Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990359 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1240 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:11:53
Volgens mij niet. Op de openbare weg mag gewoon gefilmd worden en daar wordt dit toevallig gefilmd. Je kan hoogstens een discussie krijgen over portretrechten etc.

Dank je, Red. Ik vroeg het me even af omdat als een eigenaar van een winkel beelden op internet zet dit nu wel strafbaar kan zijn. Die zouden in principe ook buiten gemaakt kunnen worden. (ligt er dus aan hoe slim je als ondernemer bent om onder de wet uit te komen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1241 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:21:35
Ten 1e is het jammer dat we er in vallen en niet het begin hebben gezien.
Dat de 3e man in het begin niks kan doen begrijp ik want hij is aan het telefoneren met ??
Laat ik er ter goeder trouw maar van uitgaan met de politie i.v.m. een aanhouding van lastige verdachte die zich aan
de aanhouding probeert te ontrekken.
Dat hij daarna zijn collega's niet helpt vind ik schokkend en zou hij later zeker wat van te horen krijgen bij mij.
Hij komt op mij over als een type van kijk mij eens interessant zijn terwijl hij beter wat had kunnen doen.

Wat betreft de 2 man die de verdachte tegen houden zodat ze niet kan ontsnappen zou het wat beter kunnen in
mijn ogen maar dat kan aan het gebrek van niet voldoende getraind zijn liggen.
Om het je in het begin niet moelijk te maken hadden ze er ook voor kunnen kiezen haar met het gezicht tegen de
muur aan te zetten zodat ze geen contact met het publiek kan maken want er zijn 2 mooie stukken muur beschikbaar.

Op 01:02 is de 3e man klaar met bellen en loopt doelloos rond en om 02:28 beginnen ze pas met de afvoer van de verdachte.
Dat kan sneller in mijn ogen want nu loop je 01:26 te klooien van hier tot en met Tokio.
De 3e man hadden ze er bij moeten roepen toen hij klaar was met bellen en hem haar tassen moeten laten pakken.
Hierdoor kan je de verdachte met 2 man met een armklem of armen op de rug afvoeren en de 3e man kan dan
er achter lopen om af te schermen.

Hieruit blijkt gewoon dat winkelsurveillanten niet goed genoeg getraind werden c.q. worden in het samenwerken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1242 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:23:56
Stel ik zou in de toekomst particuliere beveiliger zijn, mag ik dan wel de grepen toepassen die ik ken van het AZV/IBT?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1243 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:29:37
Ten 1e is het jammer dat we er in vallen en niet het begin hebben gezien.
Dat de 3e man in het begin niks kan doen begrijp ik want hij is aan het telefoneren met ??
Laat ik er ter goeder trouw maar van uitgaan met de politie i.v.m. een aanhouding van lastige verdachte die zich aan
de aanhouding probeert te ontrekken.
Dat hij daarna zijn collega's niet helpt vind ik schokkend en zou hij later zeker wat van te horen krijgen bij mij.
Hij komt op mij over als een type van kijk mij eens interessant zijn terwijl hij beter wat had kunnen doen.

Wat betreft de 2 man die de verdachte tegen houden zodat ze niet kan ontsnappen zou het wat beter kunnen in
mijn ogen maar dat kan aan het gebrek van niet voldoende getraind zijn liggen.
Om het je in het begin niet moelijk te maken hadden ze er ook voor kunnen kiezen haar met het gezicht tegen de
muur aan te zetten zodat ze geen contact met het publiek kan maken want er zijn 2 mooie stukken muur beschikbaar.

Op 01:02 is de 3e man klaar met bellen en loopt doelloos rond en om 02:28 beginnen ze pas met de afvoer van de verdachte.
Dat kan sneller in mijn ogen want nu loop je 01:26 te klooien van hier tot en met Tokio.
De 3e man hadden ze er bij moeten roepen toen hij klaar was met bellen en hem haar tassen moeten laten pakken.
Hierdoor kan je de verdachte met 2 man met een armklem of armen op de rug afvoeren en de 3e man kan dan
er achter lopen om af te schermen.

