Deze jongens hebben een uitgebreide rijopleiding achter de rug en weten in principe de risico's goed in te schatten.
Wat een ehm..... argument. Er zijn mensen ook hier op het forum die deze mensen nog iets kunnen leren qua rijopleiding, en wanneer die worden aangesproken op hun rijgedrag en dit argument opvoeren worden ze uitgehoond....
Als ze gaan, dan kan het over het algemeen ook.
In dit geval had elke andere een boete gekregen voor niet verlenen voorrang en mogelijk art. 5, terwijl hetzelfde argument voor elke andere bestuurder geldt.
Ja, het gaat heel af en toe een keer mis, zoals in Brabant, maar over het algemeen weten ze precies wat ze doen.
En welke ongevallen wil je nog meer weten in het afgelopen jaar? De opmerkingen over dit wegrijden komen niet alleen van dit filmpje. Er zijn dit jaar alleen al voor zover ik het hier op het forum voorbij heb zien komen 9 AT auto's betrokken geweest bij serieuse ongevallen. Ok, afgezet tegen de inzetten zal het wel verwaarloosbaar zijn. Maar zeker niet af te doen met "het gaat wel eens mis".
Ik zie twee keer offensief rijden, zowel bij het invoegen als bij het inhalen, maar ik zie in beiden geen onmiddellijk gevaar.
Dan zou ik jou toch eens willen plaatsen in die Corsa, kijken of je dan ook zo redeneert als het geen AT auto betreft. Het is te danken aan het rijgedrag van de Corsa dat er niets is gebeurd, had deze gewoon 50 gereden en zoals de gemiddelde automobilist dan had er nu een AT auto minder geweest.
En het is nou net niet de bedoeling dat de overige weggebruikers dat weten.
Maar bij het wegrijden had het wel de aandacht gevestigd op een bepaalde actie. Tijdens het rijden kan de kermis uit.
Je moeten niet te snel oordelen, deze mannen zijn professionals die zeer goed gecontroleerd worden op hun doen en laten. Alles wat zij doen heeft een reden, al is het soms moeilijk te verkroppen dat ze dingen doen die jij en ik niet mogen.
Daar heeft niemand problemen mee dat ze meer mogen en doen. Problemen geeft het dat het maar als normaal wordt uitgelegd dat ze een gevaarlijke situatie veroorzaken. Dat ze worden gecontroleerd op hun daden is hetzelfde voor elke agent.
Opvallende trend is het wel, "wij zijn politie en wij doen het en jullie slikken het maar". Totdat je dit probeert met het verkeerde voertuig, iemand die schijt heeft aan een auto zonder OGS en gewoon zijn voorrang neemt ( ga niet zeggen dat mag niet want in de ogen van ieder ander hier doet de AT-er het ook ).
Overigens, tijdens de laatste check bij een bevriende agent ff nagevraagd, ook agenten zijn mensen en niet onkwetsbaar!