Nieuwe Visser Type 4 ambulance onveilig en keuring ambulance

Auteur Topic: Nieuwe Visser Type 4 ambulance onveilig en keuring ambulance  (gelezen 26264 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #50 Gepost op: 12 januari 2007, 14:40:04
Bedoel je met de Mercedes Vito?
Je had het toch over de sjeef? En dan wel de nieuwe diesel?


Marinus W

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Hoofd Brandwacht, Ex SIGMA
Reactie #51 Gepost op: 12 januari 2007, 15:03:47
Je had het toch over de sjeef? En dan wel de nieuwe diesel?
Ik had het over zoveel merken... ;D. De Chevy die ze testen is er eentje van, ik geloof, 2 jaar oud. Dus nog oude dieselmotor. Neem aan dat als ze kiezen voor Chevy dat het nieuwe motor wordt. Oude mogen zelfs niet eens meer geleverd worden. In Midden- en West Brabant hebben ze gekozen voor Chevy op gas. Heb er 1x in mee mogen rijden, maar dat gaat echt als een raket. Weet niet welke motor daar in zit, trouwens.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #52 Gepost op: 12 januari 2007, 15:12:02
Ik had het over zoveel merken... ;D. De Chevy die ze testen is er eentje van, ik geloof, 2 jaar oud. Dus nog oude dieselmotor. Neem aan dat als ze kiezen voor Chevy dat het nieuwe motor wordt. Oude mogen zelfs niet eens meer geleverd worden. In Midden- en West Brabant hebben ze gekozen voor Chevy op gas. Heb er 1x in mee mogen rijden, maar dat gaat echt als een raket. Weet niet welke motor daar in zit, trouwens.
Wat betreft die oude diesel heb je gelijk. Bij ons rijden er ook al enkele op gas en dat gaat inderdaad als een speer. De nieuwe diesel die ze nu leveren heeft 250 pk waarbij het koppel waarschijnlijk hoger zal liggen dan van de gasauto. Ik denk dat ze nu extra stratenmakers gaan inhuren om al die straatkeien weer terug te leggen. ;D


Marinus W

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Hoofd Brandwacht, Ex SIGMA
Reactie #53 Gepost op: 12 januari 2007, 16:19:59
Wat betreft die oude diesel heb je gelijk. Bij ons rijden er ook al enkele op gas en dat gaat inderdaad als een speer. De nieuwe diesel die ze nu leveren heeft 250 pk waarbij het koppel waarschijnlijk hoger zal liggen dan van de gasauto. Ik denk dat ze nu extra stratenmakers gaan inhuren om al die straatkeien weer terug te leggen. ;D
Ik zou een deal gaan maken met de stratenmakersbedrijven......Een bepaald percentage van de herstelkosten ;D Maar goed, we gaan off-topic...O nee, dat mag ik niet meer zggen, want dan krijg ik weer een persoonlijk bericht van de moderators >:(


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #54 Gepost op: 14 januari 2007, 00:21:20
Chevy van Zeeland:

Datum eerste afgifte Nederland  15-01-2004

Dus ong. 3 jaar oud, oude diesel dus!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #55 Gepost op: 21 januari 2007, 21:05:10
En ja hoor, na een week te hebben gewacht ga ik het toch posten: Er word sinds een week niet meer gepiept voor de 19-107 (capcode 1320107).

Iemand enig idee waar deze is gebleven??


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #56 Gepost op: 21 januari 2007, 21:08:23
Dat kan nog niet moeilijk zijn . . . . . .  ;)

De 106 staat op Sint-Maartensdijk
De 108 staat op Zierikzee
De 109 staat op Neeltje Jans

De 107 is de reserve wagen voor de 106, 108 en 109. Hij kan (zal) staan in Zierikzee of andere garage.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #57 Gepost op: 18 februari 2007, 23:35:09
Inmiddels twee nieuwe T5's op de Ambulancepost Middelburg  ;)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #58 Gepost op: 19 februari 2007, 00:52:55
Word dat ook de nieuwe voor Z'zee?? Zag van de week wel hier in Zierikzee de 105 (T5) rijden, maar dat kan ook een VWS zijn geweest...


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #59 Gepost op: 25 februari 2007, 01:59:30
T5's zijn o.a. de 19-102 en 19-129 . . . . wie meer ?

NIEUWE CHEVROLET-AMBULANCE 19-133 IN ZEELAND

De Regionale AmbulanceVoorziening Zeeland (RAVZ) heeft sinds vrijdag 16 februari een nieuwe ambulance in gebruik. Het betreft een splinternieuwe Chevrolet GMT610 die opgebouwd is door De Vries Ambulances in Hoogeveen. De wagen werd geleverd door De Graaff Ambulancetechniek in Waalwijk. Deze Chevrolet beschikt over een 8-cylindermotor met 300 pk gekoppeld aan een direct ingespoten LPI (LPG)-installatie.  

Aan de buitenkant valt vooral de flinke hoeveelheid optische signalen op: naast de zwaalichtbalk op het dak en de grote flitsers aan de zij- en achterkant beschikt de wagen ook over led-flitsers in de grille en in de zijspiegels. Bovendien valt meteen de 'stopteken-balk' in de grille op. Niet om auto's tot stoppen te dwingen zoals bij de politie, maar met de tekst 'Ambulance, Spoed'. Wisselend in normaal- en spiegelschrift. Verder staat de Chevrolet vooral bekend om de comfortabele cabine (belangrijk ivm arbeidsomstandigheden) en de forse binnenruimte in het patiëntengedeelte.

De Chevrolet begint zijn Zeeuwse loopbaan gedurende vier weken op de ambulancepost in Goes. Daarna zal de wagen ook op de andere posten van de RAVZ dienst doen. De nieuweling zal in Zeeuws-Vlaanderen zijn definitieve standplaats krijgen. Het 'rondje Zeeland' is bedoeld om alle ambulancechauffeurs ervaring met de Chevrolet op te laten doen.

In de loop van 2007 zal namelijk de keuze voor een nieuwe standaardambulance voor de RAVZ worden gemaakt. Om op basis van uitgebreide praktijkervaring een goede beslissing te kunnen nemen worden momenteel enkele ambulances getest. Op de post Goes doet in dat kader al ruim een half jaar een ambulance op Volkswagen Transporter-chassis dienst.

Bron: www.brandweergoes.nl