Gezocht info/foto's voertuigen Pilatus-fabriek Stans-Buochs

Auteur Topic: Gezocht info/foto's voertuigen Pilatus-fabriek Stans-Buochs  (gelezen 1618 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SimonSt

• Senior gebruiker
Wie heeft foto's van de brandweer- (en andere hulpverlenings)voertuigen van de bedrijfsbrandweer van de Pilatus-vliegtuigfabriek in Stans-Buochs (Zwitserland)?

In o.a. het topic over MB-voertuigen heeft Angèl op 15 februari 2005 een foto geplaats van een voertuig die inmiddels verwijderd is. Helaas staat hij daar als gast en weet ik niet hoe hem een PM-bericht te sturen.

Ik weet dat deze bedrijfsbrandweer deel uitmaakt van een (particulier?) intergemeentelijk samenwerkingsverband maar die site http://www.nsv.ch/feuerwehr/feuerwehren.html) heeft helaas geen duidelijke foto's.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2006, 15:55:15
Die Angel is een dame, dus geen "hem" ;)

Ze heeft een nieuw profiel, http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?action=profile;u=2868

(Onder het kopje "extra informatie" staat "stuur dit lid een prive boodschap", die moet je hebben)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2006, 17:35:05
Die Angel is een dame, dus geen "hem" ;)

(Onder het kopje "extra informatie" staat "stuur dit lid een prive boodschap", die moet je hebben)

Tanx, en sorry  :-[ Ik heb een berichtje gestuurd. Op haar site staat ook een foto. Ik houd me aanbevolen voor meer, ook info over type, bouwjaar e.d.

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2006, 21:08:45
Bij Pilatus staat slechts 1 blusvoertuig.

Foto staat op de site van Angel:

Voertuig is een tweehandsje en voorheen gestationeerd geweest op het Werkhof A2 bij Stans ten behoeve van de brandbestrijding in de Seelisbergtunnel. Ik geloof dat het voertuig daarna nog korte tijd in dienst is geweest bij de gemeentelijke brandweer van Stans, en daarna dus waarschijnlijk overgegaan naar de bedrijfsbrandweer Pilatus. Op het Werkhof A2 heb ik het voertuig in 1993 al gefotografeerd.

Ik ben zelf in juni van dit jaar in die regio op vakantie geweest.
Een heleboel brandweer bezocht, maar omdat Pilatus maar een kleine bedrijfsbrandweer is, ff links laten liggen.
Prioriteiten :-)

Gr
Erik

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2006, 16:59:45
Bij Pilatus staat slechts 1 blusvoertuig.

Foto staat op de site van Angel:

Voertuig is een tweehandsje en voorheen gestationeerd geweest op het Werkhof A2 bij Stans ten behoeve van de brandbestrijding in de Seelisbergtunnel. Ik geloof dat het voertuig daarna nog korte tijd in dienst is geweest bij de gemeentelijke brandweer van Stans, en daarna dus waarschijnlijk overgegaan naar de bedrijfsbrandweer Pilatus. Op het Werkhof A2 heb ik het voertuig in 1993 al gefotografeerd.

Ik ben zelf in juni van dit jaar in die regio op vakantie geweest.
Een heleboel brandweer bezocht, maar omdat Pilatus maar een kleine bedrijfsbrandweer is, ff links laten liggen.
Prioriteiten :-)

Gr
Erik

Hahahaha, Waarom niet rechts Erik :) :)
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright