\


trevelyan006

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #25 Gepost op: 4 juli 2006, 15:41:38
Citaat
dus iedereen met zo een "FBI" t shirtje heeft verstand daarvan?   En iedereen met een T-shirt van een bepaald brandweerkorps, zit ook bij de brandweer?  

Misschien klopt het wel wat je zegt, maar als je op straat bent verwachten de mensen op dat moment dat je bv wel bij de brandweer werkt. Ik zou zeggen dat als je graag die kleding wilt dragen, ga dan bij de brandweer!  ;)
En sorry mensen voor de wat late reactie.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #26 Gepost op: 4 juli 2006, 22:20:52
Ik beschik sinds kort over een shirt met Fotograaf www.lifeliner1amsterdam.nl  Binnenkort foto :P :D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl