ambulance kleding dragen buiten werktijd.....

Auteur Topic: ambulance kleding dragen buiten werktijd.....  (gelezen 21031 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peteroff

• Gast
Reactie #50 Gepost op: 20 juli 2007, 17:30:58
Precies wat Delta zegt.

En dan nog. Laat dat even bij de betreffende medewerkers liggen. Die kunnen heus zelf wel bepalen hoe snel ze weer inzetbaar zijn. Als ik op de 9e etage van een ziekenhuis een patient overdraag (of in het personeelsrestaurant zit) en een a1 vervolgrit krijg, moet ik ook een heel stuk lopen en met de lift.

Sommige reactie's zijn duidelijk niet uit het beroepsveld zelf. De MKA kijkt op basis van beschikbaarheid en "wie zit er het dichtst bij". Als ik in een tuincentrum sta loop ik binnen 60 seconden de auto in. Dat kan zo maar sneller zijn dan een andere auto sturen die op dat moment braaf op de post zit te wachten. Gewoon omdat ik kilometer(s) dichter bij de melding kan zitten. Met andere woorden: je ziet wel dingen, maar je weet niet hoe het zit. Dus, laat de inschatting daarvan lekker bij de mensen zelf, dat is hun eigen verantwoordelijkheid.

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 20 juli 2007, 17:34:30
Oké, zeg, zomaar voor de duidelijkheid, ik wil die mensen niet persoonlijk aanvallen, ik vroeg me gewoon af hoe jullie hier over dacht n.a.v. de supermarkt- 'discussie'.
*leegheid*

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #52 Gepost op: 20 juli 2007, 17:36:39
Dat je er op basis van deze informatie dus niet over kan oordelen.
Arts  www.alphalog.nl

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 21 juli 2007, 10:18:05
Oké, zeg, zomaar voor de duidelijkheid, ik wil die mensen niet persoonlijk aanvallen, ik vroeg me gewoon af hoe jullie hier over dacht n.a.v. de supermarkt- 'discussie'.

Ik denk er helemaal niets over.

Goed advies aan niet-beroepshulpverleners om eens de zaken te nuanceren.
Allerlei dramatische 112 oproepen blijken veelal erg mee te vallen in de praktijk, het is echt niet de hele dag een en al ER Trauma live wat zich afspeelt. Er wordt bijna iedere dag heel wat pseudo- Emergency-Ellende  in prgramma's met uiteenlopende opfokkende titels, over ons op televisie uitgestort. Dat heeft als bijwerking dat veel burgers en nietberoepsmatige hulpverleners een zeer vertekend beeld hebben van de dagelijkse hulpverleningspraktijk.

Het motto, ''we hebben geen haast maar moeten er soms wel snel bij zijn''   is best rustgevend  ;)

En inderdaad, ook ik loop wel eens in ambupakje de AH, snackbar of bakker binnen in het kader van de ADL om mijn voortbestaan te continueren.
En niet alleen ambulanceteams begeven zich wel eens op een locatie die voor burgers onduidelijk lijkt te zijn, ook wel eens diverse gele GHOR en rode brandweer dienstautootjes met blauwe balk en striping etc. op andere locaties dan standaard, waargenomen?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 21 juli 2007, 10:29:14
[cynischemodus]Ik heb ook weleens een agent een patatje zien bestellen tijdens diensttijd.... :o :o :o :o  [/cynische modus]

ik vind het nergens over gaan!
als iemand tijdens zijn werk een patatje/ boodschapje wil halen ( werken veel ambudiensten niet 8 uur, zonder offieciëlle lunch en koffie pauze's toch?)  laat hij dat lekker doen.....

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 21 juli 2007, 22:24:19
[cynischemodus]Ik heb ook weleens een agent een patatje zien bestellen tijdens diensttijd.... :o :o :o :o  [/cynische modus]

ik vind het nergens over gaan!
als iemand tijdens zijn werk een patatje/ boodschapje wil halen ( werken veel ambudiensten niet 8 uur, zonder offieciëlle lunch en koffie pauze's toch?)  laat hij dat lekker doen.....

Now we are talking!  ;D   oftewel; ''nu praten we'', vrij vertaald:'' inderdaad!''  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 22 juli 2007, 14:23:22
Hier rijden de pitwagens vaak door de macdrive :)

Ferrari_F50

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 22 juli 2007, 14:31:21
Maar waarom zou je in je ambulancekleding geen boodschappen mogen doen? Ik zie altijd de spuitgasten een ijsje halen in de snackbar, daar is toch niets mis mee. Je kan je moeilijk eerst omkleden om vervolgens iets te gaan halen om daarna je vervolgens weer om te kleden. Dat lijkt me een beetje erg krom.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #58 Gepost op: 22 juli 2007, 14:47:20
Vergeet niet dat veel diensten de pauze's niet ingepland hebben, je kunt in ieder geval moeilijk zeggen tussen 12.00 en 13.00 rijden we niet, dan hebben we pauze. En als het rustig is / ze niets te doen hebben, waarom niet .
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 22 juli 2007, 14:56:17
Ik denk er helemaal niets over.

Goed advies aan niet-beroepshulpverleners om eens de zaken te nuanceren.
Allerlei dramatische 112 oproepen blijken veelal erg mee te vallen in de praktijk, het is echt niet de hele dag een en al ER Trauma live wat zich afspeelt. Er wordt bijna iedere dag heel wat pseudo- Emergency-Ellende  in prgramma's met uiteenlopende opfokkende titels, over ons op televisie uitgestort. Dat heeft als bijwerking dat veel burgers en nietberoepsmatige hulpverleners een zeer vertekend beeld hebben van de dagelijkse hulpverleningspraktijk.
Ik weet het.. (het was niet speciaal tegen mij, maar reageer toch even ;)) Mijn oom is ambulanceverpleegkundige, ik heb heel veel contact met hem, en ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel uiteindelijk op de ambu, als chauf of vpk, terecht wil komen. Je zit vaak zat te wachten op een melding, soms heb je hele diensten niets te doen dan vws-rijden, andere diensten is het A1, A2, A1, etc. en kom je niet aan je rust toe.

Citaat
Het motto, ''we hebben geen haast maar moeten er soms wel snel bij zijn''   is best rustgevend  ;)

En inderdaad, ook ik loop wel eens in ambupakje de AH, snackbar of bakker binnen in het kader van de ADL om mijn voortbestaan te continueren.
En niet alleen ambulanceteams begeven zich wel eens op een locatie die voor burgers onduidelijk lijkt te zijn, ook wel eens diverse gele GHOR en rode brandweer dienstautootjes met blauwe balk en striping etc. op andere locaties dan standaard, waargenomen?
Ik blijf er bij, een supermarkt, snackbar, winkels waar dus eten te koop is, lijkt me logisch, als je dienst hebt ben ik er geen voorstander van dat je een andere (bijvoorbeeld kleding, dieren, etc) winkel induikt. Is mijn mening ;)

Buiten werktijd moet je het zelf weten. (dat moet je sowieso natuurlijk) Als ik weet dat ik bij een winkel op het dorp iets moet hebben (cadeautje ofzo) ga ik me ook niet eerst omkleden en dan terug naar die winkel om dat te halen als ik daarvoor om moet rijden. Is vrij logisch.

Ik vind overigens politie, brandweer, ambulance niet echt te vergelijken.
*leegheid*