Casus Juli :Problemen op grote hoogte

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 37351 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Uppie

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 12 juli 2006, 19:16:54
*** UPDATE ***

  • Er is een kaart van het bungalowpark bekend
  • Er is niet bekend hoeveel mensen er aanwezig zijn, alle huisjes zijn particulier eigendom, en worden verhuurd door de eigenaars.
  • De F16 zou naar alle waarschijnlijkheid mogelijk aan de noordkant van het park terecht zijn gekomen. In de buurt van de parkeerplaats.
  • De volgende update zal de situatie beschrijven wat de eerst aangekomen hulpverleners zien.

[verwijderd door de beheerder]


Richard W

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 12 juli 2006, 19:37:16
*** UPDATE ***
  • Er is niet bekend hoeveel mensen er aanwezig zijn, alle huisjes zijn particulier eigendom, en worden verhuurd door de eigenaar.


Tja, Wat heb je dan aan drie man bewaking als er geen goede toegangscontrole plaats vindt. Zullen de eigenaren van de huisjes leuk vinden :-[ :-[ :-[

*** UPDATE ***
  • De F16 zou naar alle waarschijnlijkheid mogelijk aan de noordkant van het park terecht zijn gekomen. In de buurt van de parkeerplaats.
Is de windrichting eigenlijk al bekend?????
Dit i.v.m. aanrijding en opstelplaatsen van de (brandweer)voertuigen op het terrein zelf.

*** UPDATE ***
  • De volgende update zal de situatie beschrijven wat de eerst aangekomen hulpverleners zien.
Dan is het dus maar weer afwachten wat de eerste bevelvoerder van de ploegleider BHV te horen krijgt en hij/zij zelf ziet :-\.

Groet,
Richard


Uppie

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 14 juli 2006, 08:19:15
*** UPDATE ***

Nadat de beveiliging (BHV/EHBO) is gearriveerd ziet men het volgende:
  • De windrichting is NNW (Noord-Noord-West) - en is draaiende naar O (oost)
  • De F16 is in huisje 1 terecht gekomen
  • Huisje 1 en het direct naastegelegen huisje 2 staan in brand
  • Er is een beginnende kleine brand bij huisje 6
  • Bij huisje 1 loopt een man van ongeveer 65 jaar, met een forse hoofdwond.
  • Er staan zo'n 20 mensen in de nabije omgeving. Divers pluimage: van keurig geklede 65+ers, tot man met ontbloot bovenlijf, in de linkerhand een flesje bier en in de rechterhand een stokje saté

De professionele hulpverleners hebben ook niet stil gezeten:
Ondertussen komt 1 ambulance het park oprijden, de 2e is aanrijdend.  Ook 2 politieauto's zijn ter plaatse.
De brandweer is met 1 tankautospuit aanwezig, een 2e kan er binnen 1 minuut zijn.

Hier laten we het even bij ....

Groeten,
Uppie

[verwijderd door de beheerder]


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #63 Gepost op: 14 juli 2006, 08:58:07
Zolang ze staan en lopen even niet verder opschalen.
Zo snel mogelijk kijken waar de bewoners van huisje 1, 2 en 6 zijn.
De man met de hoofdwond loopt gelukkig en kan hopelijk ook info daarover geven.

Met een aanrijdend peloton van de brandweer moeten de brand(jes) bij 1,2 en 6 geblust kunnen worden lijkt me.

Oh ja, en de bewoners verder evacueren en naar een veilige plaats brengen natuurlijk.


Uppie

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 14 juli 2006, 09:13:16
Peleton is inderdaad onderweg, over niet al te lange tijd hebben we het volgende ter plaatse:

2 ambulances
2 politie auto's
4 ts-en (tankautospuit)
1 hv (hulpverleningsvoertuig)
1 vc2 (Verbindingen-/Commandowagen 2, klein model)
1 klpd helicopter


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #65 Gepost op: 14 juli 2006, 10:04:29
ěk wil meer politie ik wil de boel goed hermetich afgesloten hebben en daar wil  ik die 2 politie autos voor en de brandweer:de ts'n beginen met waterwining te zoeken gevonden. aansluiten en dan mogen 1&2 wat mij betreft verkening doen en 3 &4 mensen ontruimen en evt snelle info vragen.
de klpd heli heeft die nadere informatie over de locatie en evt gevaren  en de hv standby voor reding.
en hoelang is de aanrijdtijd van de f16 exper en ogs kan die ook tp komen? in voorzorg graag ik wil een ha met grootwater transport en een met een hvhtech.
en die ambulances eerste behandelingen doen en de sigma en ambu team graag tp voor opgvang en verzorging.
en meer politie voor ondervraging en nu vergeet ik bijna die tanker daar is niks mee loos? die kan zonder hulp landen. en is het kerosine al uit de zee.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #66 Gepost op: 14 juli 2006, 10:45:04
en die ambulances eerste behandelingen doen en de sigma en ambu team graag tp voor opgvang en verzorging.

Laten we eerst even een triage ronde doen en een indicatie over de aantallen krijgen.
Voorlopig zien we alleen nog maar staande en lopende "slachtoffers"
Ik bedoel, ik wil best uitrukken, maar dan wil ik wel wat te doen hebben.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #67 Gepost op: 14 juli 2006, 11:21:48
ěk wil meer politie ik wil de boel goed hermetich afgesloten hebben en daar wil  ik die 2 politie autos voor en de brandweer:de ts'n beginen met waterwining te zoeken gevonden. aansluiten en dan mogen 1&2 wat mij betreft verkening doen en 3 &4 mensen ontruimen en evt snelle info vragen.
de klpd heli heeft die nadere informatie over de locatie en evt gevaren  en de hv standby voor reding.
en hoelang is de aanrijdtijd van de f16 exper en ogs kan die ook tp komen? in voorzorg graag ik wil een ha met grootwater transport en een met een hvhtech.
en die ambulances eerste behandelingen doen en de sigma en ambu team graag tp voor opgvang en verzorging.
en meer politie voor ondervraging en nu vergeet ik bijna die tanker daar is niks mee loos? die kan zonder hulp landen. en is het kerosine al uit de zee.


kun je je vragen iets meer uit elkaar trekken want het is een beetje on over zichtelijk.
maar goed hoeveel meer politie wil je hebben dan?
waterwinning is open water dat hadden we al gezegd en groot water transport was al onderweg (was ook al gevraagd) de mensen van de vliegbasis zijn aanrijdend. die zijn onderweg met 2 crashtenders en een osc(on scene commander) de hvhtech wordt nu ook gealarmeerd(wordt nu wel een heel groot circus he mensen)peleton 3 crashtender hvh bak osc ??? zoals we al gemeld hadden die tanker is veilig geland op eindhoven airport!!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #68 Gepost op: 14 juli 2006, 12:01:09
oke eeh heeft de klpd heli ook informatie over het gebied de ligging van de f16 laat ogs maar even zitten hv tech wil ik hebben daar zit meer en groter matrial in ik wil politie hebben om de mensen in veilig heid te brengen en die dan te onder vragen ja ik zit te denken aan stuk of 10/15 politie mensen en 3 cras tenders en een peleton niet een beetje vee mar laat maar door rijden  had de f 16 ook explosiefen aan boord? en is de pers voorlichter al tp laten komen.
sorry voor de onduidelijkheid (dyslexie).
MVG Jos Dijk


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #69 Gepost op: 14 juli 2006, 12:29:27
Gezien de windrichting lijkt het me verstandig om een beetje haast te maken met blussen, voordat het hele bungalowpark een groot bbq-feestje wordt.