Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2002236 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Doorn

• Senior GGP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #4060 Gepost op: 9 juni 2013, 00:04:30
Wat een bizar filmpje! Vraag me af waarom de medewerkers van de bakkerij de agenten niet waarschuwen?!  :o

Los daarvan vind ik ook de houding van de agenten erg apart: totaal geen aandacht voor hun veiligheid. Dat wordt ze helaas fataal...
Waakzaam en dienstbaar aan de waarden van de rechtsstaat.

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #4061 Gepost op: 9 juni 2013, 00:30:39
Zeker weten dat dit een overval melding was?

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #4062 Gepost op: 9 juni 2013, 02:43:08
Niet te filmen zeg, ik vind het een schokkend filmpje zelfs.  :o :-\ :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #4063 Gepost op: 9 juni 2013, 18:21:50
Citaat van: Hendriksje link=msg=1171560 date=1370730639
Zeker weten dat dit een overval melding was?

Dit is de omschrijving cq. info via Youtube:
Sergeant Billy Colón-Crespo and Sergeant Ramón Ramirez-Castro were shot and killed while answering an armed robbery call at a local bakery. The officers entered the store and detained two suspects but as they began to search one of them other other suspect suddenly opened fire, striking both officers.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #4064 Gepost op: 9 juni 2013, 18:40:04
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1171812 date=1370794910
Dit is de omschrijving cq. info via Youtube:
Sergeant Billy Colón-Crespo and Sergeant Ramón Ramirez-Castro were shot and killed while answering an armed robbery call at a local bakery. The officers entered the store and detained two suspects but as they began to search one of them other other suspect suddenly opened fire, striking both officers.

Dit is een incident in Puerto Rico uit 1998, als je de "officer down memorial page" van beide agenten leest. (Via link in bovenstaande omschrijving op Youtube):

Sergeant
Billy Colón-Crespo
Puerto Rico Police Department, Puerto Rico

End of Watch: Monday, August 24, 1998

Sergeant
Ramón Manuel Ramirez-Castro
Puerto Rico Police Department, Puerto Rico

End of Watch: Monday, August 24, 1998
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #4065 Gepost op: 9 juni 2013, 23:41:54
Onbegrijpelijke houding dan van deze heren. Tragisch, maar dit is nou letterlijk een voorbeeld hoe het kan aflopen als je het niet zo nauw neemt met IBT-vaardigheden.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4066 Gepost op: 10 juni 2013, 18:03:42
Citaat van: Hendriksje link=msg=1171913 date=1370814114
Onbegrijpelijke houding dan van deze heren. Tragisch, maar dit is nou letterlijk een voorbeeld hoe het kan aflopen als je het niet zo nauw neemt met IBT-vaardigheden.
Zozo wat een attitude zeg. Ga jij maar eens in elke situatie je IBT vaardigheden toepassen en bekijk eens hoeveel ellende je over jezelf afroept.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #4067 Gepost op: 10 juni 2013, 18:06:56
Lijkt me wel als je naar een overvalmelding gaat kaasje
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #4068 Gepost op: 10 juni 2013, 18:41:35
Kaasje. Afgaand op de beelden die op internet staan ben je het toch wel met me eens dat deze mannen gewoon nonchalant op een overvalmelding af gingen of niet? Heeft weinig met attitude te maken toch? Of mag hier op het forum niet meer kritish gereageerd worden?

Ik ben me er enorm van bewust dat niet alles volgens de regels van IBT hoeft te gaan. Maar dit zijn excessen.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #4069 Gepost op: 10 juni 2013, 19:22:53
We zijn er niet bij geweest. De betreffende dienders komen ook niet echt aanlopen van: hier is een overval gaande. Meer van: ff kijken wat hier aan de hand is. Aard melding?  Misschien was de melding wel: schermutseling, of onenigheid, o.i.d. Als betrokkenen vtv wisten dat er een VuWa-gevaarlijke verdachte een overal aan het plegen was, kwamen die agenten echt niet zo relaxed binnen wandelen.  Verder speelt dit af in Puerto Rico.  We kunnen slechts gissen naar het complete verhaal.