Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2002229 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4940 Gepost op: 6 juni 2014, 09:16:35
Citaat van: DiNozzo link=msg=1273469 date=1402012597
Het roepen van spray is een (oude) procedure waarbij je collega's waarschuwt dat je pepperspray gebruikt. Zo moet voorkomen worden dat de collega in het heetst van de strijd in de straal stapt, of op een andere wijze besmet raakt.
Volgens mij is het iets anders te maken, althans, mij is het roepen van spray juist weer afgeleerd. Tijdens lessen wordt 'spray' geroepen i.p.v. het gebruik van de pepperspray/nepspray. Dat zit er echter zo in bij mensen dat ze het blijven doen.

Maar ik kan het mis hebben!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #4941 Gepost op: 6 juni 2014, 09:50:40
Je hebt het inderdaad mis. Zoals DiNozzo zegt. Spray werd geroepen als spray werd gebruikt zodat anderen op de hoogte waren. Niet alleen omdat ze op IBT te lui zijn om je oefenspray te geven..

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4942 Gepost op: 6 juni 2014, 09:58:03
Citaat van: EvEs link=msg=1273491 date=1402041040
Je hebt het inderdaad mis. Zoals DiNozzo zegt. Spray werd geroepen als spray werd gebruikt zodat anderen op de hoogte waren. Niet alleen omdat ze op IBT te lui zijn om je oefenspray te geven..
Grappig, bij mijn laatste aftoetsing werd me duidelijk gemaakt dat dat niet hoeft en een beetje raar is :-X
Hobby Bobby eenheid Den Haag

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4943 Gepost op: 6 juni 2014, 10:15:02
Ik mag hopen dat het geen diender is, maar getuige zn uitspraken en de handjes in de zak denk ik van niet. Als de VD een mes/schroevendraaier trekt staat hij er ook wel akelig dicht op, als VD wilt aanvallen richt hij zijn vuurwapen op de grond.

Nee dit is geen diender.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4944 Gepost op: 6 juni 2014, 10:30:42
Citaat van: EvEs link=msg=1273491 date=1402041040
Het roepen zat tot een paar jaar geleden nog vast in de toets. In de nieuwe toets (volgens mij vanaf 2012) is dit er uitgehaald. Het hoeft dus niet meer verplicht te worden geroepen, maar het mag nog steeds als attentie voor anderen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #4945 Gepost op: 6 juni 2014, 13:15:13
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1273508 date=1402043442
Het roepen zat tot een paar jaar geleden nog vast in de toets. In de nieuwe toets (volgens mij vanaf 2012) is dit er uitgehaald. Het hoeft dus niet meer verplicht te worden geroepen, maar het mag nog steeds als attentie voor anderen.
Dat bedoelde ik ook inderdaad. laatste keer IBT iedereen volmondig "Spraaaaaaaaay" roepen, vertelde de IBT docent dat dit niet meer nodig was.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #4946 Gepost op: 6 juni 2014, 13:23:39
En toch zou ik het wel fijn vinden als ik even van te voren weet dat m'n collega zijn pepperspray gaat gebruiken. Helemaal als we aan het stoeien zijn  ^-^

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4947 Gepost op: 6 juni 2014, 16:22:28
Je ziet de agent die aan het vechten is met 2e verdachte ook duiken zodra er spray wordt geroepen om niet meer in het schootsveld te staan van de pepperspray. Denk dat hij er evengoed wel wat last van heeft als het echte spray was geweest maar een stuk minder als de verdachte.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #4948 Gepost op: 9 juni 2014, 00:41:07
Ik vind het sowieso niet zo handig om in verzet situaties, waarbij je al met een verdachte en meerdere collega's op de grond ligt, pepperspray te gaan gebruiken.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

rrpd

• Gast
Reactie #4949 Gepost op: 9 juni 2014, 14:47:37
Ik denk dat jij het beter zal doen... :-\

m.a.w. het is makkelijk om achteraf een mening te hebben over dit soort optredens maar in de praktijk, als iets je plotseling overkomt, maak je wel eens een keuze waarvan je achteraf zoiets hebt van "was dat wel handig?"

Sorry hoor maar ik heb het nooit zo op collega's of burgers die in alle rust altijd wat moeten vinden van handelingen van agenten onder een stressmomentje.
Vat het vooral niet te persoonlijk op.