Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1987224 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #970 Gepost op: 21 juni 2011, 19:43:35
Mooi om te zien dat er zo snel en veel assistentie komt. Nu weet ik dat dit bij AA veel voorkomend is, maar kan een agent in bijvoorbeeld Utrecht ( ook geen kleine stad ) ook zo veel assistentie zo snel verwachten , of is daar de capaciteit kleiner?

Ook in Utrecht stad werkt dit zo...Net als alle andere steden overigens.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #971 Gepost op: 21 juni 2011, 19:48:34
Mooi om te zien dat er zo snel en veel assistentie komt. Nu weet ik dat dit bij AA veel voorkomend is, maar kan een agent in bijvoorbeeld Utrecht ( ook geen kleine stad ) ook zo veel assistentie zo snel verwachten , of is daar de capaciteit kleiner?

Ik kan je wel vertellen dat als er in de regio ZHZ 'spoed' of 'assistentie' wordt geroepen je, zeker in Dordrecht/Zwijndrecht/H.I.Ambacht, dat het binnen een paar minuten 'blauw' kleurt van de politie....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #972 Gepost op: 21 juni 2011, 19:50:24
Dat is dus een van de nadelen als je werkt met een ''eigen'' districtskanaal en een regionaal noodhulpkanaal ....
Je hebt dus twee porto's nodig  :-X

Ja, altijd al een apart systeem gevonden. en hier zie je het resultaat er van.... :-\


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #973 Gepost op: 21 juni 2011, 20:06:48
Dat is dus een van de nadelen als je werkt met een ''eigen'' districtskanaal en een regionaal noodhulpkanaal ....
Je hebt dus twee porto's nodig  :-X

Ik vraag me af of dat de reden is van de 2 porto's... Andere collega's in Amsterdam lopen toch ook maar met 1 porto? Ik weet van het "analoge tijdperk" dat bij een koppeltje altijd 1 agent hem op de algemene had en 1 op district..

Overigens ook wel apart om te zien dat deze dienders met een MTH800 communiceren, en de rest met een EADS porto loopt. Maar dat even ter zijde  ;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #974 Gepost op: 21 juni 2011, 20:43:42
zoals gezegd, tis SpoPo, en dus KLPD ;) Geen AA


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #975 Gepost op: 21 juni 2011, 22:18:25
110620 arrestatie eenhoornsluis - 1080p

Arrestatie Haarlemmerdijk Amsterdam, gefilmd door fotograaf Thomas Schlijper.

Waarom die andere wagens ? Alleen een busje voor transport lijkt me hier genoeg. Ik ken natuurlijk niet alle omstandigheden, maar zo heel lastig lijkt die vent me nou ook niet in dit filmpje.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #976 Gepost op: 21 juni 2011, 22:37:05
Waarom die andere wagens ? Alleen een busje voor transport lijkt me hier genoeg. Ik ken natuurlijk niet alle omstandigheden, maar zo heel lastig lijkt die vent me nou ook niet in dit filmpje.

De agent vraagt om een postje er bij. Daar reageren meestal een paar eenheden op omdat situatie's snel verder uit de hand kunnen lopen.




dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #978 Gepost op: 21 juni 2011, 23:14:00
Waarom die andere wagens ? Alleen een busje voor transport lijkt me hier genoeg. Ik ken natuurlijk niet alle omstandigheden, maar zo heel lastig lijkt die vent me nou ook niet in dit filmpje.

Mijn ervaring is dat als er om een "postje erbij" wordt gevraagd er 2 tot 4 eenheden gaan rijden en toestemming krijgen om tp te gaan, en bij "assistentie collega" krijgt iedereen een vrijbrief om te gaan.
De meldkamer wil dan wel in beide gevallen van de eerste eenheid tp weten hoe de situatie is. Aan de hand daar van nemen zij verdere beslissingen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #979 Gepost op: 21 juni 2011, 23:51:13
Je hoeft er niet dieper op in te gaan maar volgens welk wettelijk voorschrift is hij gevorderd?
Het zal vast iets met odeverstoring op grond van de APV te maken hebben...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.