Casus Juli :Problemen op grote hoogte

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 37375 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

rikus

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #30 Gepost op: 2 juli 2006, 13:30:10
wil jij misschien de casus overnemen hahahahahahahahahah. vroeger piloot geweest ofzo. moet wel leuk blijven hoogte, positie, groundspeed en vertical speed . wacht effe zal het aan eddie zoey vragen haha. maar effe sirieus dus jij wilt zeggen als da vliegtuig een motor kapot heeft dat die dan doodleuk heel het land over gaat vliegen om die fuel te dumpen en dan ook weer terug vliegt naar eindhoven.waarom laat je hem dan niet gewoon landen op eindhoven als die toch nog volgens jou gewoon kan vliegen
 en je verplaatst heel het zaakje naar eindhoven ipv volkel?? apart. kijk ik ben geen piloot maar kun je mij dan misschien uitleggen waarom zo'n vliegtuig met die kerosine niet mag landen dan hij is toch ook opgestegen???
maar goed de info die je vroeg
schoenmaker......


het tankvliegtuig mist motor 3. over de F16 is weinig bekend er kan namelijk geen radiocontact gemaakt worden met dit vliegtuig wel is deze al van de radar verdwenen laatste positie was ongeveer 3 km ten noorden van vliegbasis volkel.

maar stel het tankvliegtuig moet landen door wat voor problemen dan ook vliegt hij dan terug naar eindhoven of kan hij ook op volkel landen want volgens mij gebeurd dat daar ook.

en we hebben nu alle hulpdiensten in de omgeving van volkel gewaarschuwd. ergens werd nog grip 3 afgekondigd en nu wordt ook eindhoven even op zijn kop gezet. maar goed senario 1 op eindhoven airport is afgekondigd


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #31 Gepost op: 2 juli 2006, 13:58:09
wil jij misschien de casus overnemen hahahahahahahahahah.

Nee hoor hij is van jou ;).

Vroeger piloot geweest ofzo. moet wel leuk blijven hoogte, positie, groundspeed en vertical speed . wacht effe zal het aan eddie zoey vragen haha.

nee, ik houd me in het virtuele bezig met het luchtverkeersleiding en piloten gebeuren op een internationaal wereldwijd netwerl. www.ivao.aero .

Maar effe sirieus dus jij wilt zeggen als da vliegtuig een motor kapot heeft dat die dan doodleuk heel het land over gaat vliegen om die fuel te dumpen en dan ook weer terug vliegt naar eindhoven.waarom laat je hem dan niet gewoon landen op eindhoven als die toch nog volgens jou gewoon kan vliegen.

Inderdaad klopt. Zoals aangegeven kan ie nog wel enkele honderden kilometers vliegen met 2 van de drie motoren. Hij moet eerst fuel dumpen omdat je anders een grote vuurbal op de landingsbaan krijgt. Dat willen we niet.

En je verplaatst heel het zaakje naar eindhoven ipv volkel?? apart. kijk ik ben geen piloot maar kun je mij dan misschien uitleggen waarom zo'n vliegtuig met die kerosine niet mag landen dan hij is toch ook opgestegen???

Bij het opstijgen rijdt het vliegtuig al op de baan en het opstijgen gaat heel geleidelijk. Bij het landen komt het vliegtuig met een schok op de baan. Ga bij een DC10 met twee motoren uit van een vertical speed van tussen de 150 en 230 voet per minuut op het moment van touchdown. Met dat extra gewicht aan boord in de vleugels zakt het toestel dan gewoon door z'n landingsgestel. Dan zou ofwel de romp van het toestel kunnen breken ofwel hij slaat om en raakt met een vleugel (met die kerosine daarin!) de grond. In beide gevallen is het gevolg een grote vuurbal op de landingsbaan en vier mensenlevens die niet meer te redden zijn. Dit willen we niet, dus eerst kerosine dumpen ;).

Maar goed de info die je vroeg. Het tankvliegtuig mist motor 3.

