Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989089 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4600 Gepost op: 28 november 2013, 13:49:02
Gaat er flink aan toe bij die conducteurs. Wat mij dan opvalt is dat ik naar ruim 6 minuten video kijk, maar er geen politie komt. Dit lijkt mij wel een assistentie collega waardig, code 80 voor OV.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #4601 Gepost op: 28 november 2013, 14:40:09
Citaat van: PWB link=msg=1223458 date=1385576382
Geen politie maar NS conducteurs in gevecht. Omstander 1 filmt en omstander 2 (met capuchon) doet niets  >:(

Jongeman brutaal gearresteerd nadat hij voor "nigger"is uitgemaakt
hardhandige arrestatie nadat conducteur met "nigger"scheld
hardhandige arrestatie zaandam nederland
Mabselientje

Hoe triest dit. Meerdere omstanders filmen, niemand helpt... Niet eens een omstander die even de politie belt.
Iedereen kan toch zien dat ze moeite hebben ze in bedwang te houden. Even 112 bellen is het minst wat je kunt doen.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4602 Gepost op: 28 november 2013, 18:11:56
Citaat van: Jeroen! link=msg=1223705 date=1385646009
Hoe triest dit. Meerdere omstanders filmen, niemand helpt... Niet eens een omstander die even de politie belt.
Iedereen kan toch zien dat ze moeite hebben ze in bedwang te houden. Even 112 bellen is het minst wat je kunt doen.
De conducteurs vroegen aan de vrouw die je in het filmpje ziet tijdens de worteling of ze even de politie wou bellen. Dat heeft mevrouw ook netjes gedaan..
That's just the way it is.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4603 Gepost op: 29 november 2013, 23:51:42
Zou dit een tactische manier zijn van deze agent om een patsercontrole uit te voeren:P?

Agent zorgt voor glimlach
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #4604 Gepost op: 30 november 2013, 10:57:23
Citaat van: MisterQ link=msg=1224075 date=1385765502
Zou dit een tactische manier zijn van deze agent om een patsercontrole uit te voeren:P?

Agent zorgt voor glimlach
;D


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #4605 Gepost op: 30 november 2013, 12:18:59
Citaat van: Mahad link=msg=1223778 date=1385658716
De conducteurs vroegen aan de vrouw die je in het filmpje ziet tijdens de worteling of ze even de politie wou bellen. Dat heeft mevrouw ook netjes gedaan..

Ja. En ik durf te wedden dat die Mw. dat niet gedaan zou hebben als ze dat niet hadden gevraagd.
Er had al veel eerder gebeld kunnen worden, daar hadden ze niet eens om hoeven vragen vindt ik.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #4606 Gepost op: 1 december 2013, 09:57:11
Ik maak me eerder zorgen over de wijze van communicatie van deze NS-medewerkers en een eventuele meldkamer..--> Is die er? Zo ja, telefonisch of portofonisch? Als die er niet lijken dit soort escalaties me onwensbaar en zal er een keuze gemaakt moeten worden, ga ik nog wel aanhouden en zo ja, ga ik dit eerst melden voor ik aan de gang ga? Vrijwel onwerkbare situatie voor die mannen, ben blij dat ze zich er uit hebben gered.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #4607 Gepost op: 1 december 2013, 11:20:16
En gemiddeld burger ziet de boa's als een verlengstuk van de politie, ik denk dat veel mensen niet zullen bellen. Je verwacht immers dat zij zelf ook contact hebben. Als agenten het lastig krijgen bel je ook niet de politie.

Puntje van kritiek van mijn kant is de communicatie. Het enige wat ik hoor is "je bent aangehouden". Niet de rede van aanhouding, of waarschuwen dat men meer geweld gaat gebruiken als er niet meegewerkt gaat worden. Wellicht had wat deescalerend werken het eea kunnen sussen in een vroeg stadium. "Werk nou mee, anders moeten we je meer pijn gaan doe dat wil niemand. Je bent aangehouden voor... en we gaan het zo even uitzoeken "


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4608 Gepost op: 3 december 2013, 20:45:28
Citaat van: Meneer link=msg=1224389 date=1385893216
"Werk nou mee, anders moeten we je meer pijn gaan doe dat wil niemand. Je bent aangehouden voor... en we gaan het zo even uitzoeken "

Dat is het echte Nederlandse manier...

Foei, mag je niet meer doen hoor... Werk nou mee, doe nou...Wil je alsjeblieft meewerken? Ga je nou meewerken of niet? (niet dus)

----
Nee dan hoor ik de kaderinstructeur die ons het volgende heeft geleerd bij het vinden van een bewusteloos so waar iedereen om heen staat

Wanneer er dan geroepen word van:
Meneer wilt u voor me komen zitten, misschien heb ik uw hulp nodig...
Ga je veelvoudig te horen krijgen, nee sorry... geen tijd...

Daarom word ons geleerd dwingend aanspreken
Meneer, kom voor me zitten, heb misschien uw hulp nodig! Effectiever

----

Meneer u werkt NU mee en u bent aangehouden voor...  Kort en krachtig...

----

Op portogewoon.nl heb ik vernomen dat de hulpdiensten naar de meldkamer kort en krachtig moeten zijn...
Maar naar een verdachte moet lang gesproken worden? en moet tig keer dingen gevraagd worden of ze nu toch eindelijk is gaan meerwerken?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #4609 Gepost op: 3 december 2013, 20:48:32
Doe jij de EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie, doen agenten wel het politiewerk :)