Nu kennen we beide de situatie niet wat daar precies gaande is geweest maar wanneer jij naar het filmpje kijkt en je ziet de verdachte een poging doen om weg te rennen... dit lijkt mijn inziens niet echt een "noodweer" situatie... Wanneer de verdachte een wapen of iets dergelijks zou richten of gebruiken naar de agent toe lijkt mij dat dit meer op een "noodweer" situatie...
Maar het is een andere land en daar hebben ze natuurlijk hun eigen visie erop... En je geeft aan aanhoudingsvuur, wat mag ik hier onder verstaan? is dat het bekende benen schieten? tegen de vlakte laten gaan en aanhouden...
Vind toch dat ze die teaser wel mogen invoeren in Nederland... Krijg je tenminste nog wat vrolijke dansjes erbij...
Het is en blijft Amerika. Ik ken de melding niet, de gevolgen niet en ik zie niet echt waar hij geraakt wordt dus daarover oordelen is mijns inziens onmogelijk.
Aanhoudingsvuur is schieten ter aanhouding. Dat moet aan bepaalde wettelijke voorwaarden voldoen. Zie
artikel 7 van de ambtsinstructie. En aanhoudingsvuur schiet je in principe op de benen.
Een teaser ken ik alleen uit de reclamewereld, ik vermoed dat je een taser bedoeld. Overigens vind ik je taalgebruik niet echt gepast als we het hebben over de inzet van serieuze geweldsmiddelen.