Mooi dat is de rechter motor. Met de linkermotor en staartmotor nog in tact kan het toestel bij voorkeur alleen nog maar rechter bochten maken. Kan de verkeersleiding daar rekening mee houden.

Over de F16 is weinig bekend er kan namelijk geen radiocontact gemaakt worden met dit vliegtuig wel is deze al van de radar verdwenen laatste positie was ongeveer 3 km ten noorden van vliegbasis volkel.

Dit baart mij ernstige zorgen. Het duidt er namelijk vrijwel zeker op dat het vliegtuig al is gecrasht. Wat ik wil weten: Wat was de hoogte van het toestel op het moment dat ie van de radar verdween (0 voet of een bepaalde hoogte?). Zijn er al meldingen van brokstukken binnengekomen vanaf de grond? Getuigen van een crash?

Aanvullend op het totaalalarm van Uden en de vliegabsis zet ik in:
  • Twee maal TS van Mill.
  • HV van Mill
  • TS van Zeeland
  • HAV Schaijk, voor:
  • HAB SVM Zeeland
Maar stel het tankvliegtuig moet landen door wat voor problemen dan ook vliegt hij dan terug naar eindhoven of kan hij ook op volkel landen want volgens mij gebeurd dat daar ook.

Hij kan wel op Volkel landen maar dit heeft niet de voorkeur vanwege de smallere en kortere baan en de beperktere evacuatie-mogelijkheden aldaar. Mocht hij daar langs de baan belanden kan men hem er niet zo snel uittrekken of wat dan ook. Voor een piloot is Eindhoven vanaf de Noordzee ongeveer net zo ver weg als Volkel, dat maakt niets uit. Bovendien spreidt je dan de inzet van hulpverleners. Kan nog van pas komen ;)

en we hebben nu alle hulpdiensten in de omgeving van volkel gewaarschuwd. ergens werd nog grip 3 afgekondigd en nu wordt ook eindhoven even op zijn kop gezet. maar goed senario 1 op eindhoven airport is afgekondigd

Thx!
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #32 Gepost op: 2 juli 2006, 21:35:55
goede avond!!! UPDATE

er wordt driftig gepost op de casus en dat is er mooi. je komt er nu wel achter dat het erg moeilijk is om een hele maand vol te maken met 1 casus of je moet er een hoop randverschijnselen gaan verzinnen(maar da was eigenlijk niet de bedoeling) maar goed de update:

de DC10 is onderweg naar de noordzee voor het lozen van zijn fuel. de F16is een groter probleem deze verdween van de rader op ongeveer 125 voet hoogte. op dit moment nog geen meldingen van brokstukken of brand dat wil zeggen niet van de F16 wel meld een boer dat er een stuk groot metaal is neergekomen in zijn weiland toen hij aan het zaaien was. het lijkt op een metale langwerpige buis.

verder zijn gealarmeerd:
Aanvullend op het totaalalarm van Uden en de vliegbasis:

Twee maal TS van Mill.
HV van Mill
TS van Zeeland
HAV Schaijk, voor:
HAB SVM Zeeland


waar willen jullie deze hulptroepen hebben? richting vliegbasis?¨´
- wie heeft nu de operationele leiding volgens jullie.
- medische diensten ook waarschuwen.
- nog andere instanties waarschuwen behalve de brandweer en de andere ingezeten diensten.
we zijn bezig met een plaatje van de omgeving deze zal morgen online staan dan mogen jullie aangeven waar de poppetjes mogen komen.
succes
gr brw arie
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2006, 01:41:11
het gaat hier om defensie spullen en voor zover wij weten heeft defensief binnen een straal van 5km om de basis heen het voor het zeggen als er iets gebeurd.en wie zegt dat die F16 ook neerstort misschien kan die wel gewoon landen???
Dit klopt niet.
In geval val van een (bijna) ramp heeft de burgemeester het altijd voor het zeggen. Ook indien de (bijna) ramp zich volstrekt op defensieterrein. Defensie zal 'slechts' lid van het GBT zijn!


