Als het nodig is, ja. En nee, dat hoeft niet altijd. Een typisch aspiranten antwoord. (niet lullig bedoeld, zo was ik ook ooit en in mijn begeleiding van studenten zie ik het dagelijks terug) Het zou zomaar voor kunnen komen dat hij zijn rijbewijs of vergunning een dag eerder heeft moeten inleveren bij collega's. Dan is het toch lullig als jij te lui bent om naar zijn papieren te vragen. En ik ken ook een hoop bekenden uit mijn wijk. Maar je hebt kennen en kennen. Ik kan hun geboortedatum niet opdreunen, daarvoor moet ik toch een identiteitsbewijs zien. Wel ook zo handig als ik iemand wil navragen.
Ik sluit me bij 7131 aan.
Laat ze dan ook wel iets met die papieren doen. Opvragen gebeurt niet dus dat is een kul antwoord.
Ik ben niet gek en weet dondersgoed dat niets belangrijkers is dan controleren, maar doe dat dan ook en leg het uit ipv als een soort robot'papieren' roepen zonder wat uit te leggen.
Vind het erg typisch dat er meteen over mijn rang wordt gesproken, laat dat nu net iets typisch zijn voor sommige zgn ervaren collega's.
Ik ben blij dat ik nog niet zo een zure verveelde vent ben en dat ik me niet laat kennen, dat ik wel fatsoenlijk kan uitleggen waarom ik iemand even wil spreken en wil controleren en dat ik niet dreig als ik het niet van plan ben. En ik denk dat de burger dat wat vaker zou willen zien, ik krijg in elk geval louter positief commentaar, zowel van de burger als ervaren collega's.