Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989099 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4610 Gepost op: 3 december 2013, 21:04:25
Citaat van: Frank. link=msg=1225287 date=1386100112
Doe jij de EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie, doen agenten wel het politiewerk :)

Waar ik op doel... is dat het niet altijd met lieve woordjes spreken hoef te gaan...
Soms mag  het wel eens wat harder maar dat is gewoon afhankelijk van de situatie...
Wanneer ik de filmpjes hier bekijk op het forum van jullie werk dan waardeer ik enorm hoe jullie te werk gaan en moeten gaan.
Wanneer ik de blogs lees dan denk ik veel al respect voor die gasten.

Maar soms heb ik zoiets van kom op zeg... hebben ze met de hoogst irritante en grote bek hebbende arrestant en dan word er "liefkozend  gesproken..." Dan denk ik... jongens jongens jongens... waar gaat het heen met Nederland...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4611 Gepost op: 3 december 2013, 21:23:39


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4612 Gepost op: 3 december 2013, 22:12:59
Citaat van: thetwin84 link=msg=1225298 date=1386101065
Waar ik op doel... is dat het niet altijd met lieve woordjes spreken hoef te gaan...
Soms mag  het wel eens wat harder maar dat is gewoon afhankelijk van de situatie...
Wanneer ik de filmpjes hier bekijk op het forum van jullie werk dan waardeer ik enorm hoe jullie te werk gaan en moeten gaan.
Wanneer ik de blogs lees dan denk ik veel al respect voor die gasten.

Maar soms heb ik zoiets van kom op zeg... hebben ze met de hoogst irritante en grote bek hebbende arrestant en dan word er "liefkozend  gesproken..." Dan denk ik... jongens jongens jongens... waar gaat het heen met Nederland...

Dat heet beheerst blijven. Je gaat niet iedereen met een grote bek neer timmeren en als die vervelend is zal die hier en daar wel een pijnprikkel gaan voelen. Als we een arrestant hebben hebben wij ons doel bereikt.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #4613 Gepost op: 3 december 2013, 22:18:44
Tuurlijk zou je soms liever gewoon niet moeilijk doen en er volle bak tegenin gaan. Heeft in de praktijk alleen de tegenovergestelde werking en daar heb je alleen jezelf mee. Ik begrijp hoe dit voor de buitenwereld overkomt, ik was tot 2 jaar geleden zelf die buitenwereld.

Maar ons doel is om iemand aan te houden en als het even kan ook zo veilig mogelijk voor jezelf. Dit bereik je niet door mach 100 er tegenin te gaan, maar door uit te leggen wat de situatie is en de verdachte in te laten zien dat meewerken toch echt wel de beste keus is.
Dit uiteraard tot op zekere hoogte, op een gegeven moment is het praten uiteraard voorbij.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4615 Gepost op: 4 december 2013, 11:25:11
Citaat van: DvdW link=msg=1225363 date=1386140159
Tja  :-\

Allemaal mannen zijn en met stenen en andere troep gaan gooien en dan ''huilen'' als de politie daar wat gaat doen.
In die landen is het ''normaal'' om de menigte te verjagen en klappen uit te delen (lees in elkaar te tikken). Onder het mom van ''dan had je daar maar niet moeten zijn''. In negen van de tien gevallen wordt er daar ook niet zo veel aangehouden (en relatief gezien véél meer in elkaar getikt)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #4616 Gepost op: 4 december 2013, 13:23:06
Citaat van: DvdW link=msg=1225363 date=1386140159
Tja  :-\
Er wordt ook even een flink blik oproer pliesie opengetrokken zeg ! Het was duidelijk dat de autoriteiten niets aan het toeval wilden overlaten.

Peen
Redacteur van


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4617 Gepost op: 4 december 2013, 13:50:52
En op dit filmpje daarentegen, tijdens diezelfde demonstraties, lijkt het wel alsof de politie zich gewillig laat slaan. Kennelijk is 'de linie in stand laten' daar belangrijker dan de gezondheid van de agenten, zo lijkt het wel.

http://www.liveleak.com/view?i=545_1386006164

Ik zit hier echt met gekrulde tenen naar te kijken.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4618 Gepost op: 4 december 2013, 14:09:16
Citaat van: MisterQ link=msg=1225322 date=1386105179
Dat heet beheerst blijven. Je gaat niet iedereen met een grote bek neer timmeren en als die vervelend is zal die hier en daar wel een pijnprikkel gaan voelen. Als we een arrestant hebben hebben wij ons doel bereikt.

Nou ja doel bereikt bij een arrestant... Liever geen werk voor jullie om het zo maar te zeggen... als iedereen zich zou gedragen...
Maar snap wat je bedoelt...

Maar wat ik al zei het is natuurlijk situatie afhankelijk of je iemand neer gaat timmeren...
Wanneer ik bijvoorbeeld dit verhaal lees: http://gelrenieuws.nl/2013/12/agressieve-man-met-politiehond-aangehouden.html
Dan snap ik het volkomen dat er "getimmerd" is.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #4619 Gepost op: 4 december 2013, 15:38:38
Citaat van: Arie link=msg=1225431 date=1386161452
En op dit filmpje daarentegen, tijdens diezelfde demonstraties, lijkt het wel alsof de politie zich gewillig laat slaan. Kennelijk is 'de linie in stand laten' daar belangrijker dan de gezondheid van de agenten, zo lijkt het wel.

http://www.liveleak.com/view?i=545_1386006164

Ik zit hier echt met gekrulde tenen naar te kijken.
Naar wat ik begrijp is dit filmpje van later op de dag/avond, dus misschien wel door negatieve berichten in media opdracht gekregen het wat 'rustiger' aan te doen ?
Van het eerste filmpje zeg ik, 'Je zal er maar staan als vredelievende demonstrant'! (Aangezien alleen de eerste rijen gewelddadig zijn en hetgeen er achter staat volledig passief is.)
Van het 2de filmpje: 'Je zal er maar staan als agent/boksbal...'

Maar voor de relschoppers op zich zeg ik, 'Dat ze maar 'goed' aangepakt mogen worden'!
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...