Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989890 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4270 Gepost op: 14 augustus 2013, 05:36:30
Citaat van: Nick link=msg=1191752 date=1376434290
Spectaculaire aanhouding winkeldief in Veen
User: Hans Verbeek

Winkeldief (28) belandt in sloot in Veen
Laatste update: 13-08-2013 | 13:08

Veen
Een 28-jarige Pool is maandagavond 12 augustus 2013 rond 21.00 uur in een supermarkt op de Groeneweg betrapt op winkeldiefstal. Er ontstond een achtervolging waarbij de dief een ondiepe sloot in rende. Omstanders hielden hem daar totdat de politie arriveerde. De dief zou de eigenaar van de winkel en twee omstanders bedreigd hebben. Ook heeft zijn ex-vriendin tegen hem aangifte gedaan van mishandeling. Hij is door een hulpofficier van justitie in verzekering gesteld.


Aangifte
De eigenaar van de winkel deed aangifte. Hij vertelde dat hij zag dat een man diverse blikjes alcohol in zijn rugzak stopte en deze niet afrekende bij de kassa. De winkelier sprak hem voorbij de kassa aan waarna de man riep dat hij honger had en wegrende. Hij bleek 13 blikjes te hebben gestolen met een winkelwaarde van 24 euro.
 
Achtervolging
De eigenaar van de winkel en een getuige renden de dief achterna die onderweg naar hen diverse dreigementen riep en slaande bewegingen maakte. De winkeldief rende een sloot in, waarna hij modder, stukken boomstronk en takken naar omstanders gooide. Hij is door de politie aangehouden. Hij zou al eerder in dezelfde winkel een diefstal gepleegd hebben maar kon toen ontkomen. Ook heeft zijn 31-jarige ex-vriendin afgelopen zondag aangifte gedaan van mishandeling tegen hem. Over deze zaken zal hij ook door de recherche gehoord worden.

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2013/augustus/13/08-winkeldief-28-belandt-in-sloot-in-veen.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #4271 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:31:48
Werkelijk geen flauw idee wat hier gaande is. Wellicht bevat de video een en ander om over te discussiëren.

Onschuldige man word gearresteerd door snotneuzen! En de politie wil respect?


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #4272 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:42:47
Citaat van: AVLS142 link=msg=1192045 date=1376515908
Werkelijk geen flauw idee wat hier gaande is. Wellicht bevat de video een en ander om over te discussiëren.

Onschuldige man word gearresteerd door snotneuzen! En de politie wil respect?
Prima aanhouding wat mij betreft. Zelf had ik de vrouw liever als ''onderhandelaar'' gezien omdat deze mee duidelijkheid gaf rond 1:25. En zo had je met 3 man de verdachte kunnen aanhouden. Toen de man aan de auto zat hadden de agenten ook kunnen kiezen voor een negeer optie. Zo had je discussie rond 2:35 kunnen vermijden. En termen als GVD als agent lijkt mij ook niet echt handig.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4273 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:46:49
Citaat van: AVLS142 link=msg=1192045 date=1376515908
Werkelijk geen flauw idee wat hier gaande is. Wellicht bevat de video een en ander om over te discussiëren.

Onschuldige man word gearresteerd door snotneuzen! En de politie wil respect?

Bijschrift op YouTube:
Citaat
Onschuldige man, van wie zijn hondje(15 jaar) vanochtend is doodgebeten door 2 grote honden van zijn buurman, word gearresteerd. De buurman reageerde niet op het roepen om zijn 2 honden bij zijn hondje weg te halen en het liep uit de hand. Zelfs naar de eigenaar van het hondje werd gegromd toen hij ze uit elkaar wilde halen. Politie word gebeld maar geeft geen gehoor. Schandalig want het is al het derde dier dat de honden doodbijten! Wie of wat volgt: een kind? want die lopen er ook!
Van de man is z'n "alles" nu afgenomen, word boos en gooit vervolgens 2 ruiten in bij zijn buurman. Politie word gebeld, de man word direct gearresteerd en op hardhandige wijze meegenomen.
Zo ga je niet met burgers om. Het oudere echtpaar komt vragen waarom hun zoon word gearresteerd, politie gelijk in de aanslag en werkt de oudere dame tegen de grond. Zoon moet toe kijken hoe ze z'n eigen moeder tegen de grond werken en tekeer gaan tegen deze mensen, met hun knuppel in de aanslag!! Schandalig!! Verder: Zie filmpje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4274 Gepost op: 15 augustus 2013, 00:02:07
Zo onschuldig is de man dus niet. Terecht aangehouden dus. De vrouw had kennelijk aan de agente gezeten en had een duw gekregen. Zullen wel reacties op komen (filmpje zal wel weer op GeenStijl en Telegraaf etc. komen zodat politie weer afgezeken kan worden) dat die oudere vrouw een duw heeft gehad, maar kennelijk had zij zich dus ook niet onbetuigd gelaten.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #4275 Gepost op: 15 augustus 2013, 12:24:34
Bij de aanhouding zie ik alleen die kleine blonde agent die door wil pakken, de rest staat er wat doelloos bij (in mijn beleving). En zie ik dat die agent rechts een wapenstok in zijn handen heeft? :-\


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4276 Gepost op: 15 augustus 2013, 12:26:07
Citaat van: Winterschläfer link=msg=1192151 date=1376562274
Bij de aanhouding zie ik alleen die kleine blonde agent die door wil pakken, de rest staat er wat doelloos bij (in mijn beleving). En zie ik dat die agent rechts een wapenstok in zijn handen heeft? :-\
Tja, conform de ambtsinstructie is de wapenstok wel uit te leggen, maar of dat hier nou echt nodig is laat ik in het midden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #4277 Gepost op: 15 augustus 2013, 13:35:08
zucht.. knietje (bij zo oude man...?)  wapenstok...

weet niet, kan niks over zeggen wat er daarvoor gebeurd is maar, tjonge... kan mij niet voorstellen dat dit niet anders kan.


4 jonge agenten tegen 3 oudere personen, geeft wel een vertekend beeld over de agenten van tegenwoordig.
Of juist beeld.. zullen het wel nooit 100% weten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4278 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:13:29
Citaat van: TheBeast link=msg=1192180 date=1376566508
zucht.. knietje (bij zo oude man...?)  wapenstok...

weet niet, kan niks over zeggen wat er daarvoor gebeurd is maar, tjonge... kan mij niet voorstellen dat dit niet anders kan.


4 jonge agenten tegen 3 oudere personen, geeft wel een vertekend beeld over de agenten van tegenwoordig.
Of juist beeld.. zullen het wel nooit 100% weten.

Ik vind dat er nog netjes gehandeld is... Had me zomaar voor kunnen stellen dat de verdachte gepepperd was en dat de vrouw een knal had gehad...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #4279 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:45:42
Citaat van: Jerommeke link=msg=1192189 date=1376568809
Ik vind dat er nog netjes gehandeld is... Had me zomaar voor kunnen stellen dat de verdachte gepepperd was en dat de vrouw een knal had gehad...
Vond t wel goed om te zien, hoe die wat jongere agent, zijn collega's beschermd! Goed gehandeld, & eigenlijk vond ik dat die vrouw zich behoorlijk aan het aanstellen was. Maar de agenten hebben dr uiteindelijk zonder geweld, op afstand weten te houden.  O0
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.