Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1987097 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #830 Gepost op: 19 mei 2011, 09:42:21
Tja, zo te zien is dit in Engeland? Waarom geen gebruik van traangas/pepperspray of de taser?  :-\ Het is dat die verdachte niet een keer echt op de agenten af gaat anders was het slecht afgelopen met een aantal van hun. In Nederland is dit een duidelijk geval waarbij aanhoudingsvuur verantwoord zou zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #831 Gepost op: 19 mei 2011, 09:53:29
Het incident gebeurde in Zuid-Londen, aldus Dailymail
Ik zie ook 1,2,3 geen Armed Response Verhicle (ARV) staan.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #832 Gepost op: 19 mei 2011, 10:53:18
ME Machts vertoon bij Bekerfinale Jong Feyenoord - Vitesse 16-5-2011 .

ME in actie, 1.20 vader en kind(jaar of 3) moeten ook vluchten.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #833 Gepost op: 19 mei 2011, 11:05:44
Wat is de reden dat de politie opeens zo los gaat?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #834 Gepost op: 19 mei 2011, 11:56:25
Lijkt mij hooguit in verband met iets dat voor het filmpje heeft plaatsgevonden. Want in dit filmpje is er voor aanvang van het ingrijpen niet veel aan de hand.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #835 Gepost op: 19 mei 2011, 13:29:00
ME in actie, 1.20 vader en kind (jaar of 3) moeten ook vluchten.
Ja, en? Da's dan jammer, maar met een kind van die leeftijd heb je m.i. ook helemaal niets te zoeken in een voetbalstadion.  :-X  (en zeker niet bij Feijenoord ;D 98uiye)


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #836 Gepost op: 19 mei 2011, 13:44:34
Wat is de reden dat de politie opeens zo los gaat?

Citaat
Vitesse wil dat de openbare aanklager van de KNVB een onderzoek instelt naar de ongeregeldheden afgelopen maandag bij de bekerfinale tussen de beloftenteams van Jong Vitesse/AGOVV en Jong Feyenoord/Excelsior. Op het Kasteel van Sparta, in Rotterdam, moest de mobiele eenheid eraan te pas komen om de fans uit elkaar te houden.
Vitesse stuurt de KNVB, de organisator van het duel, een officiële brief. Daarin eist de club naast een onderzoek ook openlijke excuses voor de misstanden. Vooraf al had Vitesse de KNVB laten weten niet tevreden te zijn over enkele zaken, onder andere de aanwijzing van Het Kasteel als 'neutrale' locatie. Vitesse stelt dat de fans 'intimidatie van een deel van de Feyenoord/Excelsior aanhang moesten ondergaan.'

De schade die werd aangericht aan het stadion van Sparta bedraagt tussen de 10.000 en 15.000 euro. Jong Vitesse/AGOVV won het duel met 1-0.
http://www.ad.nl/ad/nl/1435/Vitesse/article/detail/2433529/2011/05/18/Vitesse-eist-onderzoek-na-rellen-bekerfinale.dhtml

Citaat
Tijdens de bekerfinale tussen de beloftenteams van Feyenoord/Excelsior en Vitesse (0-1) is gisteravond flink wat schade aan Het Kasteel van Sparta in Rotterdam aangebracht. Volgens een woordvoerder van de gastheer zit zijn club met een kostenpost van 5000 tot 10.000 euro. De KNVB was organisator van de eindstrijd en zal de schade mogelijk op Feyenoord verhalen.
Tijdens de bekerfinale was het vooral in de eerste helft onrustig in het stadion waar enkele duizenden fans van Feyenoord en enkele honderden supporters van Vitesse aanwezig waren. Door een interventie van de mobiele eenheid liep de dreigende situatie op de tribunes niet uit de hand. Wel werden in de vakken met de aanhang van Feyenoord stoeltjes vernield en reclameborden en hekwerk beschadigd. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/article/detail/2432839/2011/05/17/Flinke-schade-op-Het-Kasteel-na-bekerfinale.dhtml

Citaat
De bekerfinale tussen de beloftenteams van Feyenoord/Excelsior en Vitesse (0-1) is vanavond op Het Kasteel van Sparta in Rotterdam onrustig verlopen. De mobiele eenheid moest in de eerste helft in actie komen om rellen tussen fans van beide teams op de tribunes te voorkomen.
Ook werd tijdens het duel vuurwerk afgestoken, dat deels in vakken met publiek terecht kwam.


Na de pauze verliep de wedstrijd door de aanwezigheid van de ME in het stadion minder rumoerig. Vitesse won dankzij een treffer van Rogier Molhoek. Er waren ruim 5000 toeschouwers bij de finale onder wie enkele honderden fans van de Arnhemse club. (ANP/Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/2432386/2011/05/16/Onrustige-bekerfinale-met-rellen-bij-beloftenteams.dhtml

Schijnbaar is er het een en ander voorgevallen voordat de ME daadwerkelijk ingreep.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #837 Gepost op: 19 mei 2011, 17:47:21
Ja, en? Da's dan jammer, maar met een kind van die leeftijd heb je m.i. ook helemaal niets te zoeken in een voetbalstadion.  :-X
Sorry, maar WAT?! ???


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #838 Gepost op: 19 mei 2011, 19:22:17
wie bedoel je als ik vragen mag?
A. De filmer
B. De politie agent
C. De man die weggestuurd wordt

Ik zou zeggen: alle drie!
Heb het gisteren nog met een collega over gehad: dit kun je toch niet verkopen als politie zijnde?
Erg jammer, gemiste kans om wat daadkracht te tonen.
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #839 Gepost op: 19 mei 2011, 19:40:29
Wat is de reden dat de politie opeens zo los gaat?

Ik zie geen politie die ''los'' gaat, eerder een Mobiele Eenheid die op een rustige wijze een tribune leeg veegt  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !