Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2005404 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #5600 Gepost op: 30 december 2014, 15:53:17
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1318273 date=1419948159
Matthijs vult mij aan.

Gaat om de situatie dat de agenten uitstappen al direct een gesloten en voor mijn doen een bevooroordeelde houding aan nemen.
Als ik zou stoppen voor een politie auto die me tegemoet komt...dan word je raar aangekeken en ben je meteen verdacht. Dat de motor doorrijd vind ik dan ook niet zo gek.

Ach, als je je als een klein kleutertje meent te moeten gedragen, gaan dan niet meteen "balken" op het moment dat je streng wordt toegesproken. Actie is reactie. Kennelijk had ie dondersgoed in de gaten dat het gewenst was dat ie stopte, anders begint ie niet meteen over het feit dat ie geen officieel stopteken kreeg. Als je zo graag beleefd behandeld wilt worden, zorg er dan voor dat de situatie er naar is. Doe je dat niet, verwacht dan ook niet dat je als nog als een koning wordt behandeld. Zij die respect zaaien mogen het ook oogsten.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #5601 Gepost op: 30 december 2014, 17:32:50
Neemt niet weg dat de betrokken agenten zich ook normaal kunnen gedragen, dit fatsoenlijk kunnen zeggen en niet zo chagrijnig en zelfingenomen hoeven over te komen. Als je meteen zonder je fatsoenlijk te kunnen voorstellen om papieren vraagt ben je niet goed bezig, al helemaal niet als je erop laat volgen dat meneer 'anders gewoon zijn vergunning kwijt raakt.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5602 Gepost op: 30 december 2014, 17:37:52
Citaat van: Koos Grandioos link=msg=1318266 date=1419946882
Ik vind het nogal een vreemd gesprek van de agenten.
[...] ,,Wil je je vergunning kwijt, of niet?" [...] ,,Een wijsneus ook nog." [...]
,,Als ik wil joh, dan ben je nu je vergunning kwijt." Riekt wat mij betreft naar misbruik maken van bevoegdheden. [...]

Hahaha, het moet niet mooier worden. De agenten matsen hem omdat ze hem niet rapporteren. Dat kunnen ze namelijk doen en dan is de kans groot dat hij zijn vergunning kwijt is. En dan maken ze nog misbruik van hun bevoegdheden ook. Die opmerking heb ik nog niet eerder gehoord als ik een waarschuwing gaf voor een overtreding waar ik eigenlijk voor zou mogen bekeuren.

Als ik het filmpje zo zie, dan lijkt het mij duidelijk dat de heren elkaar al kennen uit eerdere ervaringen. Dan snap ik het allemaal wel. Nog voor de staande houding zie je al aan alles dat de filmer donders goed door heeft dat ze voor hem komen en hij gewoon nog even een extra rondje draait om ze te sarren.  Hij kijkt niet voor niets op een verder volledig leeg strand meerdere keren in zijn spiegels om te kijken of de politieauto achter hem aan komt. En als ze bijna bij hem zijn rijd hij niet voor niets doelbewust weg.

Ik zie hier een directe aanpak, kennelijk op basis van eerdere ervaringen. Niets mis mee.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5603 Gepost op: 30 december 2014, 17:43:46
Rond 1.12 wordt het geluid overigens weggedraaid. Ik vermoed dat de linker diender de naam van de betrokkene al noemt, waarop het antwoord: "dat heb je snel door, dat scheelt weer." een logisch vervolg heeft.

Nog een bevestiging dat het dus oude bekenden zijn.

marsmello

• Forum gebruiker
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #5604 Gepost op: 30 december 2014, 17:54:54
Wel een apart moment op 3.20 trouwens:

2e motorrijder: Ik stopte toch netjes
Agent: Ja jij, als wij jou gewoon een vraag stellen kun je ook gewoon normaal antwoord geven.
Agent: Als wij willen naaien wij jullie gewoon een oor aan en dan ben je beiden je vergunning kwijt..  :o

