Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1988786 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #4880 Gepost op: 12 mei 2014, 22:16:06
Ik vind dat de collega's nog rustig gewerkt hebben. Hulp van die inspecteur is ook niet echt nodig naar mijn mening. Ik zou hem ook liever ter afscherming hebben.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4881 Gepost op: 12 mei 2014, 22:19:00
Citaat van: Steven78 link=msg=1266961 date=1399925632
Nou, lekker behulpzaam die grote agent (en vooral groot op de verkeerde plek), terwijl zijn collega's aan het vechten zijn. Meer dan een duwtje op de rug van de arrestant kon er niet af! Misschien een goed filmpje voor een nabespreking met de collega's....

Net als jij bekijk ik het ook maar op afstand. Ik zie er totaal geen problemen in, de 2 agenten kunnen het prima alleen af. Als er nu nog 10 agenten waren geweest, hadden die er dan allemaal maar bovenop moeten duiken?

Wel wat vreemd wat die agent tegen de filmer zegt, "niet doen he", komt op mij over dat hij niet wil dat het gefilmd wordt. Wat dat betreft valt er mijns inziens nog een hoop te leren...


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #4882 Gepost op: 12 mei 2014, 22:27:22
Citaat van: Hunter link=msg=1266965 date=1399925940
Net als jij bekijk ik het ook maar op afstand. Ik zie er totaal geen problemen in, de 2 agenten kunnen het prima alleen af. Als er nu nog 10 agenten waren geweest, hadden die er dan allemaal maar bovenop moeten duiken?

Wel wat vreemd wat die agent tegen de filmer zegt, "niet doen he", komt op mij over dat hij niet wil dat het gefilmd wordt. Wat dat betreft valt er mijns inziens nog een hoop te leren...

Ik ben ook zeker geen expert natuurlijk, maar met mijn leken blik lijkt het mij dat met 1 iemand erbij die de wild schoppende benen (vooral in het begin, voordat zijn nekhernia hem parten speelt  O0 ) van de man vastpakt hij een stuk sneller in de boeien had kunnen zitten. Het oogt gewoon wat vreemd hoe die derde agent er wat ongeinteresseerd bij staat.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4883 Gepost op: 12 mei 2014, 22:40:02
Citaat van: Hunter link=msg=1266965 date=1399925940
Wel wat vreemd wat die agent tegen de filmer zegt, "niet doen he", komt op mij over dat hij niet wil dat het gefilmd wordt. Wat dat betreft valt er mijns inziens nog een hoop te leren...
Denk dat hij eerder bedoeld dat de filmer niet dichterbij moet komen, aangezien die aanstalte lijkt te maken om dichterbij te komen.
Overigens, "niet doen he" is al een hele verbetering in tegenstelling tot het fysiek wegduwen van camera's. Volgens mij mag ieder diender vragen om niet gefilmd te worden, (al denk ik dus dat de uitspraak daar hier niet op gedoeld was) maar als de filmer er voor kiest om door te filmen dan is dat ook zijn goed recht.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4884 Gepost op: 13 mei 2014, 14:45:58
Citaat van: Hammie link=msg=1266958 date=1399925273

http://www.youtube.com/watch?v=Msn3DtvwM8Q&feature=youtube_gdata_player


Bron;
http://www.destentor.nl/regio/deventer/ondernemer-meibergen-voor-eigen-pand-in-deventer-in-boeien-geslagen-1.4356013

Geen slim persoon die eigenaar...
Of zeggen dat je geen ID bij je hebt en de bekeuring binnenhalen voor het geen ID kunnen tonen...
Of gewoon je ID laten zien, weet niet waarom deze meneer zijn ID moest tonen wat er gaande is...
En dan om zijn hernia gaan miepen omdat hij aangehouden word... Had dan je ID laten zien! dan was er niets aan de hand geweest.
Ook zie je ineens een mobiel op de grond liggen... Nu kunnen meer en deel van de mobielen wel tegen een stootje maar vaak valt het toestel met de verkeerde kant op de grond... Gaat deze meneer dat dan ook proberen te verhalen op de wilde aanhouding?
Gewoon je rijbewijs of ID laten zien en klaar...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #4885 Gepost op: 13 mei 2014, 15:23:14
Tsja aan de andere kant, meneer is, gezien de reacties op bijgevoegde link, waarschijnlijk ambtshalve al lang en breed bekend. Volgens mij staat er in het e.e.a. aan aanwijzingen dat je dan niet iemand rechtmatig kan aanhouden op wet ID...

Ik doel dan op:

Citaat van: Aanwijzing uitbreiding identificatieplicht (2009A024)
wanneer van iemand de identiteit al bekend is bij de ambtenaar die de vordering tot inzage wil doen. [6] Een identiteit is alleen ambtshalve bekend wanneer de identiteit eerder aantoonbaar is vastgesteld op basis van een document als bedoeld in artikel 1 Wid en alle relevante gegevens bekend zijn, waaronder het burgerservicenummer (BSN.) [7]. De noodzaak om inzage te vorderen van iemand die ambtshalve bekend is kan er ook in bestaan dat er een wettelijke plicht is om de identiteit vast te stellen. [8]
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4886 Gepost op: 13 mei 2014, 16:14:48
Het optreden van de collega kan ik niets slechts over zeggen. Netjes en beheerst. Als ik het ook goed begrijpt wordt hij aangehouden voor belemmering wat ik kan voorstellen.

Wat ik niet weet is waarom hij een identiteitsbewijs moet laten zien. De agent geeft netjes aan dat hij zich gelegitimeerd heeft en dat hij het identiteitsbewijs wil zien. Echter als hij aangehouden wordt, wordt hij op naam aangesproken. De vraag is dan of de vordering (als er al gevorderd is want dit is vragen) terecht is en hij bij de agenten onbekend is. Kan natuurlijk ook zijn dat ze hem aanspreken met de naam die hij opgeeft maar door de weigering niet weten of hij het ook echt is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4887 Gepost op: 13 mei 2014, 16:40:23
Met een nekhernia moet je je gewoon koest houden en zeker niet de confrontatie zoeken. Dan ook niet achteraf miepen.

Alles staat op beeld, dus zijn eventuele gelijk had ie achteraf toch wel verkregen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #4888 Gepost op: 15 mei 2014, 19:32:58
Als ik het goed hoor wordt hij ook niet aangehouden voor de wet ID maar voor 184 SR.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #4889 Gepost op: 15 mei 2014, 20:11:22
Vanaf 1:00 eerste discussie / vorderingen

Vanaf 2:16 wordt een meneer een handje geholpen om achter het lint te gaan staan.
Vanaf 2:35 gaat ook mevrouw achter het lint.

https://www.youtube.com/watch?v=3g5KypsusTI
If you can dream it, you can do it.