Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2005286 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HAP-14

• Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
Reactie #1080 Gepost op: 23 juli 2011, 15:42:20

Maar goed, afgezien van dat ben ik wel benieuwd wat het voorval was.

Het ging om een overleden persoon die was gevonden in zijn woning.
Hierbij ook het artikel uit de Gooi & Eemlander (regionale gooise krant).

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/hilversumplassen/article10266871.ece/Gevonden-man-door-misdrijf-om-het-leven-gebracht

Gevonden man door misdrijf om het leven gebracht
Gepubliceerd op 14 juli 11, 22:46 Laatst bijgewerkt op 15 juli 11, 20:52
HILVERSUM - De 50-jarige man die donderdag dood werd aangetroffen in een woning aan de Oosterengweg is door middel van geweld om het leven gebracht. Dat heeft de politie vrijdagavond meegedeeld. Dat is vast komen te staan nadat 's middags sectie was verricht op het lichaam.

PERSBERICHT

De identiteit is vastgesteld en hij is in zijn eigen woning om het leven gebracht. In het belang van het onderzoek wil de politie geen nadere inlichtingen verstrekken over de wijze van ombrengen, of met welk wapen dat is gebeurd. De politie is nu een grootschalig onderzoek begonnen, nadat de afgelopen dagen uitgebreid sporen- en buurtonderzoek is gepleegd.
Donderdagmiddag rond 16.50 uur werd de politie ingeseind over de vondst van de dode man in zijn flatwoning. Het bleef lange tijd onduidelijk of het om een natuurlijke dood dan wel misdrijf ging.

Echter, na onderzoek van het lichaam door het Nederlands Forensisch Instituut werd duidelijk dat de man door geweld om het leven is gebracht.

Een zegsvrouw: ,,Het onderzoek naar het motief en wat er zich afgespeeld heeft in de woning wordt voortgezet. In verband met het onderzoek worden er geen verdere mededelingen gedaan.''
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1081 Gepost op: 23 juli 2011, 16:24:58
Heel simpel, een voorbeeld van klok en klepel ... Een persvak maak je in een gebied waar anderen in het geheel niet mogen komen (dus in een afgezet gebied). Een persvak op een openbare weg, waar het doorgaande verkeer doorgang vindt slaat nergens op  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1082 Gepost op: 23 juli 2011, 16:33:36
Inderdaad..... En volgens mij is een persvak er ook voor zodat de pers in een vak kan staan net voor of afgezonderd van het normale publiek...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1083 Gepost op: 23 juli 2011, 16:39:39
Klopt, hoogstwaarschijnlijk een verhaal met historie ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #1084 Gepost op: 24 juli 2011, 12:33:22
Het gaat toch ook nergens over op zo'n manier. De agenten zetten zichzelf voor gek door zo'n - in mijn ogen - kinderachtige oplossing te verzinnen. Ook het 'dwingen' dat ze in een persvak moeten gaan staan terwijl Jan en Piet over de weg gewoon rustig door kunnen lopen/fietsen/staan. Ze hadden beter contact op kunnen nemen met de voorlichter van dienst. Die is uiteindelijk toch ook verantwoordelijk voor de pers en de persmeldingen?

Maar goed, afgezien van dat ben ik wel benieuwd wat het voorval was.

Dit gaat inderdaad echt he-le-maal nergens over. Deze 2 agenten zetten zichzelf -op dit gebied- compleet voor schut. Het lijkt wel of ze nog nooit met de pers te maken hebben gehad.... Dwingen om in t persvak te gaan staan, wat niet eens een persvak is. Waar ze stonden te filmen op het laatst (op het moment dat aan de overkant het "persvak" werd gemaakt) mochten ze gewoon blijven staan, anders hadden ze een afzetting moeten plaatsen. Dit slaat echt werkelijk helemaal nergens op. Best triest om te zien dat de twee agenten met al hun ervaring in het politiewerk nog steeds niet weten hoe het werkt met de pers. Echt een teleurstellend beeld zo.