Hieruit blijkt gewoon dat winkelsurveillanten niet goed genoeg getraind werden c.q. worden in het samenwerken.

Ben blij dat jij dit als beveiliger zo mooi omschrijft en dat je het toch wel met me eens bent dat de derde man wel iets had kunnnen/moeten doen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1244 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:37:07
Stel ik zou in de toekomst particuliere beveiliger zijn, mag ik dan wel de grepen toepassen die ik van het AZV/IBT?
Zowieso niet in eerste instantie want dan gebruik je geweld en dat is alleen bij de overheid
toegestaan. Echter als deze persoon zich aan de staandehouding probeert te ontrekken dan
mag je lichte dwang gebruiken om die persoon daar te houden. Pleegt de persoon zelf
geweld tegen jou om weg de komen dan mag jij ook geweld gebruiken ter zelfverdediging.

Daarom is het ook zo lastig voor de heren en dames van de beveiliging, ze zijn gewoon burger en
mogen geen geweld gebruiken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1245 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:41:13
Zowieso niet in eerste instantie want dan gebruik je geweld en dat is alleen bij de overheid
toegestaan. Echter als deze persoon zich aan de staandehouding probeert te ontrekken dan
mag je lichte dwang gebruiken om die persoon daar te houden. Pleegt de persoon zelf
geweld tegen jou om weg de komen dan mag jij ook geweld gebruiken ter zelfverdediging.

Daarom is het ook zo lastig voor de heren en dames van de beveiliging, ze zijn gewoon burger en
mogen geen geweld gebruiken.
Aghja, als ik als nitwit bij een agressief persoontje een bokkepoot , armvlecht of come along gebruik en me verder van de domme houdt is het vrij lastig te zeggen dat ik overmatig geweld gebruik
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1246 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:42:30
Ben blij dat jij dit als beveiliger zo mooi omschrijft en dat je het toch wel met me eens bent dat de derde man
wel iets had kunnnen/moeten doen.

Voor ik het vergeet op de valreep nog gefeliciteerd met je verjaardag Peter.
Wat de 3e man niet doet kan ik mijn ogen niet en die had er ook flink van langs gekregen achteraf.
Hij had wel een 2e en laatste kans gekregen van me en als hij het dan weer niet zou doen hoef ik er niet meer
mee te werken. Ben wat dat aangaat heel kortaf. Met 3 man naar buiten is ook met 3 man heel terug keren bij mij.

Het afschermen waar Mike op doelt van jullie ken ik en die manier hanteer ik ook in zo'n sitatie.
Heb in het verleden ook al vaak te horen gekregen dat ik niet als agent moet denken en redeneren maar als beveiliger
maar die manier van denken en redeneren heeft mij nog nooit problemen opgeleverd en het resultaat telt bij mij.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1247 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:44:12
Aghja, als ik als nitwit bij een agressief persoontje een bokkepoot , armvlecht of come along gebruik en me verder van de domme houdt is het vrij lastig te zeggen dat ik overmatig geweld gebruik
Lichte dwang is natuurlijk ook een groot begrip, of je nu een 8 jarige jochie tegen moet houden
of hanna tokkie dat scheelt toch wel aardige in de dwang die je mag toepassen. Al blijft het
"lichte" dwang
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1248 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:46:32
Stel ik zou in de toekomst particuliere beveiliger zijn, mag ik dan wel de grepen toepassen die ik van het AZV/IBT?

Er is een heel interessant onderwerp over hoe en wat door wie en wanneer alleen is het daar sinds 11 maanden heel rustig in.
Het gaat om http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=38147.0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1249 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:46:56
Lichte dwang is natuurlijk ook een groot begrip, of je nu een 8 jarige jochie tegen moet houden
of hanna tokkie dat scheelt toch wel aardige in de dwang die je mag toepassen. Al blijft het
"lichte" dwang
Mhmh daarom geef ik ook aan dat het vrij lastig is om te bepalen vanaf welk punt het geweld is. Is nogal lastig om te verwachten dat iemand stevig vastpakken genoeg is, heb geen zin om een kwartier te armworstelen met een tegenwerkend persoontje. Heeft een klein ibt achtergrondje toch nog z'n nut
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.