Sorry motormuis, ik kan ver met je meegaan maar nu ben je me kwijt. De verdachte wordt gezocht, heeft zijn schorsende voorwaarden overtreden en mag worden aangehouden. De agent ziet hem rijden en gaat erachteraan. Ja de beste man is lid van een bende en ja heeft een verleden met wapengebruik, dat de agent zijn wapen trekt snap ik dan ook.
Wat er verder gebeurd kunnen we m.i. niet over oordelen, volgens de media blijft verdachte hangen in een gordel waardoor het lijkt alsof hij iets wilt pakken, feitelijk wil hij zichzelf opvangen. De agent schiet vervolgens (14x !!!!!!!!!!!) en vd overlijdt.
Agent claimt een mes te hebben gezien (dat is bij ons bijna niet eens schietwaardig, moet je nagaan) maar blijkt later op de achterbank te liggen, op video ook niet te zien.
Natuurlijk krijg je een reactie van het lichaam, stress en adrenaline. Maar 14 keer is echt bizar veel, hij schiet zelfs nog 4x terwijl de verdachte al bloedend op de grond ligt. Ik denk dat hier nog een staartje aan gaat komen!
We kunnen de VS niet vergelijken met hier, maar dit lijkt me meer op een executie (of het nou bewust of onder invloed van adrenaline is). Zelfs in het zo liberale VS heeft dit filmpje heel veel stof doen opwaaien, dat zeg al genoeg!