Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2018381 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #5580 Gepost op: 18 december 2014, 23:10:24
Citaat van: FF4266 link=msg=1315440 date=1418925482
Ik vraag me af waarom het AT het altijd nodig acht om volgas weg te rijden, en dit geval ook nog eens over de tegengestelde baan... Verbaas mij daar vaker over.. Mindset/houding? Of is er echt een reden/regel?
Ze zouden netjes 50 kunnen gaan rijden, maar dan is de auto en dus de verdachte wel heel makkelijk te volgen. ;) En zoals eerder gezegd, het AT komt niet zomaar langs.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5581 Gepost op: 18 december 2014, 23:19:26
Citaat van: mark hes link=msg=1315490 date=1418940624
Ze zouden netjes 50 kunnen gaan rijden, maar dan is de auto en dus de verdachte wel heel makkelijk te volgen. ;) En zoals eerder gezegd, het AT komt niet zomaar langs.

Weet je wanneer je echt makkelijk te volgen of te onderscheppen bent? Als die Corsa je niet op tijd aan ziet komen en zich in de zijkant ramt.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5582 Gepost op: 18 december 2014, 23:35:02
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1315491 date=1418941166
Weet je wanneer je echt makkelijk te volgen of te onderscheppen bent? Als die Corsa je niet op tijd aan ziet komen en zich in de zijkant ramt.  ;)
Deze jongens hebben een uitgebreide rijopleiding achter de rug en weten in principe de risico's goed in te schatten. Als ze gaan, dan kan het over het algemeen ook. Ja, het gaat heel af en toe een keer mis, zoals in Brabant, maar over het algemeen weten ze precies wat ze doen. Ik zie twee keer offensief rijden, zowel bij het invoegen als bij het inhalen, maar ik zie in beiden geen onmiddellijk gevaar.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #5583 Gepost op: 18 december 2014, 23:39:08
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1315491 date=1418941166
Ik zeg toch ook niet dat het een super nette actie is.   :P  Ze hebben elkaar op tijd gezien, de AT auto lijkt even in te houden, en met een keer gasgeven is de BMW zo voorbij die Opel.  ;)

Die Opel had de AT auto ook klem kunnen rijden aan de voorkant. Maar goed een stopteken voor de Opel was mogelijk netter geweest.  998765

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #5584 Gepost op: 19 december 2014, 00:52:27
Citaat van: Red link=msg=1315497 date=1418942102
Deze jongens hebben een uitgebreide rijopleiding achter de rug en weten in principe de risico's goed in te schatten. Als ze gaan, dan kan het over het algemeen ook. Ja, het gaat heel af en toe een keer mis, zoals in Brabant, maar over het algemeen weten ze precies wat ze doen. Ik zie twee keer offensief rijden, zowel bij het invoegen als bij het inhalen, maar ik zie in beiden geen onmiddellijk gevaar.

Maar waarom word er dan toch geen blauw meer gevoerd? als er dan toch zo gereden word? Is het normaal dat men met dergelijke snelheid en acties zonder blauw rijd? Ik weet dat de politie die vrijstellingen heeft, maar zou het toch niet handiger zijn als ze dan toch blauw zouden voeren.. Ook om hun functie naar overige weggebruiks kenbaar te maken en dat ze dus ook daadwerkelijk met spoed rijden...

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #5585 Gepost op: 19 december 2014, 09:35:28
Citaat van: specialagent112 link=msg=1315508 date=1418946747
Maar waarom word er dan toch geen blauw meer gevoerd? als er dan toch zo gereden word? Is het normaal dat men met dergelijke snelheid en acties zonder blauw rijd? Ik weet dat de politie die vrijstellingen heeft, maar zou het toch niet handiger zijn als ze dan toch blauw zouden voeren.. Ook om hun functie naar overige weggebruiks kenbaar te maken en dat ze dus ook daadwerkelijk met spoed rijden...
En het is nou net niet de bedoeling dat de overige weggebruikers dat weten.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #5586 Gepost op: 19 december 2014, 09:49:45
Een AT is geen gewone pliesie. Het AT komt in actie als het te gevaarlijk is voor welke diender dan ook, het is ook daarom dat ze speciale bevoegdheden hebben.
Zo hoeven zij zich niet aan de brancherichtlijn te houden, zullen zij met verdachten nooit met blauw rijden en kan het zo maar zijn dat ze van inzet A direct naar inzet B gaan.

