Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1989064 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4690 Gepost op: 29 december 2013, 00:50:25
Volgende filmpjes van meneer staan alweer online. Ditmaal in Deventer.
Onwettig verzoek politie Deventer op de Brink
Prediken Deventer, agent erkent vrijheid van religie?
That's just the way it is.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4691 Gepost op: 30 december 2013, 13:52:06
Beelden geschoten vanuit meerdere hoeken bij de demo tegen politiegeweld in Den Haag afgelopen week. Hier kun je goed zien dat de politie in gesprek probeert te blijven, duidelijk hamert op de spelregels die vooraf zijn afgesproken en dat de demonstranten ZELF provoceren, van de spelregels af willen wijken en uiteindelijk een agent slaan met een stok. Juist, precies de reden waarom bij demonstraties er geen houten of metalen stokken meegenomen mogen worden, ook niet voor de spandoeken. Heeft de collega heel wat hoofdpijn gescheeld hoop ik!

Ook zie je hier m.i. goed hoe groot de invloed van de AFA is, jammer dat een demo tegen politiegeweld uitloopt in geweld. In alle eerlijkheid, als het eenmaal geëscaleerd is zijn er ook wat minder handige momenten aan politiezijde.

Harde confrontatie tijdens anti politiegeweld demonstratie
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #4692 Gepost op: 30 december 2013, 16:05:03
Citaat van: silque link=msg=1232326 date=1388407926
Beelden geschoten vanuit meerdere hoeken bij de demo tegen politiegeweld in Den Haag afgelopen week. Hier kun je goed zien dat de politie in gesprek probeert te blijven, duidelijk hamert op de spelregels die vooraf zijn afgesproken en dat de demonstranten ZELF provoceren, van de spelregels af willen wijken en uiteindelijk een agent slaan met een stok. Juist, precies de reden waarom bij demonstraties er geen houten of metalen stokken meegenomen mogen worden, ook niet voor de spandoeken. Heeft de collega heel wat hoofdpijn gescheeld hoop ik!

Ook zie je hier m.i. goed hoe groot de invloed van de AFA is, jammer dat een demo tegen politiegeweld uitloopt in geweld. In alle eerlijkheid, als het eenmaal geëscaleerd is zijn er ook wat minder handige momenten aan politiezijde.

Harde confrontatie tijdens anti politiegeweld demonstratie

Het enige onhandige moment is dat ze vanaf het eerste geweldsmoment jegens ME geen charge uitvoeren met de hele sectie!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4693 Gepost op: 30 december 2013, 16:10:03
Ach, daar kan ik nog wel in komen. Het lijkt erop alsof een geboeide VD een zwiepert krijgt, dat is niet zo slim. Verder niets dan lof, rustig en beheerst optreden!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4694 Gepost op: 30 december 2013, 16:44:48
Citaat van: silque link=msg=1232367 date=1388416203
Ach, daar kan ik nog wel in komen. Het lijkt erop alsof een geboeide VD een zwiepert krijgt, dat is niet zo slim. Verder niets dan lof, rustig en beheerst optreden!

Je bedoeld dat eerste stukje van rond  00.07 seconden. Inderdaad niet handig. Maar voor de rest inderdaad goed optreden.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #4695 Gepost op: 30 december 2013, 17:17:35
Op 7:45 zie je ook dat er een agent op ze hoofd wordt geslagen met een stok door 1 van die demonstranten  >:(
Met Vriendelijke Groet.....


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4696 Gepost op: 30 december 2013, 17:20:07
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1232392 date=1388420255
Op 7:45 zie je ook dat er een agent op ze hoofd wordt geslagen met een stok door 1 van die demonstranten  >:(

Inderdaad ook gezien is tegenwoordig een taakstraf van 80 uur en 150 euro boete waard.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #4697 Gepost op: 30 december 2013, 17:25:52
Citaat van: MisterQ link=msg=1232393 date=1388420407
Inderdaad ook gezien is tegenwoordig een taakstraf van 80 uur en 150 euro boete waard.

Tuurlijk geef maar weer een taakstraffie die motten ze opsluiten voor een minstens een jaar!! Geweld tegen hulpverleners zou ZWAAR bestraft worden zei meneertje Opstelten! Nou voorlopig valt dat vies tegen!!  >:(
Met Vriendelijke Groet.....


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4698 Gepost op: 30 december 2013, 17:32:11
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1232395 date=1388420752
Tuurlijk geef maar weer een taakstraffie die motten ze opsluiten voor een minstens een jaar!! Geweld tegen hulpverleners zou ZWAAR bestraft worden zei meneertje Opstelten! Nou voorlopig valt dat vies tegen!!  >:(
Inderdaad. Want wat ik in het filmpje zag kon echt niet.. Vind overigens dat er een beetje rommelig werd opgetreden.
That's just the way it is.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4699 Gepost op: 30 december 2013, 17:34:50
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1232395 date=1388420752
Tuurlijk geef maar weer een taakstraffie die motten ze opsluiten voor een minstens een jaar!! Geweld tegen hulpverleners zou ZWAAR bestraft worden zei meneertje Opstelten! Nou voorlopig valt dat vies tegen!!  >:(
chot.
Een keer met een schep van metaal voor mijn harses geslagen. Wat de uitkomst van die straf was voor de dader laat is deze straf nog behoorlijk zwaar laat ik maar zeggen.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.