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5605 Gepost op: 30 december 2014, 18:00:58
Citaat van: marsmello link=msg=1318355 date=1419958494
Agent: Als wij willen naaien wij jullie gewoon een oor aan en dan ben je beiden je vergunning kwijt..  :o
Dat klinkt echt heftiger dan wat het is hoor. Ik snap de verontwaardiging totaal niet. De heren zijn in overtreding. Het gevolg van de overtreding zou inhouden dat ze hun vergunning verliezen. De agenten zijn direct in hun benadering, maar willen de heren helemaal niet straffen voor hun overtreding. Het kan geen kwaad om te benoemen dat ze hun helemaal geen oor aan willen naaien maar dat ze wel moeten weten dat ze het zo kunnen melden.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #5606 Gepost op: 30 december 2014, 18:05:19
Citaat van: quattromontanes link=msg=1318340 date=1419957170
Neemt niet weg dat de betrokken agenten zich ook normaal kunnen gedragen, dit fatsoenlijk kunnen zeggen en niet zo chagrijnig en zelfingenomen hoeven over te komen. Als je meteen zonder je fatsoenlijk te kunnen voorstellen om papieren vraagt ben je niet goed bezig, al helemaal niet als je erop laat volgen dat meneer 'anders gewoon zijn vergunning kwijt raakt.

Ben benieuwd hoe je daarover denkt als je een paar broeken hebt versleten in het werk.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #5607 Gepost op: 30 december 2014, 18:26:00
Citaat van: 7131 link=msg=1318357 date=1419959119
Ben benieuwd hoe je daarover denkt als je een paar broeken hebt versleten in het werk.
Typisch antwoord, ben je net zoals de heren in de video?
Laat je vooral lekker kennen en geef die gasten lekker voer, agent zonder rangonderscheidingstekens straalt een bonk verveling uit, handjes in zijn zakken en lekker dreigen om vergunningen in te nemen. Doe wat je zegt ipv dit soort geneuzel.

Daarbij, als ze de man toch al kennen zoals enkelen hier zeggen, waarom dan wederom alles controleren. Lekker naar de bekende weg vragen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5608 Gepost op: 30 december 2014, 18:31:27
Citaat van: quattromontanes link=msg=1318366 date=1419960360
Typisch antwoord, ben je net zoals de heren in de video?
Als het nodig is, ja. En nee, dat hoeft niet altijd.
Citaat van: quattromontanes link=msg=1318366 date=1419960360
Daarbij, als ze de man toch al kennen zoals enkelen hier zeggen, waarom dan wederom alles controleren. Lekker naar de bekende weg vragen.
Een typisch aspiranten antwoord. (niet lullig bedoeld, zo was ik ook ooit en in mijn begeleiding van studenten zie ik het dagelijks terug) Het zou zomaar voor kunnen komen dat hij zijn rijbewijs of vergunning een dag eerder heeft moeten inleveren bij collega's. Dan is het toch lullig als jij te lui bent om naar zijn papieren te vragen. En ik ken ook een hoop bekenden uit mijn wijk. Maar je hebt kennen en kennen. Ik kan hun geboortedatum niet opdreunen, daarvoor moet ik toch een identiteitsbewijs zien. Wel ook zo handig als ik iemand wil navragen.

Ik sluit me bij 7131 aan.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #5609 Gepost op: 30 december 2014, 18:37:10
Citaat van: Red link=msg=1318371 date=1419960687
Als het nodig is, ja. En nee, dat hoeft niet altijd. Een typisch aspiranten antwoord. (niet lullig bedoeld, zo was ik ook ooit en in mijn begeleiding van studenten zie ik het dagelijks terug) Het zou zomaar voor kunnen komen dat hij zijn rijbewijs of vergunning een dag eerder heeft moeten inleveren bij collega's. Dan is het toch lullig als jij te lui bent om naar zijn papieren te vragen. En ik ken ook een hoop bekenden uit mijn wijk. Maar je hebt kennen en kennen. Ik kan hun geboortedatum niet opdreunen, daarvoor moet ik toch een identiteitsbewijs zien. Wel ook zo handig als ik iemand wil navragen.

Ik sluit me bij 7131 aan.
Laat ze dan ook wel iets met die papieren doen. Opvragen gebeurt niet dus dat is een kul antwoord.
Ik ben niet gek en weet dondersgoed dat niets belangrijkers is dan controleren, maar doe dat dan ook en leg het uit ipv als een soort robot'papieren' roepen zonder wat uit te leggen.

Vind het erg typisch dat er meteen over mijn rang wordt gesproken, laat dat nu net iets typisch zijn voor sommige zgn ervaren collega's.
Ik ben blij dat ik nog niet zo een zure verveelde vent ben en dat ik me niet laat kennen, dat ik wel fatsoenlijk kan uitleggen waarom ik iemand even wil spreken en wil controleren en dat ik niet dreig als ik het niet van plan ben. En ik denk dat de burger dat wat vaker zou willen zien, ik krijg in elk geval louter positief commentaar, zowel van de burger als ervaren collega's.