Je moeten niet te snel oordelen, deze mannen zijn professionals die zeer goed gecontroleerd worden op hun doen en laten. Alles wat zij doen heeft een reden, al is het soms moeilijk te verkroppen dat ze dingen doen die jij en ik niet mogen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #5587 Gepost op: 19 december 2014, 10:15:31
Deze jongens hebben een uitgebreide rijopleiding achter de rug en weten in principe de risico's goed in te schatten.
Wat een ehm..... argument. Er zijn mensen ook hier op het forum die deze mensen nog iets kunnen leren qua rijopleiding, en wanneer die worden aangesproken op hun rijgedrag en dit argument opvoeren worden ze uitgehoond....
Als ze gaan, dan kan het over het algemeen ook.
In dit geval had elke andere een boete gekregen voor niet verlenen voorrang en mogelijk art. 5, terwijl hetzelfde argument voor elke andere bestuurder geldt.
Ja, het gaat heel af en toe een keer mis, zoals in Brabant, maar over het algemeen weten ze precies wat ze doen.
En welke ongevallen wil je nog meer weten in het afgelopen jaar? De opmerkingen over dit wegrijden komen niet alleen van dit filmpje. Er zijn dit jaar alleen al voor zover ik het hier op het forum voorbij heb zien komen 9 AT auto's betrokken geweest bij serieuse ongevallen. Ok, afgezet tegen de inzetten zal het wel verwaarloosbaar zijn. Maar zeker niet af te doen met "het gaat wel eens mis".
Ik zie twee keer offensief rijden, zowel bij het invoegen als bij het inhalen, maar ik zie in beiden geen onmiddellijk gevaar.
Dan zou ik jou toch eens willen plaatsen in die Corsa, kijken of je dan ook zo redeneert als het geen AT auto betreft. Het is te danken aan het rijgedrag van de Corsa dat er niets is gebeurd, had deze gewoon 50 gereden en zoals de gemiddelde automobilist dan had er nu een AT auto minder geweest.
Citaat van: Dion link=msg=1315519 date=1418978128
En het is nou net niet de bedoeling dat de overige weggebruikers dat weten.
Maar bij het wegrijden had het wel de aandacht gevestigd op een bepaalde actie. Tijdens het rijden kan de kermis uit.
Citaat van: silque link=msg=1315522 date=1418978985
Je moeten niet te snel oordelen, deze mannen zijn professionals die zeer goed gecontroleerd worden op hun doen en laten. Alles wat zij doen heeft een reden, al is het soms moeilijk te verkroppen dat ze dingen doen die jij en ik niet mogen.
Daar heeft niemand problemen mee dat ze meer mogen en doen. Problemen geeft het dat het maar als normaal wordt uitgelegd dat ze een gevaarlijke situatie veroorzaken. Dat ze worden gecontroleerd op hun daden is hetzelfde voor elke agent.

Opvallende trend is het wel, "wij zijn politie en wij doen het en jullie slikken het maar". Totdat je dit probeert met het verkeerde voertuig, iemand die schijt heeft aan een auto zonder OGS en gewoon zijn voorrang neemt ( ga niet zeggen dat mag niet want in de ogen van ieder ander hier doet de AT-er het ook ).

Overigens, tijdens de laatste check bij een bevriende agent ff nagevraagd, ook agenten zijn mensen en niet onkwetsbaar! O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5588 Gepost op: 19 december 2014, 10:28:45
Citaat van: HIT link=msg=1315528 date=1418980531
Wat een ehm..... argument. Er zijn mensen ook hier op het forum die deze mensen nog iets kunnen leren qua rijopleiding, en wanneer die worden aangesproken op hun rijgedrag en dit argument opvoeren worden ze uitgehoond....
Ik ben benieuwd wie?
In dit geval had elke andere een boete gekregen voor niet verlenen voorrang en mogelijk art. 5, terwijl hetzelfde argument voor elke andere bestuurder geldt.
Je moet het dus ook niet vergelijken met iedere andere bestuurder, want het is niet iedere andere bestuurder.
Maar zeker niet af te doen met "het gaat wel eens mis".
Gezien de situaties waarin deze heren werken schaar ik het zeker gewoon in de categorie: "het gaat wel eens mis"
had deze gewoon 50 gereden en zoals de gemiddelde automobilist dan had er nu een AT auto minder geweest.
Had deze al toeterend met 100 kilometer per uur in zijn achteruit gereden dan had het filmpje nog leuker geweest. Als de auto 50 had gereden, dan had de ATér waarschijnlijk niet ingevoegd. Laten we niet gaan speculeren in "wat als" scenario's.
Opvallende trend is het wel, "wij zijn politie en wij doen het en jullie slikken het maar". Totdat je dit probeert met het verkeerde voertuig, iemand die schijt heeft aan een auto zonder OGS en gewoon zijn voorrang neemt ( ga niet zeggen dat mag niet want in de ogen van ieder ander hier doet de AT-er het ook ).
Dat is het hele idee achter "offensief" rijden, zeker iets wat het AT veelvuldig doet. Overigens herken ik je trend niet. Ik zou hem anders willen formuleren: "Wij zijn politie en we doen wat we mogen, maar kennelijk zijn een hoop mensen daar jaloers op."
Overigens, tijdens de laatste check bij een bevriende agent ff nagevraagd, ook agenten zijn mensen en niet onkwetsbaar! O0
Joh, we zijn net mensen, en het schijnt dat zelfs ATérs soms een fout kunnen maken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #5589 Gepost op: 19 december 2014, 11:39:56
Daar heeft niemand problemen mee dat ze meer mogen en doen.

Dat is waar 99% van de Nederlanders last van heeft als de politie te snel of door rood rijdt, zelfs laatst nog een discussie gehad met iemand die vond dat hij pepperspray mocht kopen; want wij hebben het ook  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.