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #34 Gepost op: 3 juli 2006, 01:52:54
goede avond!!! UPDATE

er wordt driftig gepost op de casus en dat is er mooi. je komt er nu wel achter dat het erg moeilijk is om een hele maand vol te maken met 1 casus of je moet er een hoop randverschijnselen gaan verzinnen(maar da was eigenlijk niet de bedoeling) maar goed de update:

de DC10 is onderweg naar de noordzee voor het lozen van zijn fuel. de F16is een groter probleem deze verdween van de rader op ongeveer 125 voet hoogte. op dit moment nog geen meldingen van brokstukken of brand dat wil zeggen niet van de F16 wel meld een boer dat er een stuk groot metaal is neergekomen in zijn weiland toen hij aan het zaaien was. het lijkt op een metale langwerpige buis.

verder zijn gealarmeerd:
Aanvullend op het totaalalarm van Uden en de vliegbasis:

Twee maal TS van Mill.
HV van Mill
TS van Zeeland
HAV Schaijk, voor:
HAB SVM Zeeland


waar willen jullie deze hulptroepen hebben? richting vliegbasis?¨´
- wie heeft nu de operationele leiding volgens jullie.
- medische diensten ook waarschuwen.
- nog andere instanties waarschuwen behalve de brandweer en de andere ingezeten diensten.
we zijn bezig met een plaatje van de omgeving deze zal morgen online staan dan mogen jullie aangeven waar de poppetjes mogen komen.
succes
gr brw arie
Voertuigen brw blijven op kazerne tot nader bericht.
Operationele leiding blijft vooralsnog bij de Commandant van vliegbasis Volkel tot de locatie van het neerstorten bekend is.
(Voor)alarm van medische diensten, waaronder SIGMA
GRIP 2-alarm voor gehele regio BN.
Waar is de boer woonachtig?


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #35 Gepost op: 3 juli 2006, 09:28:37
op een boederij ;D ;D en die ligt ongeveer 2,5 km ten noorden van de vliegbasis

maar er is eerder al grip 3 afgekondigd maar jij gaat terug naar grip 2 aov.
vooralarm voor alle medische diensten is gegeven waaronder het sigma. voertuigen blijven tot nader bericht op de kazerne.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Uppie

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 3 juli 2006, 10:11:13
De F16 bevond zich voor het laatst op deze plaats. (zie kaartje).

Het tankvliegtuig is inmiddels onderweg naar de Noordzee om de lading brandstof te lozen.

[verwijderd door de beheerder]


paulgr

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 3 juli 2006, 22:18:13
Ha Uppie (en Brw Arie),

Bedankt voor het kaartje. In welke richting vloog de F16 voort het laatst?
Kan je de Luchtvaartinspectie vragen onderzoek te doen naar het door de boer gevonden metalen voorwerp? Betreft het hier een fueltank van een F16 of is het enige vorm van munitie (bv. sidewinder)? Is het metalen voorwerp gevonden op het voor landbouw geschikte terein aan de bovenzijde van de kaart? Is het anders mogelijk op dit kaartje aan te geven waar de boer het metalen voorwerp heeft gevonden. Zijn er andere ooggetuigen dan de boer? Hebben er al mensen verontrust de politie gebeld? Zo, ja welke berichten heeft de politie ontvangen?

Groet,
Paul


Uppie

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 3 juli 2006, 22:50:36
Ter kennisgeving: morgenavond, dinsdagavond 4 juli zal om 21:00 een update van de casus plaats vinden, waarbij tevens weer een stukje van de kaart zal worden getoond.

Attentie: Dames en Heren EHBO-ers, Sigma-ers, verpleegkundigen, artsen en andere medisch geinteresseerden: Ook u zal in deze casus aan de slag moeten, dus hou 'm in de gaten!!


Harry007

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 3 juli 2006, 23:50:40
En dat hoor ik, als ehv-er, graag
Ehbo = ehv