Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)  (gelezen 153443 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #110 Gepost op: 20 oktober 2011, 00:42:10
Waarschijnlijk op weg naar het oefendorp,bij Zoutkamp meen ik?

Marnehuizen, in het Lauwersmeer gebied.. Groninger kant, gemeente de Marne ;)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #111 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:39:43
het is inderderdaad dit voertuig.

Vanmorgen reed ik op de A28 richting zwolle.
Achter mij kwamen 2 gepantserde auto's, 1 gepantserde bus en de Bear met mars mij voorbij vliegen met OGS aan. Ze reden op de linker baan, waarbij de gepantserde auto's op het midden van de weg.
Iedereen die op de weg reed werd heel duidelijk richting de vluchtstrook geduwd door de begeleiders  van de Bear, terwijl ze doorreden.
Met als gevolg een aanrijding op de A28.

het ging helaas zo snel, dat ik helaas geen foto van de combinatie kon maken.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #112 Gepost op: 20 oktober 2011, 18:18:39
het is inderderdaad dit voertuig.

Vanmorgen reed ik op de A28 richting zwolle.
Achter mij kwamen 2 gepantserde auto's, 1 gepantserde bus en de Bear met mars mij voorbij vliegen met OGS aan. Ze reden op de linker baan, waarbij de gepantserde auto's op het midden van de weg.
Iedereen die op de weg reed werd heel duidelijk richting de vluchtstrook geduwd door de begeleiders  van de Bear, terwijl ze doorreden.
Met als gevolg een aanrijding op de A28.

het ging helaas zo snel, dat ik helaas geen foto van de combinatie kon maken.
Moeten zij zich niet aan artikel 5 van de Wegenverkeerswet houden?


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #113 Gepost op: 20 oktober 2011, 18:33:56
Als ze haast hebben is dat niet zo van belang voor de afdeling stiekem O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #114 Gepost op: 20 oktober 2011, 22:13:31
In zoverre dat er bij de ''andere'' eenheden wat makkelijker ''een potje open getrokken wordt om schade te betalen''.

Verder zou ik willen verzoeken om zoveel mogelijk informatie over de eventuele standplaats te beperken (zoals waar ze vaak rijden etc.) Die dingen staan ergens en ze rijden regelmatig rond .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #115 Gepost op: 21 oktober 2011, 00:56:16
In zoverre dat er bij de ''andere'' eenheden wat makkelijker ''een potje open getrokken wordt om schade te betalen''.

Verder zou ik willen verzoeken om zoveel mogelijk informatie over de eventuele standplaats te beperken (zoals waar ze vaak rijden etc.) Die dingen staan ergens en ze rijden regelmatig rond .....

Probleem is echter dat ze zelf een beetje erg openbare plaats hebben gekozen als uitvalsbasis.... In die omgeving is het algemeen bekend en komen er regelmatig bijzondere voertuigen voorbij. Verder word het daar de laatste tijd alleen maar drukker met bewegingen.

En mbt de Bear, die heeft een mooi gaatje achtergelaten in de gevel van het Satudarah clubhuisje in Zundert....... Nieuwe wijze van binnentreden is overgewaaid uit de USA!!



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #116 Gepost op: 21 oktober 2011, 11:08:13
En mbt de Bear, die heeft een mooi gaatje achtergelaten in de gevel van het Satudarah clubhuisje in Zundert....... Nieuwe wijze van binnentreden is overgewaaid uit de USA!!

De YPR van de KMar is ook al jaren toegerust met de rampunt die voor dit soort geintjes gebruikt kan worden. Zo nieuw is het dus niet ;)

Er zijn meerdere varianten van overigens, zoals deze:
Eén van de FMC YPR765 rupspansterwagens van de KMAR.



en deze:

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #117 Gepost op: 21 oktober 2011, 15:37:12
De YPR van de KMar is ook al jaren toegerust met de rampunt die voor dit soort geintjes gebruikt kan worden. Zo nieuw is het dus niet ;)

Er zijn meerdere varianten van overigens, zoals deze:
en deze:



qua type voertuig is de Lenco Bear wel niet degelijk nieuw in Nederland. Hij is ook niet te vergelijken met een YPR. Als je in de vroege ochtend met de Bear een woonwijk in rijdt of met een YPR is het wel wat anders. De Bear is ook nog speciaal opgebouwd voor de DSI met specificaties. Sterker nog, hij is klasse 2 uitgevoerd mbt signalering!! Zal niet lang duren voordat hij in een of ander journaal item of 2 vandaag voorbij komt. Ze zijn er redelijk trots op .......


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #118 Gepost op: 21 oktober 2011, 16:19:59
Even een totaal ander vraagje.Mag ik uit de diverse postings constateren dat de DSI een full time unit is en niet ad hoc?
En heeft het KLPD daarmee de beschikking over haar eigen "super"AT?


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #119 Gepost op: 21 oktober 2011, 16:41:09
Even een totaal ander vraagje.Mag ik uit de diverse postings constateren dat de DSI een full time unit is en niet ad hoc?
En heeft het KLPD daarmee de beschikking over haar eigen "super"AT?
Wat informatie over het ontstaan en de opbouw van de DSI:
http://www.arrestatieteam.nl/eenhedenbinnenland/dienst_speciale_interventies-DSI.php