Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1987015 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #770 Gepost op: 18 april 2011, 19:44:04
Agent schopt arrestant in elkaar

Even niet letten op de negatieve titel en commentaren, (op andere sites zijn ze overigens lovend). Ik zie hier een collega die drie verdachten aanhoud, waarvan er een vervelend is en een trappende beweging maakt richting de collega. Benieuwd naar reacties. (voordat ik mijn eigen mening geef)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #771 Gepost op: 18 april 2011, 19:52:36
Als niet politie-agent zeg ik.. niets mis mee.
Bij een aanhouding hou je je gedeist. Zo niet en maak je een schopbeweging dan mag je als agent gepast geweld gebruiken.
Als dat in dit geval een schop (of 2) terug is dan heb ik er geen problemen mee. Je hoeft niet over je heen te laten lopen als agent.
Het wordt anders als de agent doorgaat met schoppen maar dat zie ik hier niet gebeuren. Hij heeft meteen de situatie weer onder controle en daar gaat het om.


Edit: Ook goed van die burger dat ie er bij blijft om te zien hoe het gaat en ingrijpt als de verdachte verzet pleegt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #772 Gepost op: 18 april 2011, 20:04:17
Moeilijke casus. Je staat daar in je eentje (met gelukkig een behulpzame burger), met drie gasten. Juist in een dergelijke situatie moet je laten zie dat er met jou niet te sollen valt. Zodra ze angst of onzekerheid ruiken trappen ze jou in elkaar met zijn drieën. Die gozer op de grond maakt een trappende beweging waarop de motoragent handelt. Hij laat de andere twee gelijk zien dat ze niets hoeven te proberen. In mijn ogen niets mis mee.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #773 Gepost op: 18 april 2011, 20:06:07
Als Amsterdamse diender en oud WmrI zeg ik ik zie niks bijzonders. De agent reageert op wat de verdachte doet. Deze maakt een trappende beweging en de agent reageerd hierop met 2 a 3 trappen. Eveneens is te zien dat de agent niet vol uithaalt maar met de binnenkant van zijn voet trapt. Dit zijn dus niet echt letselveroorzakende trappen dan als je vol met je voet uithaalt.

Ik zie alleen maar een paar corrigerende trappen. Even melden aan de HOvJ tijdens de voorgeleiding , geweldsrapportage invullen en klaar is kees. Niks meer aan de hand,op naar de volgende boef.


PS: wat ik trouwens goed vind is dat die burger de agent gewoon blijft helpen ongeacht wat er gebeurd. Ik zeg een klein bosje bloemen voor de burger


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #774 Gepost op: 18 april 2011, 20:35:56
Ik zie alleen maar proportioneel geweld. Verdachte wil zich ontrekken/ weerstand plegen tijdens
aanhouding, agent weet met zijn 2 trappen de situatie weer onder controle te brengen.

De reacties van de omstanders en meisjes zijn zeer typisch voor mensen die absoluut
nul komma nul weten wat de politie echt doet en willen alleen maar aandacht voor zichzelf.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #775 Gepost op: 18 april 2011, 21:12:17
Heb dit ook in het nieuws van AT5 voorbij zien komen.
Niks mis mee tevens heeft de verdachte welke naar de motorrijder trapte onderweg tijdens het overbrengen nog 2 x gespuugd naar de c.q. een agent en blijft langer vastzitten.
De 2 andere verdachte zijn inmiddels weer op vrije voeten.
Bosje bloemen voor de civiele helper lijkt mij ook op zijn plaats.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #776 Gepost op: 18 april 2011, 21:30:18
Optreden politie Rotterdam bij demonstratie 1 mei. Dit is een samenvatting/montage van meerdere filmpjes op youtube.

Lekker meppen (1)


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #777 Gepost op: 18 april 2011, 21:45:15
En terecht!

Mooi werk van de politie O0


KME

  • Gast
Reactie #778 Gepost op: 19 april 2011, 07:59:55
Optreden politie Rotterdam bij demonstratie 1 mei. Dit is een samenvatting/montage van meerdere filmpjes op youtube.

Lekker meppen (1)

Eigenlijk moet ik best lachen om dit filmpje. Het bewijst maar weer eens dat er heel veel 'domme' mensen in NL rondlopen. Mijn lieve hemel zeg. En maar klagen. Een mooi en goed voorbeeld van; 'Wie niet luisteren wil, moet maar voelen'. Ik hoor diverse malen waarschuwingen van politie om te vertrekken, doe je dat dan niet, sta dan ook voor de consequenties in. Ga niet liggen janken zoals de dame met bril en sjaal en ga vooral niet reageren zoals de dame op 8:08. Dat noemt zich volwassen.  :(

Politie-optreden:  O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #779 Gepost op: 19 april 2011, 09:28:02
Fijn om te zien dat dat vervelende mens op 9.10 eruit gepikt is. ;D