Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1987218 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #960 Gepost op: 21 juni 2011, 12:11:38
Hmm ik meende mij hun roepnummer te kunnen herinneren en ik dacht dat het een ringweg roepnummer was. Maar ik begin nu ook te twijfelen...
Gezien de porto's (daar had ik nog niet naar gekeken) lijkt het inderdaad op de spopo

Aan het vtg kun je het ook zien. Zit maar 1 uitlaatuitgang, THW heeft er 2. THW heeft naast de 112 sticker de tekst Dienst Controle Infrastructuur staan en dat ontbreekt hier ook op het vtg.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #961 Gepost op: 21 juni 2011, 12:13:04
Nee hoor, je vergist je absoluut niet. Het is de enige echte.
Toch mooi dat hij even komt kijken  ;D


jegor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #962 Gepost op: 21 juni 2011, 12:43:23
Mooi om te zien dat er zo snel en veel assistentie komt. Nu weet ik dat dit bij AA veel voorkomend is, maar kan een agent in bijvoorbeeld Utrecht ( ook geen kleine stad ) ook zo veel assistentie zo snel verwachten , of is daar de capaciteit kleiner?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #963 Gepost op: 21 juni 2011, 13:01:01
Vallen mij 2 dingen op, de eerste agent heeft twee portofoons, de tweede heeft een portofoon aan zijn epaulet hangen.  Lijkt me niet echt handig :-\

Dat is dus een van de nadelen als je werkt met een ''eigen'' districtskanaal en een regionaal noodhulpkanaal ....
Je hebt dus twee porto's nodig  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #964 Gepost op: 21 juni 2011, 13:19:57
Dat is dus een van de nadelen als je werkt met een ''eigen'' districtskanaal en een regionaal noodhulpkanaal ....
Je hebt dus twee porto's nodig  :-X
Niet helemaal waar. In Amsterdam luistert de ene collega het HB uit, de andere collega het districts kanaal. Daardoor heb je genoeg aan 1 porto. Ik gok dat zijn tweede porto op een apart kanaal staat van de spopo. Dat zou de reden kunnen zijn waarom hij er twee bij zich heeft.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #965 Gepost op: 21 juni 2011, 13:24:47
Niet helemaal waar. In Amsterdam luistert de ene collega het HB uit, de andere collega het districts kanaal. Daardoor heb je genoeg aan 1 porto. Ik gok dat zijn tweede porto op een apart kanaal staat van de spopo. Dat zou de reden kunnen zijn waarom hij er twee bij zich heeft.

Dus bestaan er situatie's dat je geen contact kunt krijgen met degene waar je contact mee wilt hebben en je dus met de porto uit de carkit aan de gang moet ...

Wij werken met één kanaal, alleen districtelijke noodhulp. Heel af en toe hebben we op de mobi (vast in de auto) een ander district aan staan of luisteren we mee op inrap.
Moet zeggen dat dát ook niet altijd even positief is, maar dit geklungel hebben wij in ieder geval niet. KLPD SpoPo staat trouwens veelal gekoppeld aan ons noodhulpkanaal.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #966 Gepost op: 21 juni 2011, 16:43:09
Ik heb het zelf weleens meegemaakt dat ik tijdens een incident met 3 porto's in de weer was (Lokaal, koppeling brandweer en meldkamer)... Da werkt dus inderdaad niet ::) En dan hebben we het nog nieteens over de periode dat de lokale verbindingen parralel liepen op C2000 en analoog, zonder koppeling. :-X

Nou zie ik agenten van de Spopo wel vaker met 2 porto's rondlopen, wat luisteren ze dan uit? Ik heb altijd gedacht KLPD noodhulp en regio noodhulp, maar of dat inderdaad zo is?


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #967 Gepost op: 21 juni 2011, 17:09:02
Dus bestaan er situatie's dat je geen contact kunt krijgen met degene waar je contact mee wilt hebben en je dus met de porto uit de carkit aan de gang moet ...

Waar haal je die 3e portofoon vandaan? De porto's zijn op de man verstrekt en van wat ik heb begrepen kom je niet makkelijk aan een extra portofoon.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #968 Gepost op: 21 juni 2011, 18:45:45
In het eerste filmpje geplaatst door Mike, is KAT aangehouden voor 184 SR.

Bron: was er zelf bij. Verder ga ik er niet op in.
Je hoeft er niet dieper op in te gaan maar volgens welk wettelijk voorschrift is hij gevorderd?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #969 Gepost op: 21 juni 2011, 19:39:12
110620 arrestatie eenhoornsluis - 1080p

Video: thomasschlijper

Wel weer heerlijk Amsterdams haha... "postje erbij" en binnen no-time collega's tp  ;)