Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1988789 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4900 Gepost op: 17 mei 2014, 10:42:29
Citaat van: 7131 link=msg=1267786 date=1400232863
Bij welke opticien kan je tegenwoordig terecht voor je ogen EN oren ?

@ TDMdR: ik vrees dat ik je daarin gelijk moet geven, helaas.

Ik snap enigszins wel dat het niet is gebeurd, maar je moet die jurken gewoon 2 x vorderen je aanwijzingen op te volgen en vervolgens gewoon meteen aanhouden. Lekker een paar uurtjes aan het bureau en met een bonnetje op zak de deur weer uit. Ik hoor het ze al zeggen: "en hoe kom ik nu thuis dan ??".
Die man met de hond lijkt me lastiger, die man zelf is niet spannend. Maar je moet maar afwachten hoe die hond gaat reageren, zeker op het moment dat die man wordt vastgepakt.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4901 Gepost op: 17 mei 2014, 11:39:10
Citaat van: TDMdR link=msg=1267696 date=1400185444
En de politieman een berisping voor de trap tegen de kont van die vent waarschijnlijk...

Zoals in de meeste van dit soort filmpjes zie je weer niet alles, daar kun je blijkbaar niet mee scoren op youtube. Wel met een titel "agent geeft omstander trap tegen kont" en dan alleen dit stukje laten zien, niet wat voorafgegaan is...  :-X

Je kunt wel voorstellen dat die mensen al tig keer weggestuurd zijn en vermoedelijk ook al gevorderd.

Meest confronterende vind ik het feit dat de politieman zijn handschoentjes nog aanheeft, dus blijkbaar vlak daarvoor nog bezig was met het verlenen van eerste hulp aan de slachtoffers. Die man heeft op dat moment echt wel iets anders aan zijn hoofd dan het wegsturen van vervelende omwonenen/toekijkers, en het feit dat hij dat toch moet doen op deze manier, zonder enig begrip of respect van deze hersenlozen, zegt mij al genoeg. pffff wat nou snotneus, deze politieman verdiend meer respect dan deze kansloze mensen ooit in hun leven zullen krijgen.

Die trap onder zijn kont was misschien niet netjes maar wel meer dan verdiend, en gezien de omstandigheden alle begrip voor deze politieman.
Samen sterk in de hulpverlening!


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #4902 Gepost op: 17 mei 2014, 13:27:01
Citaat van: Peter71 link=msg=1268109 date=1400316149
Die man met de hond lijkt me lastiger, die man zelf is niet spannend. Maar je moet maar afwachten hoe die hond gaat reageren, zeker op het moment dat die man wordt vastgepakt.

Hij mag kiezen, goedschiks of kwaadschiks maar mee gaat ie. En voor die hond zijn tal van oplossingen mogelijk, variërend van meelopen aan de lijn tot gebruik vuurwapen , en alles wat daar nog tussenzit uiteraard. Dit mede bepaald door de "spoed" waarmee desbetreffende persoon verwijderd moet worden. Waar het, zoals gebruikelijk weer op neer komt is dat men, wanneer de politie iets zegt of wanneer ze een lintje ergens spannen men gewoon het respect moet opbrengen danwel het begrip moet hebben dat het even niet anders is en men gewoon even moet luisteren en doen wat er gezegd cq gevraagd wordt. En iedereen weet dat wanneer er een rood/wit lintje ergens is gespannen (al dan niet voorzien van de tekst: politie, niet betreden) het niet de bedoeling is om daar, zonder iets te vragen, onderdoor te gaan. Gewoon even een politie-ambtenaar aanspreken/aanroepen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Als het kan word je begeleid en anders is het wachten of omlopen, fietsen, rijden, rollen, hinkelen of kruipen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4903 Gepost op: 17 mei 2014, 16:22:25
Citaat van: 7131 link=msg=1268161 date=1400326021
Hij mag kiezen, goedschiks of kwaadschiks maar mee gaat ie. En voor die hond zijn tal van oplossingen mogelijk, variërend van meelopen aan de lijn tot gebruik vuurwapen , en alles wat daar nog tussenzit uiteraard. Dit mede bepaald door de "spoed" waarmee desbetreffende persoon verwijderd moet worden. Waar het, zoals gebruikelijk weer op neer komt is dat men, wanneer de politie iets zegt of wanneer ze een lintje ergens spannen men gewoon het respect moet opbrengen danwel het begrip moet hebben dat het even niet anders is en men gewoon even moet luisteren en doen wat er gezegd cq gevraagd wordt. En iedereen weet dat wanneer er een rood/wit lintje ergens is gespannen (al dan niet voorzien van de tekst: politie, niet betreden) het niet de bedoeling is om daar, zonder iets te vragen, onderdoor te gaan. Gewoon even een politie-ambtenaar aanspreken/aanroepen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Als het kan word je begeleid en anders is het wachten of omlopen, fietsen, rijden, rollen, hinkelen of kruipen.
Voor wat betreft het respect hebben voor dat lintje ben ik het geheel met je eens. Het ging me meer om de hond. Dat is en blijft toch een onberekenbare factor. Ik heb toch wel respect voor die tanden en de kaken van een hond. e050


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #4904 Gepost op: 18 mei 2014, 19:11:05


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #4905 Gepost op: 19 mei 2014, 03:23:03
In eerste instantie dacht ik na het zien van dit filmpje alleen maar  :'( en  :-X.

Echter dankzij de plaatsing :
Citaat van: Nickvm link=msg=1268456 date=1400433065
Het filmpje staat inmiddels op Geen Stijl.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/video_achterlijke_blanken_vers.html

..en dan voornamelijk de reaguursels daarop die zich vooral kanten tegen dit soort eencelligen, heb ik toch nog weer een klein beetje vertrouwen dat het ooit nog eens goed komt met dit land.....
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4907 Gepost op: 20 mei 2014, 19:09:36
Pff die lui altijd met hun standaard teksten, onderbouwen kunnen ze hun standpunten niet alleen maar overschreeuwen.

'This is what democracy looks like' - ' alerta alerta antifascista' - 'a anti anticapitalista'

Ik kan zo meedoen 98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #4909 Gepost op: 29 mei 2014, 15:17:51
Schijnt een hoop heisa te zijn om een zogenaamde onterechte aanhouding. Zie filmpje op AT5.

http://www.at5.nl/artikelen/128487/woede-op-facebook-om-onterechte-aanhouding
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)