Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989889 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4280 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:53:49
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192238 date=1376574342
Vond t wel goed om te zien, hoe die wat jongere agent, zijn collega's beschermd! Goed gehandeld, & eigenlijk vond ik dat die vrouw zich behoorlijk aan het aanstellen was. Maar de agenten hebben dr uiteindelijk zonder geweld, op afstand weten te houden.  O0

Ik probeer altijd een beetje weg te blijven van ''goed gedaan'' of ''fout gedaan'', ik was er niet bij en weet niet wat de beweegredenen zijn. Laten we het er maar op houden dat de betrokkenen mazzel hebben gehad met de agenten die ter plaatse zijn geweest...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #4281 Gepost op: 15 augustus 2013, 16:31:51
Citaat van: Jerommeke link=msg=1192242 date=1376574829
Ik probeer altijd een beetje weg te blijven van ''goed gedaan'' of ''fout gedaan'', ik was er niet bij en weet niet wat de beweegredenen zijn. Laten we het er maar op houden dat de betrokkenen mazzel hebben gehad met de agenten die ter plaatse zijn geweest...
Even offtopic maar: huh?
Citaat van: Jerommeke link=msg=1192189 date=1376568809
Ik vind dat er nog netjes gehandeld is... Had me zomaar voor kunnen stellen dat de verdachte gepepperd was en dat de vrouw een knal had gehad...
Netjes handelen versta ik als goed handelen. Dus je spreekt jezelf een beetje tegen?  98uiye


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4282 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:32:32
Citaat van: DvdW link=msg=1192262 date=1376577111
Even offtopic maar: huh?Netjes handelen versta ik als goed handelen. Dus je spreekt jezelf een beetje tegen?  98uiye

Technisch/Juridisch goed is iets anders als netjes... Verdachte pleegt passief verzet, er wordt wat ''geknie't'' zonder echt resultaat. Er wordt een wapenstok getrokken, tien keer gewaarschuwd maar daarop volgt geen actie, er worden auto portieren open getrokken zonder dat daar een reactie op volgt en tien seconden later staan de auto's weer stil en staat iedereen te praten.
Vandaar mijn opmerking dat de betrokkenen mazzel hebben gehad met de ter plaatse gekomen dienders (het had ook anders kunnen gaan) en er is ri. de betrokkene (te?) netjes gehandeld. Of dit goed is voor de politie is een ander vraagstuk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4283 Gepost op: 15 augustus 2013, 21:28:30
Citaat van: TheBeast link=msg=1192180 date=1376566508
zucht.. knietje (bij zo oude man...?)  wapenstok...

weet niet, kan niks over zeggen wat er daarvoor gebeurd is maar, tjonge... kan mij niet voorstellen dat dit niet anders kan.


4 jonge agenten tegen 3 oudere personen, geeft wel een vertekend beeld over de agenten van tegenwoordig.
Of juist beeld.. zullen het wel nooit 100% weten.

Als de Telegraaf het (dit keer...) bij het rechte eind heeft dan krijg ik nou niet echt het beeld van oude weerloze fragiele mensjes die geen vlieg kwaad hebben gedaan en onschuldig worden belaagd en mishandeld door de politie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21812845/__Man_door_lint_na_dood_hond__.html
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4284 Gepost op: 15 augustus 2013, 21:55:05
Geen telegraaf , maar officiële persbericht van de politie Veen.

Veen - Een tragische afloop van een vechtpartij tussen twee honden heeft woensdag 14 augustus 2013 voor veel tumult gezorgd. De zoon van de eigenaar van de hond die doodgebeten werd, een 41-jarige man uit Veen, ging verhaal halen bij de eigenaar van de andere hond, een 42-jarige man uit Veen, uitte daar bedreigingen en pleegde vernielingen. Bij zijn arrestatie verzette hij zich, familieleden bemoeiden zich er mee.

De hond van de ouders van een 41-jarige man uit Veen werd woensdagmorgen dood gebeten door een, bij het in de ren plaatsen, ontsnapte hond van de buurman. De eigenaar van de aanvallende hond toonde zich direct bereid om een vergoeding te regelen. Uit woede heeft de 41-jarige man echter vervolgens woensdagmiddag vier ruiten van het bedrijfspand van de buurman aan de Wielstraat vernield en een container omgegooid. Ook zou hij bedreigingen geuit hebben. Er werd besloten om de man als verdachte aan te houden.

Escalatie aanhouding verdachte
Agenten reden naar het huisadres van de verdachte. Die kwam direct boos naar buiten en riep herhaalde malen tegen de dienders dat ze op moesten rotten. Zij deelden hem echter mede dat hij was aangehouden. De verdachte verzette zich daar tegen. Hij liep richting zijn woning waarna agenten hem tegenhielden en met een controletechniek naar de grond toe werkten. Op dat moment kwamen vader, moeder en broer van de verdachte naar buiten. Zij waren zichtbaar boos, waarbij de vrouw een agent wegtrok en wegduwde van haar zoon. Hierop duwde een andere agent haar bij zijn collega vandaan. Hierop zou de vrouw zich op de grond hebben laten vallen, waarbij ze haar schoenen uittrok en in de richting van de agenten gooide. Uiteindelijk kon de verdachte worden afgevoerd en worden ingesloten in het cellencomplex.


Bron : http://www.politie.nl/nieuws/2013/augustus/15/08-dood-hond-loopt-uit-op-vernieling-en-bedreiging-in-veen.html



Ik zou zeggen , vergelijk het verhaal van de Politie , Telegraaf en de omschrijving van het filmpje  O0 Toch wel een heel groot verschil..
That's just the way it is.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4285 Gepost op: 15 augustus 2013, 23:48:44
Citaat van: Mahad link=msg=1192378 date=1376596505
Ik zou zeggen , vergelijk het verhaal van de Politie , Telegraaf en de omschrijving van het filmpje  O0 Toch wel een heel groot verschil..

Wat is volgens jou dan precies dat hele grote verschil?
Senior GGP / Oost-Brabant


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #4286 Gepost op: 16 augustus 2013, 15:56:09
En een nieuw filmpje uit Veen:

http://m.youtube.com/watch?v=GzxBQLoiRow

Politieauto kwam achteruit de straat uitrijden. Man rent agressief achter auto aan. Politie stopt aan het eind v/d straat. Trekken hun pistolen en vanaf dat moment start het filmpje.
If you can dream it, you can do it.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4287 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:01:07
Citaat van: Jims link=msg=1192560 date=1376661369
Direct zichtbaar.
Man onder schot opgepakt in Veen
David Van Helden


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #4288 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:14:57
Citaat van: Sylvester link=msg=1192563 date=1376661667
Direct zichtbaar.
Man onder schot opgepakt in Veen
David Van Helden

Ehm, wederom blijven mensen weer staan kijken als makke schapen! Ik hoor kreten voorbij komen als "bij elke verdachte beweging wordt geschoten", maar juist de vader loopt vanuit de speeltuin erheen om het nog beter te kunnen filmen. Ook op de andere zijde van de rijbaan staat een moeder met kleine kinderen te kijken. Zelfs als het kind van de filmer vraagt om naar huis te gaan is het nog niet genoeg voor de filmer. Wat bezielen die mensen?


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #4289 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:19:41
Is het een verkleed iemand of hebben de agenten echt het lef om de militair aan te houden?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge