Wat vinden jullie van de BHV opleiding?

Auteur Topic: Wat vinden jullie van de BHV opleiding?  (gelezen 19004 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

hv-engeltje

• brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • Instructeur: van alle markten thuis
Gepost op: 11 juli 2006, 09:19:26
Hoi,

voor degene onder jullie die een BHV cursus hebben gevolgd (waaronder ook ploegleider, hoofd BHV, e.d.) wat vonden jullie van de kwaliteit van de geboden lesstof?
Ik zelf ben kaderinstructeur EHBO (sinds heel kort) en wordt nu al gevraagd om een complete cursus BHV te geven (inclusief kleine blusmiddelen en ontruiming). Als brandweervrouw wordt ik daar erg boos over, aangezien ik me afvraag hoeveel een EHBO'er afweet van brand en ontruiming.

Om het verhaal nog leuker te maken: volgens het NIBHV mag ik geen kleine blusmiddelen of ontruiming geven omdat ik als brandweervrouw met twaalf jaar ervaring daar geen verstand van heb! :(
Ik ga dus maar een opleiding instructeur onderbrandmeester volgen, dan kunnen ze daat niet meer over zeuren en kan ik een goede cursus geven waar ik achter sta.

Dus wat vonden jullie van je eigen cursus en wat had je anders willen zien? Dan ga ik eens nadenken over hoe ik mijn cursussen ga geven...

Alvast bedankt,

Door

It's me!

Richard W

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2006, 11:26:49
De inhoud van een cursus ligt over het algemeen toch vrij vast, omdat je je aan de lesstof moet houden waarover ge-examineerd gaat worden.
Het ligt daarentegen wel aan de achtergrond van de instructeur. Is dat een huisarts die over het algemeen alleen maar theoretisch verteld, omdat hij in principe geen echte eerste hulp verleent. Of is het een Ambuchauffeur/verpleegkundige die dus beroepsmatig alleen maar eerste hulp verleent.
En datzelfde geldt natuurlijk ook voor het warme gedeelte van de BHV.

Ik zelf krijg nu al een tijd les van een Ambu-chauffeur uit Utrecht en dat bevalt prima...

Groet,
Richard

polki

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2006, 22:05:49
Ik vind het allemaal wel leul hoor.....maar jij als EHBO instructrice moet dat gewoon lekker blijven geven....en wij als brandweerman zijnde geven de kleine blusmideelen en ontruiming.
Jij hebt veel meer verstand van levensreddend handeln, en wij van brand en ontruiming.....zo zal de kwaliteit ten aller tijden gegarandeerd blijven...

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2006, 21:26:25
Ik vind het allemaal wel leul hoor.....maar jij als EHBO instructrice moet dat gewoon lekker blijven geven....en wij als brandweerman zijnde geven de kleine blusmideelen en ontruiming.
Jij hebt veel meer verstand van levensreddend handeln, en wij van brand en ontruiming.....zo zal de kwaliteit ten aller tijden gegarandeerd blijven...
goed gelezen... ze zit al 12 jaar bij de brandweer  ;)
Politie Aspirant niveau 4

hv-engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2006, 20:51:58
Inderdaad, je hebt van die gekken die alles willen kunnen. Uhh, oh ja, ik ben zo'n gek! :D
It's me!

Richard W

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2006, 20:59:05
Inderdaad, je hebt van die gekken die alles willen kunnen. Uhh, oh ja, ik ben zo'n gek! :D
Mine kind of Woman :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

hv-engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2006, 21:06:19
Ach ja. Wil er dan ook nog mijn beroep van maken.... Maar dat wordt weer een heel ander verhaal ;)
It's me!

Richard W

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2006, 21:36:25
Ach ja. Wil er dan ook nog mijn beroep van maken.... Maar dat wordt weer een heel ander verhaal ;)
Tsja, Dat zou ik ook wel willen. Heb er de know-how wel voor, maar ben totaal niet commercieel ingesteld :'( :'( :'(

hv-engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 3 augustus 2006, 21:51:21
Het probleem is dat de opleidingen erg duur zijn en ik graag voor een baas zou willen werken. Ben dus druk doende om brieven te schrijven. Ga na de zomer ook les geven op vrijwillige basis... levert niks op maar is erg leuk om te doen :)
It's me!

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2006, 19:01:01
Het probleem is dat de opleidingen erg duur zijn en ik graag voor een baas zou willen werken. Ben dus druk doende om brieven te schrijven. Ga na de zomer ook les geven op vrijwillige basis... levert niks op maar is erg leuk om te doen :)

ook voor het bedrijf waar je het voor doet.. zoals je zelf zegt, de opleidingen zijn duur dus als je een gratis docent(e) hebt is dat mooi meegenomen
Politie Aspirant niveau 4