Ik heb die touran er niet achter aan zien racen. Volgens mij valt het wel mee met die achtervolging. Het kan ook niet zo zijn dat die knaapjes op de scooter een vrijbrief hebben omdat zij weten dat de politie er toch niet achter aan gaat!
Tja dat is jouw mening, ik heb een kenteken en zo niet herken ik wellicht de scooter + bestuurder wel een andere keer. Als ze mijn stopteken negeren ga ik geen gekke toeren uithalen om een bekeuring uit te kunnen schrijven, kijk nou eens hoe deze bestuurder rijdt... dat vergeef je je nooit als hij een kind aanrijdt of zelfs zichzelf doodrijdt. Bovendien heb je dan ook écht wat uit te leggen.
Dat betekent overigens niet dat ik er niet achteraan ga of blijf zoeken, ik ga hem alleen niet opjagen.
Vergeet niet dat zulke gasten er een spelletje van maken, ze willen juist dat je achter ze aan gaat.. geef ze dat lolletje niet. Komt vanzelf wel aan de beurt.
Anders is het als ze er vandoor gaan na een overval, liquidatie of weetikwat.. iets met proportionaliteit en subsidiariteit.
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over de dienders in het filmpje want daar is niet te zien dat ze de scooter achtervolgen. Ik spreek in het algemeen over een scooter die hard wegrijdt voor de politie.