sylvester1986

• Gast
Reactie #1085 Gepost op: 24 juli 2011, 13:05:09
Deze video vind ik ook wel waanzinnig gaaf anders.
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Motoragent-laat-skills-zien/m1ezr7qfk6fa
Typ op www.youtube.nl maar eens Police Motorcycle Competition in, dan kom je veel mooie filmpjes tegen  O0
O.a.
Timp-Harley Police Motorcycle Competition(foutje op 2:27)

Soms gaat het ietsjes meer fout.
Honda Police Motorcycle Crash

Of je doet wedstrijdje wie het langzaamste is  ;D
"Slowest Rider" Event Police Motors Competition

User: halfthrottle

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #1086 Gepost op: 24 juli 2011, 16:04:12
Dit gaat inderdaad echt he-le-maal nergens over. Deze 2 agenten zetten zichzelf -op dit gebied- compleet voor schut. Het lijkt wel of ze nog nooit met de pers te maken hebben gehad.... Dwingen om in t persvak te gaan staan, wat niet eens een persvak is. Waar ze stonden te filmen op het laatst (op het moment dat aan de overkant het "persvak" werd gemaakt) mochten ze gewoon blijven staan, anders hadden ze een afzetting moeten plaatsen. Dit slaat echt werkelijk helemaal nergens op. Best triest om te zien dat de twee agenten met al hun ervaring in het politiewerk nog steeds niet weten hoe het werkt met de pers. Echt een teleurstellend beeld zo.
kijk dit soort berichten dat is pas echtzielig
ook zielig is dat iederen(pers en geen pers) maar van alles filmt (en ook nog denkt dat dit de normaalste zaak van de wereld is) en dan ook nog roept ik ben van de pers en heb allerlei rechten
net als of de politie geen andere dingen aan het hoofd heeft in zo`n situatie
nee gewoon een keer doen wat de dienders zeggen dat is er niet meer bij
jammer

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1087 Gepost op: 24 juli 2011, 17:57:19
Je kunt het van 2 kanten bekijken.

Als de fotograven in het zogenaamde persvak gaan staan, en er komt een jochie van 15 aan maakt met mobieltje foto's en stuurt ze door naar een redactie. Dan kunnen de heren pers het vergeten. Daarom is het raar, iedereen mag daar lopen/staan behalve de pers met een perskaart.

Aan de andere kant kan ik de agenten ook begrijpen maak dan een paar plaatjes en ga weer zo kun je het ook bekijken.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #1088 Gepost op: 24 juli 2011, 19:25:51
kijk dit soort berichten dat is pas echtzielig
ook zielig is dat iederen(pers en geen pers) maar van alles filmt (en ook nog denkt dat dit de normaalste zaak van de wereld is) en dan ook nog roept ik ben van de pers en heb allerlei rechten
net als of de politie geen andere dingen aan het hoofd heeft in zo`n situatie
nee gewoon een keer doen wat de dienders zeggen dat is er niet meer bij
jammer
In deze steun ik Jeroen toch wel. Als een ieder gewoon voor het huis mag lopen en je gaat dan voor de pers een apart vak maken, verder dan de plek waar een normale burger kan en mag komen, dan ben je als collega niet heel slim bezig. Als je tijd hebt om dat vak te maken, dan kan je ook een lintje bij de voortuin spannen. Daarin maak je een persvak en iedereen happy.

Ik weet natuurlijk niet wat aan dit filmpje vooraf is gegaan, maar mijn ervaring is dat met normaal vragen ook een hoop te bereiken is, zonder een lintje te hoeven spannen.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1089 Gepost op: 24 juli 2011, 20:15:08

Echte, geaccrediteerde pers heeft ook rechten. Op het moment dat er ineens niets meer verslagen wordt op TV dan laten mensen zoals jij ook van zich horen, maar als de pers klaagt dat ze hun werk niet kunnen uitvoeren dan is het ook niet goed...