Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989894 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4290 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:22:18
Waarom heb je lef nodig om een militair aan te houden?  ::)

Ik zie by the way ook geen getrokken vuurwapens... Was de dreiging daadwerkelijk aanwezig en wat was de dreiging precies?


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #4291 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:22:52
Citaat van: noordernieuws link=msg=1192569 date=1376662781
Is het een verkleed iemand of hebben de agenten echt het lef om de militair aan te houden?

Lef hebben om een militair aan te houden???  098uo


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #4292 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:25:07
Merkwaardige verdachte. Uitgedost in defensie outfit en uitingen maakt als; ik schiet je kapot etc'. Ff enkeltje GGZ dacht ik zo...

Laatste stuk begrijp ik niet helemaal. Neem aan dat beide heren bij hun dienstauto vandaan komen. Eén loopt naar de andere kant van de straat om een fiets te halen/overeind te zetten terwijl de ander de agressieve klant bewaakt. Niet persé 'goed of slecht' maar begrijp het (nog) niet helemaal. Is het wel een echte aanhouding? Geen oefening oid?

Ben benieuwd naar de persreactie.

-eigen edit-  hoor op het laatst heel vaag een schrille sirene van wat denk ik een motorunit is. Dus toch een echte aanhouding?


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #4293 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:32:15
Citaat van: AVLS142 link=msg=1192573 date=1376663107
Merkwaardige verdachte. Uitgedost in defensie outfit en uitingen maakt als; ik schiet je kapot etc'. Ff enkeltje GGZ dacht ik zo...

Laatste stuk begrijp ik niet helemaal. Neem aan dat beide heren bij hun dienstauto vandaan komen. Eén loopt naar de andere kant van de straat om een fiets te halen/overeind te zetten terwijl de ander de agressieve klant bewaakt. Niet persé 'goed of slecht' maar begrijp het (nog) niet helemaal. Is het wel een echte aanhouding? Geen oefening oid?

Ben benieuwd naar de persreactie.

Arrestatie 'militair' in Veen met veel geschreeuw.

De arrestatie gebeurde met een hoop bombarie. Een in militaire kledij gestoken man is vrijdagmiddag gearresteerd in Veen. Dat gebeurde in de buurt van een speeltuintje. Veel mensen, waaronder ook kinderen, waren daarvan getuige. Volgens de website Aalburg.net hadden de agenten hun wapens getrokken. Op een Youtube-filmpje, gemaakt door een omstander, is te zien hoe de militair geknield op de grond zit en geboeid wordt. De toedracht van de arrestatie is nog niet bekend.

'Kinderen vonden het wel spannend'
Buurtbewoner David van Helden zag de arrestatie gebeuren terwijl hij met zijn kinderen in het speeltuintje was. "De kinderen vonden het wel spannend", zegt hij op Facebook.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1979451263/Arrestatie+militair+in+Veen+met+veel+geschreeuw.+Weer+een+FILMPJE+.aspx

Nog geen officieel persbericht van de politie gevonden, site doet het niet! Maar ik verbaas mij met de seconde meer over buurtbewoner Dave! Volgens mij was hij de enige die het spannend vond ipv de kinderen. Tenzij het voor hem nog niet duidelijk is wat "spannend" precies is als je kind vraagt of je naar huis gaat???


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4294 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:38:15
Man aangehouden voor bedreiging in Veen
Laatste update: 16-08-2013 | 15:33

Veen - De politie hield vrijdag 16 augustus 2013 rond 13.25 uur een 22-jarige man uit Koudekerke aan op verdenking van bedreiging.

De politie kreeg een melding dat de man dreigementen had geuit naar familieleden en onderweg naar hen toe was. De man was op de fiets en droeg camouflage kleding. Agenten troffen de man in de Wethouder van der Polstraat aan. De man werd aangehouden en overgebracht naar een politiebureau. Op weg naar het politiebureau gedroeg de man zich agressief en uitten bedreigingen en beledigingen naar de agenten. De man in ingesloten in een politiecel voor verder onderzoek.

Ik zie overigens geen vuurwapens en het persbericht maakt er geen melding van. Ik heb er daarom wat twijfels bij, ook omdat beide collega's enkel met de hand op het wapen lopen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #4295 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:51:07
Citaat van: AVLS142 link=msg=1192573 date=1376663107
Laatste stuk begrijp ik niet helemaal. Neem aan dat beide heren bij hun dienstauto vandaan komen. Eén loopt naar de andere kant van de straat om een fiets te halen/overeind te zetten terwijl de ander de agressieve klant bewaakt. Niet persé 'goed of slecht' maar begrijp het (nog) niet helemaal. Is het wel een echte aanhouding? Geen oefening oid?

Het betrof zeker een echte aanhouding, zie persbericht geplaatst door DiNozzo. Volgens mij pakt één van de collega's de fietssleutel van de grond nadat de verdachte voorzien is van de boeien en gaat de fiets van de verdachte afsluiten. Volgens het persbericht was de verdachte met de fiets onderweg! Het politievoertuig staat namelijk aan de kant van de straat aangezien de agenten met verdachte eerst de andere kant willen oplopen.

Tja, of het goed of slecht is zal ik niet over oordelen! Ik vind het wel een plus dat de collega met verdachte wel zo gaat staan dat hij en zijn collega onderweg naar de fiets zichtcontact met elkaar kunnen houden.


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #4296 Gepost op: 16 augustus 2013, 18:30:28
Beide filmpjes bestaan niet volgens youtube.

Gr Pascal


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #4297 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:22:27
Gaat lekker in Veen trouwens.  ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #4298 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:51:21
Zo netjes is het niet altijd in Veen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #4299 Gepost op: 16 augustus 2013, 20:01:32
Citaat van: Bert65 link=msg=1192635 date=1376675481
Zo netjes is het niet altijd in Veen.
haha, dit is nog niks voor Veen, die hebben wel voor hetere vuren gestaan  098uo :D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid